2-vaihde pompsahtaa pois

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Päivitetääs tätä hiukan
Auto kävi sitten tammikuun loppupuolella samassa puljussa remontissa, missä konekkin hoideltiin.
Lootaan lyötiin se kuuluisa "kamppanja"-paketti ja lisäksi joukko laakereita. Hintaa, tai siis maksettavaa minulle siitä tuli noin 1100€.
Nyt 2-vaihdekkin toimii, mutta niin kuin alussa totesin laatikon toimivan Saabin laatikoksi hienosti, siitä menetettiin määrätty jouhevuus. Auttaako ajaminen ajanmyötä laatikon toimintaan? Toivottavasti.
Mutta se ensimmäinen öljynvaihto kaihertaa silti.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Vaihtelen itse lootaöljyt n. 40...50 tkm välein, enkä koskaan ole huomannut että vanha öljy olisi mustaa saabissa tai muissakaan merkeissä. Sekin kuulostaa ihmeelliseltä, että vaihteiston toiminta huononisi öljynvaihdon takia koska omien kokemusten mukaan asia on juuri päinvastoin. Jos laatikkoon on todellakin vaihdettu öljyt rempan yhteydessä (ja oikeaa tyyppiä) niin olisin hyvilläni hyvin tehdystä työstä kaikesta huolimatta.
Laatikkorempan jälkeen vaihteiston kuuluukin olla "tehdasuuden nihkeä" - se on merkki uusista osista ja oikein tehdystä säädöstä.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Se 40 tkm - 50 tkm saattaa olla juuri sopiva väli vaihdella niitä loota liukasteita.
No ainakin tällä kertaa vaihteiston toiminta todellakin huononi! En osaa siitä syystä olla kauhean kiitollinen "hyvin tehdystä työstä".
Toivotaan että se vaihdelaatikon toiminta petraantuu käytön myötä.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
maverick
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maverick »

Talvipäivät lähestyy Pauli. Siellä on sun hyvä notkistaa vaihdelaatikkoa radalla :)

-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pauke kirjoitti:Auttaako ajaminen ajanmyötä laatikon toimintaan?
Kyllä. Meikäläisen NG900:n vaihdelaatikko tuntui rempan jälkeen tosi jähmeältä, mutta nyt se toimii jo ihan hyvin, kun autolla on ajanut jonkin verran.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Totta kai taas talvipäivät osuu työpäiville.
Mutta on sinne silti tarkoitus tulla. Tuntivelkaiset työkaverit vapiskoon...
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Vastaa Viestiin