alustaa
alustaa
Tietämättömänä kyselen kaikenmoista, Näistä asioista on kyllä täällä puhuttu mutta en ole ihan selvyyttä saanut.
Nyt on pakko hankkia ainakin uudet takaiskarit ja olen päättänyt tuohon alustaan investoida. H&R jousia ja myös iskareita saa mm riihmäeltä Sarlin Race Teamilta mutta kannattaakos ostaa pelkät jouset ja iskareiksi laittaa konit. Minulle kyllä molemmat kelpaa, mietin vaan kumpi on halvempi hankinta. Entäs sitten nämä kaikenmaailman Weitecit ja Intraxit kannattaakos het unohtaa? Kysymys tärkein siis mitä maksaa iskareista ja jousista ja mistä ne kannattaa hankkia??
Samalla ajattelin pistää powerflex puslaa alle, euroracing Tuusulassa näyttää myyvän moisia. Taka-akselille puslat tulee tietysti vaihtaa, mutta entä etuakseli? Kannattaako kun en mikään ratakettu ole. Entä kallistuksenvakaajan puslat. Takaakselilla on 16mm ja etuakselilla 18mm tangolle. Lieneekö tuo vakion kallistuksenvakaajan mitta vaikos Aeron jossa on jytkympi? Hinnastosta katseltuna puslille tulisi arvoksi n 300€
Auttakee
Nyt on pakko hankkia ainakin uudet takaiskarit ja olen päättänyt tuohon alustaan investoida. H&R jousia ja myös iskareita saa mm riihmäeltä Sarlin Race Teamilta mutta kannattaakos ostaa pelkät jouset ja iskareiksi laittaa konit. Minulle kyllä molemmat kelpaa, mietin vaan kumpi on halvempi hankinta. Entäs sitten nämä kaikenmaailman Weitecit ja Intraxit kannattaakos het unohtaa? Kysymys tärkein siis mitä maksaa iskareista ja jousista ja mistä ne kannattaa hankkia??
Samalla ajattelin pistää powerflex puslaa alle, euroracing Tuusulassa näyttää myyvän moisia. Taka-akselille puslat tulee tietysti vaihtaa, mutta entä etuakseli? Kannattaako kun en mikään ratakettu ole. Entä kallistuksenvakaajan puslat. Takaakselilla on 16mm ja etuakselilla 18mm tangolle. Lieneekö tuo vakion kallistuksenvakaajan mitta vaikos Aeron jossa on jytkympi? Hinnastosta katseltuna puslille tulisi arvoksi n 300€
Auttakee
-
- "Ruisku"
Itsellä ainakin takapää toimi vakio jousilla ja Konin säädettävillä ihan hyvin, oli kylläkin säädöt löysimmillään
Luulisi että pomppiminen johtuisi liian jäykistä jousista liiana löysien iskareiden kanssa.
Mutta olen kkyllä kanssa sitä mieltä, että kannattaa vaihtaa molemmat samalla. H&R ja Koni yhdistelmään et varmasti tule pettymään. Sopivan jämäkkä olematta kummiskaan mikään kivireki
Tuolla HAKU nappulalla löytyy myös lisää juttua aiheesta

Luulisi että pomppiminen johtuisi liian jäykistä jousista liiana löysien iskareiden kanssa.

Mutta olen kkyllä kanssa sitä mieltä, että kannattaa vaihtaa molemmat samalla. H&R ja Koni yhdistelmään et varmasti tule pettymään. Sopivan jämäkkä olematta kummiskaan mikään kivireki

Tuolla HAKU nappulalla löytyy myös lisää juttua aiheesta

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Itse soitin pcs:lle ja meinasin laittaa koko alustan viimeistä nippeliä myöten uusiksi. Mutta siellä oltiin sitä mieltä,että powerflexit taka akselille ja monroen reflexit ympäriinsä niin jo pitäs normaalikäyttöön olla alustaa.
paketti oli suht edullinen, en vaan ole vielä päässy kokeileen kun löyty pommi tuolta etunavasta..
alkuperäiset sachs:it oli joka nurkassa ihan lopussa eli ei juuri minkäänlaista vastusta vetäessä/painaessa niitä käsin.
toivottavasti sais huomenna tai viimeistään tiistaina sapotin liikenteeseen silloin on
irti.
paketti oli suht edullinen, en vaan ole vielä päässy kokeileen kun löyty pommi tuolta etunavasta..
alkuperäiset sachs:it oli joka nurkassa ihan lopussa eli ei juuri minkäänlaista vastusta vetäessä/painaessa niitä käsin.
toivottavasti sais huomenna tai viimeistään tiistaina sapotin liikenteeseen silloin on

Sama operaatio olisi edessä, kunhan lumet sulaa ja pääsee laittamaan kesänakit alle. Missä hintaluokassa liikutaan, kun pistetään alusta uuteen uskoo; iskarit, jouset, puslat, jne. töineen.Tomppajii kirjoitti:Itse soitin pcs:lle ja meinasin laittaa koko alustan viimeistä nippeliä myöten uusiksi. Mutta siellä oltiin sitä mieltä,että powerflexit taka akselille ja monroen reflexit ympäriinsä niin jo pitäs normaalikäyttöön olla alustaa.
toivottavasti sais huomenna tai viimeistään tiistaina sapotin liikenteeseen silloin onirti.
9-5 Aero
Ei ole tarkempaa tietoa asennushinnoista, mutta kyllä ne rauhallista tahtiakin vaihtaa n. 4:ssä tunnissa. Vaatii tosin mielellään pulttikoneen et saa kaikki pultit ilman tappelemista auki. Iskunvaimentimet+takapään powerflexit maksoi jonkinverran alle 700€. (lisäksi tuhoutunut pyörännapa kustansi 177€ mikä tosin ei liity iskariremonttiin millään tavalla)
jousia en vaihtanut koska en halunnut madaltaa muutenkin matalaa autoa ja jouset olivat vielä hyvässä kunnossa (ajettu 215000km).
Parin päivän ajelujen perusteella olen alustaan todella tyytyväinen suuntavakaus on nyt todella hyvä,ohjattavuus tarkka ja miellyttävän tuntoinen, kiihdytys ja jarrutus pito lisääntyi huomattavasti ja kaikki kitinät ja kolinat loppuivat kuin seinään.
9-5 on mahtava auto ajaa kun se on kunnossa.
Jopa vaimo huomasi autonsa muuttuneen "kuin uudeksi"!

Parin päivän ajelujen perusteella olen alustaan todella tyytyväinen suuntavakaus on nyt todella hyvä,ohjattavuus tarkka ja miellyttävän tuntoinen, kiihdytys ja jarrutus pito lisääntyi huomattavasti ja kaikki kitinät ja kolinat loppuivat kuin seinään.
9-5 on mahtava auto ajaa kun se on kunnossa.
Jopa vaimo huomasi autonsa muuttuneen "kuin uudeksi"!

Onko kellään kokemusta tuosta konin sarjasta?
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1255
Vaikuttaisi hinnaltaan ihan kohtuulliselta verrattuna siihen mitä pelkät konin iskarit maksaa suomessa.
sisältää. * 4 Fully adjustable Yellow Koni Sport Dampers
* 4 Sports Lowering Springs
* 4 uprated Powerflex Bump Stops
Vaikuttaisi hinnaltaan ihan kohtuulliselta verrattuna siihen mitä pelkät konin iskarit maksaa suomessa.
Itsellä on auto juuri pajalla ja asentavat parhaillaan juuri tuollaista kyseistä settiä alle. Auto tosin on 9-3. Voin kertoa miltä vaikuttaa kun auton saan alleni.spurs kirjoitti:Onko kellään kokemusta tuosta konin sarjasta?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
ehkä vähän aiheeseen kuuluvaa. Mulla on alkanu kuulumaan kolinaa mielestäni oikealta eestä ku ajaa hiljaa jostain kuopasta\huonoa tietä. Missähän vika voisi olla? Iskarit ja jouset tuskin lopussa ku autolla ajettu vasta 78000.
OT
Kattelin epcstä alustan kuvia niin pisti silmään siellä urheilu vaunu kohta.
Vaihoin kielen ruotsiksi niin sehän on sportti alusta sarja.
Hyvin suomenettu. 
OT
OT
Kattelin epcstä alustan kuvia niin pisti silmään siellä urheilu vaunu kohta.

OT
No niin. Nyt on setti alla ja hyvältähän se tuntuu vakio löllön jälkeen.hz81 kirjoitti:Itsellä on auto juuri pajalla ja asentavat parhaillaan juuri tuollaista kyseistä settiä alle. Auto tosin on 9-3. Voin kertoa miltä vaikuttaa kun auton saan alleni.spurs kirjoitti:Onko kellään kokemusta tuosta konin sarjasta?
Tuossa kannattaa ottaa huomioon se ettei tuo setti ole TUV-hyväksytty, minulla alkoi konttorin setä mutisemaan jotain mutta hyväksyi kuitenkin. AKE ottaa kuulema yhteyttä jos haluaa lisätietoa

Ja tuossa nuo jouset ovat siis APEX-merkkiset, ja itse sain APEXilta UPG(esteettömyys)todistuksen jota näytin konttorilla ja josta selviää täysin samat asiat kuin TUV-todistuksesta, siltä inssillä jäi jotain hampaan koloon.
OPEL