Key not accepted ?
Key not accepted ?
Aamulla autoa käynnistettäessä ei tapahtunut mitään, SID vain ilmoitti, että "key not accepted" ... mitämitä? Nooh, sen verran olin kuitenkin joskus syventynyt käynnistykseneston sielunelämään, että auton ohjekirjan neuvojen mukaan auto käyntiin. Missä vika ? Avaimessa vai virtalukossa (lähetin - vastaanotin)? Jos avaimen patteri ois finaalissa, siitä kai pitäis tulla ilmoitus? Kuinkahan suuri operaatio on virtalukon vastaanottimen vaihto? Oisko hinta-arviota?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
No näin on. Niiden aikaan muuten kuka vain löysi nopeasti vian että miksi auto nykii.. Ajatelkaa että ollaan tekemisissä vehkeiden kanssa jotka saattaa milloin vain jättää johonkin korpeen pakkasella vaikka autossa ei ole edes oikeaa vikaaAnsis kirjoitti:Ei ole kärkien ja konkan ja kaasarin voittanutta luotettavuudessa.

Äijä soitti muuten rellun huoltoon siinä avaintsupparia (eli minua) odotellessa niin eivätpä osanneet muuta sanoa kuin että kokeile toisella avaimella, tietenkin.
No oppipahan kaverikin että vaikka on miten hienot "äly" avaimet autossa niin paras on se 13mm kiintoavain hanskalokerossa.

9000CS 2,3
Re: Key not accepted ?
Ja moro.JKen kirjoitti:Aamulla autoa käynnistettäessä ei tapahtunut mitään, SID vain ilmoitti, että "key not accepted" ... mitämitä? Nooh, sen verran olin kuitenkin joskus syventynyt käynnistykseneston sielunelämään, että auton ohjekirjan neuvojen mukaan auto käyntiin. Missä vika ? Avaimessa vai virtalukossa (lähetin - vastaanotin)? Jos avaimen patteri ois finaalissa, siitä kai pitäis tulla ilmoitus? Kuinkahan suuri operaatio on virtalukon vastaanottimen vaihto? Oisko hinta-arviota?
Onkohan kenellekään tuo Key not accepted selvinnyt? Koitin itse buutata eli akkukaapelit irti -> eipä auttanut. Koko hässäkkää edelsi kyllä jäätyneen virtalukon sulattelu emännän föönillä... Älä laita lapasia virtalukon päälle

Eetset
__________
2.0 Linear 2002
2.0 900C 1989 - myynnissä
Fender Precision 1974 - ei myynnissä
__________
2.0 Linear 2002
2.0 900C 1989 - myynnissä
Fender Precision 1974 - ei myynnissä
Vaikee sanoo ... irroitin eilen (ei oo ehtiny aikaisemmin ...) akun kaapelin 15 min ajaksi (oisko tuolla ajalla merkitystä) ja nyt olen käynnistänyt auton vasta kun "check OK" ilmoitus tulee näyttöön. Nyt on toiminut ainakin 7 käynnistystä moitteetomasti. Itse asiassa, tuntuu että auto reagoi muutenkin vähän paremmin sähköisiin signaaleihin, ainakin tuo keskuslukko on todella "herkkä", tai sitten mä vaan kuvittelen.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Hätäinen piti piuhaa irti vaan 30 sek. Koitanpa uudestaan, kiitosJKen kirjoitti:Vaikee sanoo ... irroitin eilen (ei oo ehtiny aikaisemmin ...) akun kaapelin 15 min ajaksi (oisko tuolla ajalla merkitystä) ja nyt olen käynnistänyt auton vasta kun "check OK" ilmoitus tulee näyttöön. Nyt on toiminut ainakin 7 käynnistystä moitteetomasti. Itse asiassa, tuntuu että auto reagoi muutenkin vähän paremmin sähköisiin signaaleihin, ainakin tuo keskuslukko on todella "herkkä", tai sitten mä vaan kuvittelen.

Eetset
__________
2.0 Linear 2002
2.0 900C 1989 - myynnissä
Fender Precision 1974 - ei myynnissä
__________
2.0 Linear 2002
2.0 900C 1989 - myynnissä
Fender Precision 1974 - ei myynnissä
No niinpä olikin. Unohtus...9-5T kirjoitti:En epäilisi paristoa sillä siitä pitäisi tulla SIDiin ilmoitus ja käyttääköhän ajonesto edes kaukosäätimen paristoa, onko kokemusta tai tietoa?Tannisto kirjoitti:Avaimen paristo lopussa. Kannattanee vaihtaa ensin se ja jos ei auta niin pohtii muita vaihtoehtoja.
Luullakseni ajonesto tarvitsee avaimen paristoa, sillä ilman virtaa avain tuskin kykenee "kommunikoimaan" auton kanssa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tämä olikin ihan hyvä tietää. Ja itse asiassa tyhmäähän olisikin jos ei käynnistyisi ilman avaimen paristoa. Aika moni auto saattaisi muutoin seistä ajoittain K-Marketin parkkiksella odottelemassa uutta paristoa, kun sattui loppumaan just sillä kauppareissulla9-5T kirjoitti: Kävin testaamassa oliko homma niin kuin ajattelin eikä kaukosäätimen paristoa tarvita auton käynnistykseen.

Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower