Key not accepted ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JKen
"Hölösuu"

Key not accepted ?

Viesti Kirjoittaja JKen »

Aamulla autoa käynnistettäessä ei tapahtunut mitään, SID vain ilmoitti, että "key not accepted" ... mitämitä? Nooh, sen verran olin kuitenkin joskus syventynyt käynnistykseneston sielunelämään, että auton ohjekirjan neuvojen mukaan auto käyntiin. Missä vika ? Avaimessa vai virtalukossa (lähetin - vastaanotin)? Jos avaimen patteri ois finaalissa, siitä kai pitäis tulla ilmoitus? Kuinkahan suuri operaatio on virtalukon vastaanottimen vaihto? Oisko hinta-arviota?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
SammyWagon
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Toimiiko vara-avaimella ? Omassani toisella avaimella heittää tuon hälyn, mutta toinen toimii oikein.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

saanko arvata että "buutti" se tuohonkin auttaa? Laitettiin juuri kaverin rellu laguna käyntiin, siinähän on ne luottokorttimalliset avaimet eikä autolle yhtä äkkiä kelvannut niistä kumpikaan.
Akun kaapeli hetkeksi pois ja johan toimi. joku paska windowssi näissä varmaan pyörii kaikissa ;)
9000CS 2,3
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ei ole kärkien ja konkan ja kaasarin voittanutta luotettavuudessa.
96 M75 i12 5-speed ;)
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ansis kirjoitti:Ei ole kärkien ja konkan ja kaasarin voittanutta luotettavuudessa.
No näin on. Niiden aikaan muuten kuka vain löysi nopeasti vian että miksi auto nykii.. Ajatelkaa että ollaan tekemisissä vehkeiden kanssa jotka saattaa milloin vain jättää johonkin korpeen pakkasella vaikka autossa ei ole edes oikeaa vikaa :!: Kuinka moni tuossakin olisi hinauttanut auton korjaamolle vaikka kyseessä oli kai vain joku hetkellinen typerä ohjelma bugi. Siellähän hyeenat olisi käyneet heti "työhön käsiksi" ja tutkineet tuntikausia ja alan tyyliin vaihtaneet randomilla osia niin kauan että varmasti riittää.
Äijä soitti muuten rellun huoltoon siinä avaintsupparia (eli minua) odotellessa niin eivätpä osanneet muuta sanoa kuin että kokeile toisella avaimella, tietenkin.
No oppipahan kaverikin että vaikka on miten hienot "äly" avaimet autossa niin paras on se 13mm kiintoavain hanskalokerossa. :)
9000CS 2,3
Eetset
"Kaasari"

Re: Key not accepted ?

Viesti Kirjoittaja Eetset »

JKen kirjoitti:Aamulla autoa käynnistettäessä ei tapahtunut mitään, SID vain ilmoitti, että "key not accepted" ... mitämitä? Nooh, sen verran olin kuitenkin joskus syventynyt käynnistykseneston sielunelämään, että auton ohjekirjan neuvojen mukaan auto käyntiin. Missä vika ? Avaimessa vai virtalukossa (lähetin - vastaanotin)? Jos avaimen patteri ois finaalissa, siitä kai pitäis tulla ilmoitus? Kuinkahan suuri operaatio on virtalukon vastaanottimen vaihto? Oisko hinta-arviota?
Ja moro.

Onkohan kenellekään tuo Key not accepted selvinnyt? Koitin itse buutata eli akkukaapelit irti -> eipä auttanut. Koko hässäkkää edelsi kyllä jäätyneen virtalukon sulattelu emännän föönillä... Älä laita lapasia virtalukon päälle :oops: Täytynee raijata huoltoon.
Eetset
JKen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JKen »

Vaikee sanoo ... irroitin eilen (ei oo ehtiny aikaisemmin ...) akun kaapelin 15 min ajaksi (oisko tuolla ajalla merkitystä) ja nyt olen käynnistänyt auton vasta kun "check OK" ilmoitus tulee näyttöön. Nyt on toiminut ainakin 7 käynnistystä moitteetomasti. Itse asiassa, tuntuu että auto reagoi muutenkin vähän paremmin sähköisiin signaaleihin, ainakin tuo keskuslukko on todella "herkkä", tai sitten mä vaan kuvittelen.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Eetset
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Eetset »

JKen kirjoitti:Vaikee sanoo ... irroitin eilen (ei oo ehtiny aikaisemmin ...) akun kaapelin 15 min ajaksi (oisko tuolla ajalla merkitystä) ja nyt olen käynnistänyt auton vasta kun "check OK" ilmoitus tulee näyttöön. Nyt on toiminut ainakin 7 käynnistystä moitteetomasti. Itse asiassa, tuntuu että auto reagoi muutenkin vähän paremmin sähköisiin signaaleihin, ainakin tuo keskuslukko on todella "herkkä", tai sitten mä vaan kuvittelen.
Hätäinen piti piuhaa irti vaan 30 sek. Koitanpa uudestaan, kiitos :)
Eetset
tnt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja tnt »

Samainen ilmoitus on ilmestynyt muutaman kerran tänä kesänä saabin SID-näyttöön startatessa...Avain pois ja takaisin ja sitten toimii kunnolla :? Todennäköisin vika avaimessa vai virtalukossa :?:
9-3Aero-01
Tannisto
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Avaimen paristo lopussa. Kannattanee vaihtaa ensin se ja jos ei auta niin pohtii muita vaihtoehtoja.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tannisto
"Hirsch"

9-5T kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:Avaimen paristo lopussa. Kannattanee vaihtaa ensin se ja jos ei auta niin pohtii muita vaihtoehtoja.
En epäilisi paristoa sillä siitä pitäisi tulla SIDiin ilmoitus ja käyttääköhän ajonesto edes kaukosäätimen paristoa, onko kokemusta tai tietoa?
No niinpä olikin. Unohtus...
Luullakseni ajonesto tarvitsee avaimen paristoa, sillä ilman virtaa avain tuskin kykenee "kommunikoimaan" auton kanssa.
tnt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja tnt »

Avaimessa lienee sama tekniikka joka on näissä yleisissä kulunvalvonta avaimissa..Niissähän ei ole paristoja.
9-3Aero-01
Tannisto
"Hirsch"

9-5T kirjoitti: Kävin testaamassa oliko homma niin kuin ajattelin eikä kaukosäätimen paristoa tarvita auton käynnistykseen.
Tämä olikin ihan hyvä tietää. Ja itse asiassa tyhmäähän olisikin jos ei käynnistyisi ilman avaimen paristoa. Aika moni auto saattaisi muutoin seistä ajoittain K-Marketin parkkiksella odottelemassa uutta paristoa, kun sattui loppumaan just sillä kauppareissulla :lol:
Vastaa Viestiin