Uutta 9-5:n tilalle ??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

vppelt68 kirjoitti:
malait kirjoitti:Tosta Opelista vois sanoa sen verran et "ympyrä ja nuoli ja siitä alkoi huoli"

nimim. onko onnellisia Opelin omistajia olemassa ?
ON! Olen nimittäin ENTINEN Opelin omistaja, ja onnellinen sellainen :D

V-P
Sitä paitsi, Opelit on kamalan tylsiä sisältä (ja ulkoakin). Istuksin tuossa auton huoltoa odotellessa uuden Vectra V6 Turbon ja siitä kojelaudasta tulee ekaksi mieleen ne 80-luvun Anttilan "Hifi-yhdistelmät", eli ne pääasiassa harmaata muovia olleet soittopelit. Ei sen kojetaulun tarvitse olla mikään joulukuusi mutta jos maksaa yli 40 k€ autosta, niin kyllä siellä sisällä pitäisi edes viihtyä eikä tuntea jatkuvaa pahaa oloa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
MPR69
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 17:18
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MPR69 »

Ei muuta kuin Delta-autoon ja Croman ostoon. Minä ainakin menisin, jos
pitäisi uusi hinta/laatu suhteeltaan hyvä auto ostaa. Tosin aika näyttää
onko laatu todellisuudessa hyvä. Mutta eiköhän sillä sen 3 vuotta pärjää.

Ps. Vanha Fiat Croma on ollut mielestäni parhain Fiat malli, mitä italian
pojat on tehtaalta suoltaneet. Taitoi pari testivoittoakin herua. Mutta se oli 80 -lukua se.
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta 9-5:n tilalle ??

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Tuttu tilanne... nykyinen 9-5 Wagon 2.0t Salomon Line täyttää 3v koht'sillään ja mittariin täytyy 90 tkm. Autokuume alkoi vaivata ja liikkeitä tuli kierreltyä jonkin verran, mutta ei voi mitään, Saabi meni tilaukseen viime viikolla :lol:

Oma perstuntuma kyllä kertoi, että suurimmat muutokset 9-5:een on tehty alustan puolelle, maski ja sisustus on kosmetiikkaa. Hyvästä autosta on tehty vielä parempi ja kun xenonit ja talvirenkaat aluilla sai samaan pakettiin hyvän hyvityksen kera, niin eihän siinä voinut muuta tehdä kuin panna nimi paperiin.

Toimitusaika tosin on ihmeen pitkä: toukokuun puoliväliin menee :!: Olisko Saabilla kauppa käynyt ja Trolhättanissa kädet täynnä töitä :?:
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

En huomannut listassasi Subaru Legacy Outbackia. Jo 2.5 litran koneella vääntää alhaalta hiljaa ja hyvin - turbopotku luonnollisesti puuttuu :) Perusjapsia persoonallisempi, varustelu ok, kunnon neliveto (manuaalina myös alennusvaihde), törmäystesteissä pärjännyt, erinomainen ajaa jne. Minua auto miellytti, ja jos olisin bensa-auton tarpeessa, se olisi aika vahvoilla. Hinta on kohdallaan, luotettavuus legendaarinen. Voiman puutteeseen sitten STW 3.0 R spec. B...

Tavalliseen Legacyyn ei valitettavasti enää saa tuota 2.5 litran konetta :(
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
RoopeA
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 09:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RoopeA »

Itsellä sama ongelma, ja tällä hetkellä uuden mallinen Hyundai Santa Fe on korkealla listalla. Itse en ole autoa vielä päässyt ajamaan, vaikka autoliikkeen pihalla sen jo näin. Oletko itse päässyt autoa ajamaan? Mistä sait yli 50ke hinnan?

Kun nykyisen 9-5:n valitsin, mietin Santa Fetä (2.7 bensa) vaihtoehtona, mutta kun tämä nyt syrjäytyvä malli on niin pirun ruma ettei sitä voinut laittaa.

Saabiin olen ollut tyytyväinen, mutta neliveto olisi kyllä poikaa ...
9-5 2,0t Wagon Sentronic -05
9000CDE 2,3T Aut. -95
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

RoopeA kirjoitti:Itsellä sama ongelma, ja tällä hetkellä uuden mallinen Hyundai Santa Fe on korkealla listalla. Itse en ole autoa vielä päässyt ajamaan, vaikka autoliikkeen pihalla sen jo näin. Oletko itse päässyt autoa ajamaan? Mistä sait yli 50ke hinnan?

Kun nykyisen 9-5:n valitsin, mietin Santa Fetä (2.7 bensa) vaihtoehtona, mutta kun tämä nyt syrjäytyvä malli on niin pirun ruma ettei sitä voinut laittaa.

Saabiin olen ollut tyytyväinen, mutta neliveto olisi kyllä poikaa ...
Suomenojan Hyundai liike kertoi Santa Fe:n esittelyn olevan parin viikon päästä ja ennakoi hinnan olevan alkaen 47 k€ + varusteet V6 koneella. On muuten makeen näköinen peli, aikalailla kuin Nissan Murano SUV
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Santa Fe:ssa on hyvät safkat ja kiva tunnelma, suosittelen :D

Menkääs jutskaamaan noista idän ihmeistä tms. rimpuloista tuonne off topic-puolelle, täällä on tarkoitus keskustella 9-5 Saabeista :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Saabilla ajelen itse, mutta kommenttini kuitenkin tässä.

Mites olisi Opel Zafira Cosmo 150 dieselillä ja polttoainelämmittimellä?

Plussaa:
-iso kontti
-muunneltavuus
-varustelu ok (esim. twin audio (takamatkustajilla mahdollisuus kuunnella eri musaa kuin edessä kuulokkeiden kautta), kun ostaa erikseen tai ottaa perhepaketin)

Kävimme pari viikkoa sitten autoliikkeessä, kun sain vaimon tuonne houkuteltua.

Istuttiin ensiksi uuteen 9-5 farkkuun (vector varusteet). Vaimo sanoi et tää olisi kivan kotoisan oloinen, olisipa rahaa...

Sitten mentiin zafiraan istuskelemaan (Cosmo varusteilla ei ollut liikkeen sisällä, joten Enjoy varustelun etupenkkien selkänojassa olevat matkapöydät painoivat ikävästi takapenkillä istuvan aikuisen polvia), niin tuli kommenttia että isokontti ja muunneltavuus plussaa, mutta zafiran kulmien arviointi ei tuntunut liikkeessä istuen helpolta.

Hinta reiluilla varusteil Opel Zafira Cosmo 150 diesel oli n. 44 500 eur. Varuste esimerkkejä:
Koiraverkko metallinen 195,00
Koiraverkon väliristikko 191,00 (takakontin jakaja)
Roiskeläpät eteen ja taakse asennettuna 100,00
Suksitelineet 185,00
Talvirenkaat aluvantiella 1372,00
Tummennetut takasivuikkunat 200,00
Tupakoijan paketti 25,00
Irrotettava vetokoukku 600,00
Täysikokoinen vararengas (sisältää renkaanvaihtovälineet) 50,00
Park pilot-pysäköintitutka (edessä ja takana) 640,00
Business paketti: elektroninen ilmastointi, vakionopeuden säädin 00,00eur
Perhe paketti: 690,00
Metalliväri. Silver Lightning - ei verhouksella Tabita/Elba styled, musta - Indi 490,00eur
Webasto n.1700eur

Jeps tonnarilla tässä vielä ajellaan. Pitäisi kämppä löytää 1,5v sisällä, joten auton vaihto siirtynee...

-Make
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

Sen verran vielä vanha suola janottaa että piti käydä oikein mittanauhan kanssa tsekkaamassa 9-3 SC vector. Tavaratila oli kyllä huomattavasti peinempi kuin 9-5:ssä ainakin ilman takahyllyä eli ei kyllä perheen mökki/lomakamat sinne mahdu :(

Sattui myös vieressä jököttämään uusi 9-5 wagon Vector, koeistumisen perusteella ovat kyllä menneet pilaamaan Vectorin penkit. En tiedä oli toppaukset pehmeämmät vai vaikuttaako nahan määrän väheneminen tuohon penkin perstuntumaan ? :?:

No samassa kaupassa oli myös Vectraa tarjolla... Onkos kukaan ajanut sitä Vectra Wagon Sporttia 2.8:lla ja automaatilla ?

Millä perusteella muuten määritellään jarruttoman perävaunun max. paino ?
Tämäkin on asia joka vaikuttaa valintaan. Esim. Accordissa max 600 kg !!
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Subaru Outback on tosiaan hyvin harkinnan arvoinen lisä listaan. Perushinta on pudonnut alle 40:n ja montaa varustetta ei tarvitse lisätä. Itse kyllä hämmästelin melua koeajolla (karmittomat sivuikkunat), mutta eipä TM noihin tuoreessa esittelyssään puuttunut.

Toinen puuttuva on Audi A6 Avant Business 2,0 TFSI. Siihenkään ei juuri varusteita tarvitse lisätä ja Audin varustehinnoilla sitä ei kukaan teekään. Vetokoukku 1990€ ja sitä rataa!

Tällä hetkellä kolmevuotiaan 9-5:n vaihtaminen ei ole yksityisautoilijalle kovin houkuttelevaa, kun ei tuo Audikaan ole sen hiljaisempi, varustellumpi tai kulkevampi. Mutta yritysautoilijat ovat tietysti juttu erikseen: Liisari umpeutuu ja auto on vaihdettava. Liisarissa ei tietystikään tarvitse niin paljoa välittää vaihtoarvosta tai käyttökuluista, joten Cromankin voi ottaa huoletta.

Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

vesil kirjoitti: Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
Omalla rahalla mietin riskiä ja ens viikolla on 159 2.4 dieselillä koeajossa. Toisaalta, kun lukee Alfa BBS:stä Delta-Auton puuhia, niin ehkä täytyy miettiä vielä useamman kerran...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7244
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Chrysler 300C.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Volvo S60R... :oops:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
ekosusi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 12:46

Viesti Kirjoittaja ekosusi »

Moi,

Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Peña
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

ekosusi kirjoitti:Moi,

Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Miltäs Volski tuntuu 9-5:n jälkeen? :P

Itse en ole vielä koeajanut ko. mallia.
Vastaa Viestiin