9-5 ostoaikeissa ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

9-5 ostoaikeissa ?

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Moron ! Etsin käytettyä 9-5 Saabia 2,3t tai 3,0 koneella ja mielellään autom. vaiht. vm.98-00 sedan tai farmari eli kertokaapa käyttäjät kokemuksia ja kehukaapa miksi kantsis vaihtaa nelivedosta juuri 9-5:een..olisin jo aikaa sitten vaihtanutkin jos Saabilla olisi nelivetomalli :lol:
( tiedän että on tulossa yhteistyössä Subarun kanssa!) Tässä palstalla Trumppa kyselikin samasta aiheesta ja löysikin sopivan itselleen..miltäs se on tuntunut käytössä ? :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä saabbi kannannatta aina. Tuo 3litranen kannattaa melkein unohtaa. Siitä ei ole mitään hyötyä, esim.isompi kulutus,remminvaihdot.

Itsellä 180tkm(itse ajanut20tkm) ajettu 2.3t -00 manuaali askilla ja olen ollut todella tyytyväinen.

Nyt on turbo alkanut pölläyttelemään, mutta 600,- saa Aeron turbon mikä pitäisi hieman olla pitkäikäisempi.

Hyvä auto jolla pääsee myös talvella. :P
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Meillä paisuu pesue kesään ja nykyinen / entinen neliveto oli valitettavan pieni ottaen huomioon rattaiden + muun vauvakrääsän mukana kuljettaminen. Nelivedosta on kyllä paljon iloa, joissain tilanteissa jopa suurta hyötyä. Nelivedon osalta: pois silmistä, pois mielestä :? Toisin sanoen vaihdoimme lelun oikeaan autoon. 9-5 :een mahtuu kaikki edellä mainittu hyvin. Samalla vaihdoin kuusi vuotta piinanneen vimman järkevämpään semmoiseen. Ruuhkissa jokseenkin paljon ajavana olen myöntynyt automaatin puolestapuhujaksi. Entisessä kun oli kuusi eteenpäin avittavaa pykälää hämmennettävänä. Parasta saabissa on mielestäni entiseen verrattuna sen tarjoama mahtava voimavarojen kasvukapasiteetti. Tämä liittyy taas ainoastaan sisälläni asustelevan pikkupojan loputtomaan leikki-ikään :lol: :oops:

Menestystä hankinnalle!
#1891
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

9-5 haku päällä

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Kyllähän mullakin olis etsimessä nimenomaan toi 2,3t Se versiona tarvitsee ruveta vaan selaamaan nettisivuja tiheällä kammalla läpi.
Nykyinen autoni kun on automaatilla niin mielusti otttaisin 9-5 samoin, mutta katotaan mitä löytyy, joo Scarabee "ei meitä pikkupoikiin muu erota, kun toi lelujen koko vaan on suurempi " eli samalla tiellä ollaan ! :lol: :lol: :lol:
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Mulla musta 2000 Aero farmari.
Ajettu just yli 70000km ja on ollut kaikki hyvin.

Etujousituksessa tuntuisi olevan jotain parannettavaa. Ei kyllä ajossa tunnu mutta kuopissa hieman kopsahtelee, olisikohan tarkistuksen aika ?
Vinkkejä ?

Muuten taisi pesussa irrota punainen maali Saab etupeltimerkistä ?

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

merkki

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mulla kanssa alkaa oleen tuo Saab logo nokassa hieman karsitun näköinen..heh he race henkinen 8)
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

9-5 varustuksesta

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

MItä 9-5 2,3t normaali ja SE- varustuksen eroja , kuitenkin hinnassa on ollut selkeä ero ? Joutuuko esim. Audio 2 tai 3 ottamaan lisävarustuksena, kuinka vakionopeussäädin ja autom.ilmastointi kuuluvatko SE-varustukseen ? Mistä vuosimallista lähtien on 2,3T ( isolla T:eellä/turbolla) kuulunut valikoimaan ? Löytyiskös näihin vastauksia ennenkuin lähden koeajolle yhden kanditaatin kanssa ! T-urpo :wink:
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

AS 2 ja AS3 eivät mielestäni kuulu SE varustukseen,mutta auto.ilmastointi ja vakionopeussäädin siihen kuuluu..2,3T tuli vuosimalliin 2004!!!
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

9-5 Koeajolle

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Eli esim.AS2 on siis lisävaruste ja vakionopeus-säädin ja autom.ilmastointi kuuluvat norm. SE-varustukseen..OK, kiitoksia tiedoista odotankin jo innolla tulevaa koeajoa 9-5 "pikku-t":llä ! :lol: :lol:
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: 9-5 Koeajolle

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

T-urpo kirjoitti:Eli esim.AS2 on siis lisävaruste ja vakionopeus-säädin ja autom.ilmastointi kuuluvat norm. SE-varustukseen..OK, kiitoksia tiedoista odotankin jo innolla tulevaa koeajoa 9-5 "pikku-t":llä ! :lol: :lol:
9-5 "pikku-t" 2,3 litrasesta on kahta eri tehoversiota: vanhemmat oli 170hv ja uudemmat ovat 185hv. Vääntö ilmoitettu samalla arvolla joten käytännön ero lienee huomaamaton. (itse olen ajanut vain 170hv versiolla)

9-5:n kaksilitraisesta koneesta löytyi aikanaan myös "iso-T" versio. Ainakin vm-99 oli sellainen tarjolla. Koneessa oli 192hv kun 2,0 pikku-t:ssä on 150hv.

Alemmasta huipputehosta huolimatta 2,3 pikku-t liikkuu arkiajossa kevyemmin kuin 2,0T, mutta kierrosten myötä ei tule ns. turbopotkua, hmmm, siis mikäli sellaista kaipaa :D

Mutta vähäisillä muutoksilla 2,3t potkiikin jo kunnolla. 8)
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-5 Koeajolle

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

9-5:n kaksilitraisesta koneesta löytyi aikanaan myös "iso-T" versio. Ainakin vm-99 oli sellainen tarjolla. Koneessa oli 192hv kun 2,0 pikku-t:ssä on 150hv.

Alemmasta huipputehosta huolimatta 2,3 pikku-t liikkuu arkiajossa kevyemmin kuin 2,0T, mutta kierrosten myötä ei tule ns. turbopotkua, hmmm, siis mikäli sellaista kaipaa :D

Mutta vähäisillä muutoksilla 2,3t potkiikin jo kunnolla. 8)
[/quote]

Hyvä tietää..nämä ovat juuri niitä kiinnostavia seikkoja ja etenkin toi viimeinen lause on hyvä pointti.. 8)
Jack Duck
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 15:04

Re: 9-5 Koeajolle

Viesti Kirjoittaja Jack Duck »

T-urpo kirjoitti:
9-5:n kaksilitraisesta koneesta löytyi aikanaan myös "iso-T" versio. Ainakin vm-99 oli sellainen tarjolla. Koneessa oli 192hv kun 2,0 pikku-t:ssä on 150hv.

Alemmasta huipputehosta huolimatta 2,3 pikku-t liikkuu arkiajossa kevyemmin kuin 2,0T, mutta kierrosten myötä ei tule ns. turbopotkua, hmmm, siis mikäli sellaista kaipaa :D

Mutta vähäisillä muutoksilla 2,3t potkiikin jo kunnolla. 8)
Hyvä tietää..nämä ovat juuri niitä kiinnostavia seikkoja ja etenkin toi viimeinen lause on hyvä pointti.. 8)[/quote]

Kuinkas nuo tehot kun 9-5 Aero ? Mikäli olen oikein ymmärtänyt 9-5 Aero
1999-2001 on kone 230hv ja 2002-> 250hv, eiks vaan ? Mikä on hyvä konsti varmistua kun ostaa "myyjän mukaan vuosimallia 2002" että on todellakin tuo 250hv versio ? Ainakin hinnassa tulee 2001 -> 2002 aika mukava nousu :?
--- Poliisit ovat parasta mitä tiedän sitten
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Täsmälleen samassa tilanteessa T-urpon kanssa viime viikkoon asti. Viime maanantaina vaihtui auto 9-5 2.3t SE :hen. Autolla oli ehditty kiertää maailmaa 79tkm. Todella tyytyväinen ostokseen.

Lähdin etsimään autoa täältä Oulusta kiertäen Jyväskylän, Tampereen, Hämeenlinnan, Vantaan, Espoon ja Turkuun olisin vielä mennyt mutta vaihtui välillä. Tämän auton löytyminen oli kyllä jo työn takana. :D

Kaiken kaikkiaan mieleen jäi että 9-5 kanta on todella heikko tai sitten niistä ei vaan malteta luopua. Kävi jo välillä mielessä että vaihdan muun merkkiseen :oops: , mutta onneksi pysyin järjissä :wink:
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Koeajolle

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Jack Duck kirjoitti: Mikä on hyvä konsti varmistua kun ostaa "myyjän mukaan vuosimallia 2002" että on todellakin tuo 250hv versio ? Ainakin hinnassa tulee 2001 -> 2002 aika mukava nousu :?
2002 malliinhan tuli tuo "pikku-facelift".
Rekisteriotteesta selvinnee käyttöönottopäivä ja valmistusnro.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/2001VIN.pdf
http://supplier.saab.com/std/docs/3540.pdf
http://supplier.saab.com/std/docs/1788.pdf
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

9-5 hakusessa ?

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

jehhe kirjoitti:Täsmälleen samassa tilanteessa T-urpon kanssa viime viikkoon asti. Viime maanantaina vaihtui auto 9-5 2.3t SE :hen. Autolla oli ehditty kiertää maailmaa 79tkm. Todella tyytyväinen ostokseen.
No niin täällähän on havaittu muitakin hurahtaneita :) mihinkäs vuosimallin päädyit ja minkälainen hintahaitari oli vaihtoehtoja läpikäydessäsi jos saapi kysyä ja löytykö liikkeestä vai yksityiseltä?
Vastaa Viestiin