Brake light failure

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
KMV3HS
"Koeajolla"

Brake light failure

Viesti Kirjoittaja KMV3HS »

SAAB 95, Wagon, vm 2003 ilmoittaa "break light failure" ja takaluukun yläjarruvalot eivät pala. Viimeisin havainto yläjarruvalosta oli, että kolme lediä (?) sarjasta ei toiminut. Nyt ei toimi yksikään. Lakkaako koko valo toimimasta kun neljäs ledi palaa vai lieneekö muu vika? Saakohan osaa tarvikeosana?
jari
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jari »

sulla menee hyvin,on aito vika. Mulla -99 aeroW ilmoittaa samaa ja kaikki jarruvalot toimii...
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jari kirjoitti:sulla menee hyvin,on aito vika. Mulla -99 aeroW ilmoittaa samaa ja kaikki jarruvalot toimii...
Avaa ja puhdista jarruvalokytkimet (2kpl), mulla loppui sama herjaus siihen.
95-01
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja 95-01 »

Sama vika jokin aika sitten. Tarkista juotokset.

95-01 kirjoitti:Ei siitä vaivasta sitten päässyt johtimia räpläämällä. Alkoi uudestaan.
Irroitin nyt koko diodiyksikön ja eikös maakarvan juotos ollut pettänyt, kolvi käteen tinaa peliin. Maakarva tekee älyttömän jyrkän mutkan heti piirikortilta lähtiessään. Lisää tilaa syntyi mattoveitsellä muovia vuollen.
Uusi diodiyksikkö muuten maksaa Länsiautossa 48,30 euroa.
KMV3HS
"Koeajolla"

Brake light failure

Viesti Kirjoittaja KMV3HS »

Kiitos infosta. Vaan mistäs ne kaksi jarruvalokytkintä löytyy?
ng900aero
"Saabisti"

Re: Brake light failure

KMV3HS kirjoitti:Kiitos infosta. Vaan mistäs ne kaksi jarruvalokytkintä löytyy?
Jarrupolkimelta :D Eli alasuojamuovi irti. Lähtevät irti kääntämällä.
Oletan että autostasi on myös cruise mykkänä?
jari
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jari »

mulla kyllä cruise toimii ihan niin kuin pitääkin vaan se p******keleen ilmoitus jarruvalosta tulee ajoittain. pling ja plong,etten sanoisi.
jorge13
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

mulla kyseinen pling plong tuli syystä, että lisäjarruvalo oli
irti ja kosteutta oli päässyt lampun sisään.
Silikoonasin lampun paremmin kiinni, mutta kosteutta näyttäis vielä olevan jonkun verran.
Herjaa vielä, mutta tosi harvoin.
Mm. cruise on toiminut koko ajan.
Ducato LMC -11 retkeilyauto
95-01
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja 95-01 »

jari kirjoitti:mulla kyllä cruise toimii ihan niin kuin pitääkin vaan se p******keleen ilmoitus jarruvalosta tulee ajoittain. pling ja plong,etten sanoisi.
Noin se mullakin oli; vikailmoitus, paino (tiiliskivi) jarrupolkimelle ja katsomaan ja volaa kaikki valot palo. Sitten taas ilmoitus että failure. Lopulta löytyi kyseinen irronnut juotos maakarvan ja diodiyksikön väliltä ja uudelleen kolvauksen jälkeen on toiminut.
ng900aero
"Saabisti"

Ilmeisesti cruisen toimintaan vaikuttaa se kummanko kytkimen kontakteissa on vikaa. Tai no omastani poistui jarruvaloherja vasta putsaamalla molemmat kytkimet, ja cruisen toimimattomuus lakkasi hakemalla uusi kytkinpolkimen katkaisin. Vaikea sanoa mikä vaikutti täsmällisesti tuon cruisen heräämisen henkiin :)

Nuo blim-blom-herjat on turhankin tuttuja, omamme herjasi taannoin mm. sitä jarruvaloa, kaukon patteria, etuajovaloa.. ja lisäksi airbagin valo loisti ja acc herjasi vikakoodia 08, niin olihan herjashow, ja monta kertaa joutui aina sidiä kuittailemaan noiden vuoksi + tavanomaisten pesurinesteiden vähyyden vuoksi :)
Paras olisi kun tuon koko hölmön sidin + acc:n diagnoosipuolen saisi ohitettua jollain tavoin ja olemaan täysin reagoimatta mihinkään, kuskin tulee huolehtia auton kunnosta, ei auton itse, itse en osaa olla ärsyyntymättä moisiin juttuihin :D

No nyt on ollut jo joitain viikkoja kiltisti hiljaa ilman herjauksia, toivottavasti jatkossakin, ainakin lompakkoa on tyhjennetty noiden herjojen poistoon ihan riittävästi :D
Vastaa Viestiin