Pistää hiljaseksi kun lukee noita vertailuja.
Muistan hyvin vuonna 90 kun mulla oli alla 900 iivari Saabi ja ajoin kolarin päin hkl:n dösää ja autoni meni lunariin (mun auto vielä toimi mällin jälkeen ja oli ajokunnossa mutta HKL:n dösä lähti hinurilla)
Vakuutusrahat saatuani hommasin ittelleni tonnarin vuosimallia 1988 ja tietty kakslitrasen turbon huimalla 175 hv:llä.
Autolla ajelin neljä vuotta kunnes aamusella työmatkalla ajoin 100kmh nopeudella täysin jarruttamatta hirveen.
Muistan vain edessäni jonkin möykyn ja seuraava muistikuvani oli sairaalassa. Autossani ei ollut mitään turvavarusteita joita nykyään onneksi on joka autossa, mutta silti selvisin aivotärähdyksellä ja muutamalla tikillä päähäni.
Tämän jälkeen vaihdoinkin merkkiä toiseen ajatellen , että Saab on huono onnisten papparaisten auto.
Olen edelleen samaa mieltä mutta nyt onneksi olen jo papparainen (38v) joten hommasin pitkän tauon jälkeen Saabin itselleni joka varmasti aikanaan pelasti itseni jos ei kuolemalta niin ainakin vammautumiselta.
Nyt varsinkin kun kyydissä on pikkusia vaahtosammuttimen kokoisia pygmejä joille haluaisi pelkkää hyvää niin tajuaa, että kenties ei välttämättä se uusin ja eniten EuroNcap pisteitä saanut auto ole se turavallisin vaihtoehto. Siitä kiitos muunmuassa Mimmille. Ei tartte paljo Euroncappeja kun kattoo kuvia. Uusi Micra versus tuo paku