Renkaat farkkuun

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Renkaat farkkuun

Viesti Kirjoittaja midleton »

Terve.

Olen ajellut kitkoilla tähän asti kun ei ole ollut paalua hankkia uusia kesiksiä. Helsingissä on liike nimeltä Euroreifen. Onko kukaan eistä koskaan siellä asioinut? Teknikens världin rengaspaja testissä oli osallisena kyllä. Kaverin kaveri on siellä töissä ja pitäis kuulemma saada jotain alennusta..Special price just for you jne.

Farkun perässä kulkee mulla paljon cargoa. Vanhat läskit oli extra load-logolla varustetut michelinit. Osaatteko heittää mitään suosituksia renkaan merkikisi? Koko tulis olla 225/17/40.

Kiitos
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Jes, niin onkin. Äijä rulettaa
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

joo laitoin hankook 225/45-17 ja tosi tyytyväinen
entiset oli micheli sama koko ja ei kyllä kehuja saa multa
9-3
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 20:45

Renkaat

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

Alkuperäisenä mulla oli 225/45/17 (Continental) ja se oli mielestäni huono rengaskoko ja rengas, joskin ehkä joidenkin mielestä näyttävä.

Nyt alla on 215/55/16 NRVi ja nyt auto on paljon hiljaisempi asfaltilla ja soratielläkään ei ole niin "liukas".

Ajan aika paljon joten rengasmelulla on aika paljon merkitystä.

Onko 45 profiii renkaiden käyttöön kellään mitään hyvää syytä?
maverick
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maverick »

Mulla on kanssa aero wagonissa 215/55/16 NRVi renkaat alla olen myös tyytyväinen. Paljon mukavammat sorateillä kuin matalammat renkaat.

Taitaapi noi olla myös halvemmat hankintahinnaltaankin.

Kaippa matalammat renkaat voi olla kova sana P-rallissa :)

-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Kiitos vastauksista.

Mulla on vanteina aeron 17 tuumaiset.Onko sille mahdollista venyttää kuinka paljon erikokoista rengasta kun tuo 45? 55 varmaa ainakin menee?

Joo, jos P-rallia haluaa harrastaa niin kai se hienoa on noi 45 ja ohuemmat. Takaboksin koira, hellä kaasujalka ja viikonlopun ryyppyputki kuitenkin estää rallin, tai ainakin katu-uskottavan sellasen.
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulla on myös tuoreet Hankookit (K105) (koko on 225/45 17) ja minusta tuntuvat ihan hyviltä, etenkin kun olivat 200-400 euroa halvemmat kuin Nokian renkaat tai muut ns. merkkirenkaat. Tuo rengashan kuitenkin voitti Auto Bildin testinkin.
Erikoista noissa renkaissa on se, että kuvio näyttää menevän toisessa renkaassa väärään suuntaan. Soitin ensin asentaneeseen firmaan ja sitten epäuskoisena jopa maahantuojalle ennen kuin uskoin sen kuuluvan asiaan
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

hankookit SAAB 9-5 AEROSSA :!: :?:
Olen sanaton. Toivottavasti pelkästään kuviot menee väärään suuntaan, ei itse auto :)
9000CS 2,3
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Eikö nämä "Hänkkärit" ollu juuri ne kun voitti Auto Bildin testin ja menestyi surkeesti taas TM:n testissä?

Mun elämältä putoo pohja jos yhtäkkiä kalliimpi ei olekaan automaattisesti halpaa parempaa..
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Petter kirjoitti: Erikoista noissa renkaissa on se, että kuvio näyttää menevän toisessa renkaassa väärään suuntaan. Soitin ensin asentaneeseen firmaan ja sitten epäuskoisena jopa maahantuojalle ennen kuin uskoin sen kuuluvan asiaan
Jos tässä on huomioitu renkaan hyvä pitävyys myös peruutettaessa ja siksi on laitettu toinen rengas toisinpäin :lol:

Onkos kokemuksia Nokian Z -kesärenkaista?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

midleton kirjoitti:Eikö nämä "Hänkkärit" ollu juuri ne kun voitti Auto Bildin testin ja menestyi surkeesti taas TM:n testissä?

Mun elämältä putoo pohja jos yhtäkkiä kalliimpi ei olekaan automaattisesti halpaa parempaa..

No mutta hei, siksihän se on hyvä että on täysin vastakkaisia testituloksia että jokainen voi valita itse niistä itselle sopivamman ja uskoa siihen.

Voihan se tulos tietty kertoa siitäkin että hankook ei osaa tehdä 8:aa samanlaista rengasta :)
9000CS 2,3
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Verrattuna ainakin vanhoihin Michelineihin, vaikuttavat Hankookit ihan hyviltä. Ajettavuus on minusta ihan hyvä ja ainakin ovat hiljaisemmat (tosin sattaa johtua suuremmasta kulutuspinnasta). Oikeaan suuntaa auto on tähän mennessä kyllä aina mennyt. Toivotaan, että halvalla tällä kertaa olisi saanut hyvää. Ei se kuitenkaan niinkään ole, että maksamalla lisää, saa automaattisesti parempaa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Nonni

Nyt on uudet Prodriven alut ja Hankookit alla. Saitte ylipuhuttua mut niihin. Vielä ei ole ajokokemuksia mutta kauppiaskin niitä suositteli. Sanoi, että maksaa turhasta ns. paremmissa renkaissa. Saa nähdä kui rullaa..

Vanteet on komeat. Tummat 17 tuumaiset, sopii hyvin mustaan autoon.

Olen niin onnellinen
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Nyt kuopataan sitten virallisesti se vanha teoria että halvalla ei saisi muka hyvää.
Minulle kerrottiin eilen kahvipöydässä että Nokian renkaat ei ole enää yhtään mitään, jos on koskaan ollutkaan. Kuulemma luokitellaan samaan sarjaan Korealaisten renkaiden kanssa, paitsi tupla hinta. Eli tyhjästä olen 400egee ylimääräistä maksanut. Mun onnellisuus loppui siihen. ;)
9000CS 2,3
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko täällä "merkki"renkailla ajavilla kokemuksia halvemman luokan renkaista esim. hankook, marangoni, barum, jne.. , eli onko nuo aivan erimaata "huippu" renkaisiin verrattuna. Itsellä ei ole kokemusta kuin Nokialaisista ja Goodyereista joihin en ole mitään suurta eroa huomannut :roll: Itsellä on nuo Barumit alla ja ei ole mitään valittamista, meikäläisen ajossa ihan riittävät, menevät suoraan, suht hiljaiset, pitää tarpeeksi ja ennen kaikkea hinta :wink:
Täytyisi varmaan joskus ostaa jotkin huippurenkaat ja henk.koht kokea onko noissa valtavia eroja.
Itse olen myös seuraaviksi renkaiksi ajatellut noita Hankookeja tai sitten Marangoneja :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin