Terve!pertsaj kirjoitti:Mulla olis kiikarissa yks -00 mallinen 9-5 SE 2.3t sedan. mittarissa 89tkm ja vehje ollu työsuhdeautona. Kävin se koeajamassakin jo ja soittelin edelliselle omistajalle. Kaikki tuntuis oleva OK, mitä nyt ensihätään ehdin sitä tutkia. Radion-/ajotietokoneen näytössä näytti olevan pikseleitä pimeänä, se lienee joku tyyppivika, jos oikein olen ymmärtänyt.
Saabeista kun en toistaiseksi tiedä juuri mitään, niin kyselenpä täältä.
Suhtkoht asiallisen tarjouksen sain liikkeessä vaihdossa nykyiseen kansanautooni. Onko noissa 9-5:ssa jotain muuta mitä erityisesti kannattaa tsekata, jotain tyyppivikoja tms?
Pikkuisen alkoi kuitenkin arveluttaa kun luin jostain keskustelupalstoilta, että 2,3 koneissa on ollut ongelmia tasapainotusakseleiden käyttöketjun ja rattaiden kanssa ja ne kuulemma saattaa olla vaihtokunnossa jopa alle 100tkm:ssä. K.o. jutussa mainittiin, että kone, vaihteisto, etupalkki sun muuta pienempää osaa pitää irrottaa, myös sylinterikansi pitää irrottaa, vie kuulemma korjaamollakin pari päivää ....
Onkoha tuo vain kuulo/-luulopuhetta vai onko tuommoista ongelmaa olemassa tai onko joskus ollut jossain vanhemmissa malleissa?
Itselläni on -00 9-5 2.3t manuaali ja olen ollut todella tyytväinen autoon.
Omani on ollut myös aikoinaan työsuhdeautoja ja oli ostaessani ajettu 163tkm ja nyt on 180tkm. Ei ole ollut mitään suurempia.
Tässä viat: Apukuskin ovessa oli pystysaumassa ruostetta, korjattiin liikkeen piikkiin. Oikean puolen vetoakselin stefa vaihdettiin, korjattiin liikken piikkiin. Takapään iskarit paskana, tilalle Konin keltaiset ja H&R:n joset!. Turbo päästää hieman öljyä läpi, tarkoitus vaihtaa isompi ja parempi turbo! tuossa nuo viat! kone käy kuin kello, ei pidä tasapainotus akselit mitään ylinmääräistä meteliä. Vaihdelaatikko toimii kuten pitää.
Itselläni on vielä vaihdettu -01 Aeron Boksi joten tuo kulkupuolikin pareni jonkin verran. Olen ollut todella tyytyväinen autoon mikä on hyvä ajaa , iso ja kulkee!