Alkup. alustasarja, pitääkö muutoskatsastaa?
Alkup. alustasarja, pitääkö muutoskatsastaa?
Hep!
Voib varmaan löytyä haullakin, mutta kysytään nyt silti arvon raadilta: kun laita(ta)n Saabin oman alustasarjan, tarvitseeko värkki viedä katastussedän syyniin tämän muutoksen takia?
-h
Voib varmaan löytyä haullakin, mutta kysytään nyt silti arvon raadilta: kun laita(ta)n Saabin oman alustasarjan, tarvitseeko värkki viedä katastussedän syyniin tämän muutoksen takia?
-h
-Kolme entistä Saabia, nyt japanilaista
laista ei mitään tietoa, mutta eikös nuo rankemmatkin alustamodaukset yleensä ole hoidettu laillisiksi vasta seuraavan katsastuksen yhteydessä... ja kun on alkuperäisestä kysymys, niin ei varmaan tule silloinkaan mitään mainintaa, ellei itse kysy...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
1998 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa autoissa madallusjousien soveltuvuus tulee katsastuksessa todistaa tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella tai autonvalmistajan lausunnolla. Sama vaaditaan myös 1996-1997 käyttöön otetuissa autoissa, jos kyseessä oleva automalli on tyyppihyväksytty Suomessa 1.1.1996 tai sen jälkeen.Jorma kirjoitti:Eikös tämä muuttunut jossain vaiheessa niin, että tietyn vuoden jälkeen asennetut alustan muutokset täytyy katsastaa ja olla nelipyöräsuuntauksesta todistus? Palikoiden tekijällä ei kai ole vaikutusta asiaan?
Eli käsittääkseni alkuperäisosilla madallettaessa ei tarvita esim. TUV-paperia, mutta muutoskatsastus kylläkin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Nyt viikon uudet alustapalikat alla ja ei voi kuin suositella. Ajettavuus parani mutta ei mukavuuden kustannuksella. Eihän toi mikään ratakapine vieläkään ole mutta näillä sallituilla tai about-sallituilla nopeuksilla suht' normaalikuntoisilla teillä pysyy eleettömän vakaasti pirssi nyt tiessä vaikka pistäisi mutkaan vähän kovempaakin.
-h
-h
-Kolme entistä Saabia, nyt japanilaista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Korjataan hinta oikein eli 68€ Hki/hakuninmaa (+42 katsastus +7 obd + 13 pakokaasut)hagi kirjoitti:Ottaakohan noi pahastikin lisähintaa katsastusasemalla jos normaalin vuosikatsastuksen yhteydessä tekee ton muutoskatsastuksen, kokemuksia?
-h
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Itsellä harkinnassa myös jäykemmän alustasarjan hankinta. Mitäs tuo Saabin alusta maksoi ja teetitkö homman merkkiliikkeessä? Onko muilla heittää hyviä vinkkejä uuden alustan hankintaan/asennuttamiseen?hagi kirjoitti:Nyt viikon uudet alustapalikat alla ja ei voi kuin suositella. Ajettavuus parani mutta ei mukavuuden kustannuksella. Eihän toi mikään ratakapine vieläkään ole mutta näillä sallituilla tai about-sallituilla nopeuksilla suht' normaalikuntoisilla teillä pysyy eleettömän vakaasti pirssi nyt tiessä vaikka pistäisi mutkaan vähän kovempaakin.
-h