moi
alla vähän kuvia. Ei ollut mielestäni niin likaista?
Mutta ketjun kohdalla kopassa ja sivussa mustaa
p**skaa. Pitäisikö puhdistaa? Öljy tietääkseni Mob 1.
Auto on 9-5 wagon 2.0 vm 2001 aj 70000 km
t /r.
aika helposti lika irtoaa:
sama mönjä seinässä:
mönjää ?? (kuvia)
Auttaiskos tuossa Forte tai vastaava puhdistusaine? Omassani (9-3 vm -01 aj. n. 100000) oli myös muutama p**karantu tuossa ketjun viereisessä seinämässä (ei aivan noin peitteinen). Tyrkkäsin viime öljynvaihdon yhteydessä pesuaineen koneeseen (BG Quick clean) ja mustaa lirua tuli pihalle. Pitäis tarkastaa joku kerta pesutulos... Takuutahan tuolla on vielä jäljellä jos huollot on tehty ajallaan. Paljon tuosta aiheesta on keskusteltu, joten viisaammat kommentoikoon lisää
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Kyseiset aineethan ovat sellaisia, että autolla ei saa ajaa edes nosturille (ainakin Forte). Aineethan ovat puhdistavia ja öljyn voiteluominaisuudet vähenevät aivan minimiin. Eli käytännössä, koska öljyä jää vaihdossa melko paljon Saabin moottoriin, pitäisi minun mielestä puhdistusöljynvaihdon jälkeen laittaa uudet öljyt ja suodatin, pyörittää konetta vielä uudelleen ja taas öljyt ulos. Tämän jälkeen "pysyvät" öljyt ja suodatin. Itse joskus tehnyt VW:hen puhdistuksen ja puhdistusainetta sisältävä öljy melkein kuin vettä. Aineen toimivuus tosin jäi arvailujen varaan= Ei todennettavia muutoksia puoleen jos toiseenkaan.
Forte tai vastaava litku liuottaa lian pois eli kyllähän siinä pieni vaara on, että jotain köksiä irtoaa ja kulkeutuu vääriin paikkoihin. BG:n mukaan moottorin likaisuus on syytä tarkastaa, jos kyseessä on tuontiauto tai museoauto. Ei tuo niin hirveen pahalta näyttäny, mutta kukas tuon osaa varmaksi sanoa.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06