2.3t viritys
2.3t viritys
Miten on tuon 2.3t viritys?. Saabilla ei ole viripalikkaa tähän koneseen. Miten käy kahdeksan vuoden moottoritakuun, jos asentaa vaikka SP steg 1:n?
Saab 9-5 2.3t vector
Saab 9-5 2.3t vector
Re: 2.3t viritys
Ja ensimmäisenähän kannattaa mennä heti kertomaan, että sulla on ollut virisofta paikallaan. Pidä orggis purkki itselläsi, ja jos ongelmia tulee, tyrkkäät sen takaisin paikoilleen.tonnari kirjoitti:Miten on tuon 2.3t viritys?. Saabilla ei ole viripalikkaa tähän koneseen. Miten käy kahdeksan vuoden moottoritakuun, jos asentaa vaikka SP steg 1:n?
Saab 9-5 2.3t vector

Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/
En tiedä miten uudemmissa (02-) matalapaine vehkeissä Aeron boksit toimii, mutta omassa -00 2.3t on ainakin Aeron boksit toimineet hienosti.
En tiedä miten uudemmissa (02-) matalapaine vehkeissä Aeron boksit toimii, mutta omassa -00 2.3t on ainakin Aeron boksit toimineet hienosti.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
2.3t viritys
Mulla toimii kanssa aeron boxi 2.3t -00 sabassa. Ohjeita sain täältä foorumilta hyvin. Tehoa tuli kivasti lisää
, ei kuitenkaan varmaan täysiä aeroja mutta eron huomaa, automaatti ei enää mieti. Eroa voisi kuvata siten että ennen ajoin sport-nappula päällä, nyt se on ilman sporttia samanlainen ja sportilla tietty potkua tulee lisää. Lisäksi lisätehot on suht huokeita ja boxin vaihto onnistuu tumpeloltakin (allekirj.) 

vaatii kaksi renua ja kaksi jakopääremonttia ennen kuin tajuaa ettei renaultia kannata ostaa kuin alkosta...
Huvittais kokeilla vaimon Sabaan 9-5 2.3t vm-03 oman autoni elikkä Aeron vm 2001 boxia.Frostgrey kirjoitti:Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/
Luuletteko, että toimisi heittämällä?
Jonnin verran topikkeja lukeneena olen siinä käsityksessä, että tarvitsisi Techissä käyttää, mutta toi vm ero onko sillä mitään väliä?

Kyllä siinä luultavasti TECH.iä tarvitaan koska auto tarvii ohjelmoida boksiin sovivaksiAeroilia kirjoitti:Huvittais kokeilla vaimon Sabaan 9-5 2.3t vm-03 oman autoni elikkä Aeron vm 2001 boxia.Frostgrey kirjoitti:Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/
Luuletteko, että toimisi heittämällä?
Jonnin verran topikkeja lukeneena olen siinä käsityksessä, että tarvitsisi Techissä käyttää, mutta toi vm ero onko sillä mitään väliä?

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 2.3t viritys
Ei ehkä ensimmäisenä, mutta voi käydä kuin meikäläiselle:95power kirjoitti:
Ja ensimmäisenähän kannattaa mennä heti kertomaan, että sulla on ollut virisofta paikallaan. Pidä orggis purkki itselläsi, ja jos ongelmia tulee, tyrkkäät sen takaisin paikoilleen.
Vaihdoin Maptunin boksin merkkihuollon pihalla, että saan ajoneston kuitattua samalla (kokeilin boksia kotipihalla eikä auto käynnistynyt).
Sattui kohdalle erinomaisen epäluuloinen asentaja TECH2 kourassa, "miksi vaihdat boksin?", "mistä oot tämän hommannu?", "minkä takia alkuperäinen pitää vaihtaa?" jne...

Liekö laittoi tietokantaan merkinnän vaihdetusta boksista, kirjoitin nimittäin seuraavaan huoltoon viedessäni listan hommista, joita ei tarvitse/saa tehdä:
Tulppien ja raitisilmafiltterin vaihto (juuri vaihdettu itse) yms. sekä maininta, että moottorinohjauksen softaa ei saa päivittää...
...niin mukava hemmo tiskin takana vinoili, että tämähän on se virisoftalla varustettu Saabi

Eipä tuo haittaa, auto on vuosimallia -98 (170tkm lasissa), niin taidan tehdä määräaikaishuollot jatkossa itse.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
viritys
Frostgrey kirjoitti:Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/
Toi PPC vaikuttaa aika pätevältä systeemiltä. Ei taida olla edes kovin vaikea asentaa. Onkohan pitkä toimitusaika, jos tuon tilaa?
Vänkärin puolelta konepellin alta. Seuraa sitä paksua kaapelinippua, joka sukeltaa sen muovisen ilmanottoritilän alle, joka kehystää tuulilasinpyyhkijöitä.Aeroilia kirjoitti:
Akropoo.... Mistä tuo poksi löytyy
Muoks: Sen kaapelinipun suojalärpäke on kiinni neljällä kymppimillin mutterilla, irroita ja vedä lärpäkettä reilusti taaksepäin. Sitä konehuoneen poikki menevää tiivistekumia pitää löysätä parin kiinnikkeen verran, että saat nostettua muovista ritilää tarpeeksi.
Ritilä kestää taivutusta kyllä, pyyhkimiä ei tartte irroittaa.
Boksin johtonipun liittimessä on sellainen lukituskampi oikealla puolella liitintä, kikkaile se auki, niin saat piuhat pois tieltä.
Itse boksi on kiinni siellä lokerossa kahdella 13 millisellä mutterilla, pultit on aika pitkät, normaali hylsy ei välttämättä yllä muttereihin.

Paikka on kohtuullisen ahdas, jos mutteri pääsee irroituksessa tai kiinni laitossa tipahtamaan hylsystä, niin se kolisee tooosi hankalaan paikkaan. Ite olenkin laittanu sinitarraa tai 2-puoleista teippiä hylsyyn, kun olen noita ruuvannu.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
Toinen hyvä konsti olla pudottamatta noita muttereita on upottaa sopivasti hylsyyn pieni pala talouspaperia, ja painaa hylsy tämän jälkeen mutteriin. Paperi saa hylsyn istumaan niin tiukasti mutterissa, että irti kierrettyä mutteri on helppo nostaa hylsyllä ylös. 

Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21