2.3t viritys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tonnari
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 06, 2005 17:00

2.3t viritys

Viesti Kirjoittaja tonnari »

Miten on tuon 2.3t viritys?. Saabilla ei ole viripalikkaa tähän koneseen. Miten käy kahdeksan vuoden moottoritakuun, jos asentaa vaikka SP steg 1:n?

Saab 9-5 2.3t vector
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Re: 2.3t viritys

Viesti Kirjoittaja 95power »

tonnari kirjoitti:Miten on tuon 2.3t viritys?. Saabilla ei ole viripalikkaa tähän koneseen. Miten käy kahdeksan vuoden moottoritakuun, jos asentaa vaikka SP steg 1:n?

Saab 9-5 2.3t vector
Ja ensimmäisenähän kannattaa mennä heti kertomaan, että sulla on ollut virisofta paikallaan. Pidä orggis purkki itselläsi, ja jos ongelmia tulee, tyrkkäät sen takaisin paikoilleen. :evil:
#2172
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/

En tiedä miten uudemmissa (02-) matalapaine vehkeissä Aeron boksit toimii, mutta omassa -00 2.3t on ainakin Aeron boksit toimineet hienosti.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
kalma
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 11:28
Paikkakunta: Eura

2.3t viritys

Viesti Kirjoittaja kalma »

Mulla toimii kanssa aeron boxi 2.3t -00 sabassa. Ohjeita sain täältä foorumilta hyvin. Tehoa tuli kivasti lisää :lol: , ei kuitenkaan varmaan täysiä aeroja mutta eron huomaa, automaatti ei enää mieti. Eroa voisi kuvata siten että ennen ajoin sport-nappula päällä, nyt se on ilman sporttia samanlainen ja sportilla tietty potkua tulee lisää. Lisäksi lisätehot on suht huokeita ja boxin vaihto onnistuu tumpeloltakin (allekirj.) :wink:
vaatii kaksi renua ja kaksi jakopääremonttia ennen kuin tajuaa ettei renaultia kannata ostaa kuin alkosta...
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Frostgrey kirjoitti:Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/

En tiedä miten uudemmissa (02-) matalapaine vehkeissä Aeron boksit toimii, mutta omassa -00 2.3t on ainakin Aeron boksit toimineet hienosti.
Huvittais kokeilla vaimon Sabaan 9-5 2.3t vm-03 oman autoni elikkä Aeron vm 2001 boxia.
Luuletteko, että toimisi heittämällä?
Jonnin verran topikkeja lukeneena olen siinä käsityksessä, että tarvitsisi Techissä käyttää, mutta toi vm ero onko sillä mitään väliä? :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Aeroilia kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/

En tiedä miten uudemmissa (02-) matalapaine vehkeissä Aeron boksit toimii, mutta omassa -00 2.3t on ainakin Aeron boksit toimineet hienosti.
Huvittais kokeilla vaimon Sabaan 9-5 2.3t vm-03 oman autoni elikkä Aeron vm 2001 boxia.
Luuletteko, että toimisi heittämällä?
Jonnin verran topikkeja lukeneena olen siinä käsityksessä, että tarvitsisi Techissä käyttää, mutta toi vm ero onko sillä mitään väliä? :roll:
Kyllä siinä luultavasti TECH.iä tarvitaan koska auto tarvii ohjelmoida boksiin sovivaksi :wink: On niitä silti sattunut, että lähtee ilman TECHiäkin käymään :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 2.3t viritys

Viesti Kirjoittaja Termos »

95power kirjoitti:
Ja ensimmäisenähän kannattaa mennä heti kertomaan, että sulla on ollut virisofta paikallaan. Pidä orggis purkki itselläsi, ja jos ongelmia tulee, tyrkkäät sen takaisin paikoilleen. :evil:
Ei ehkä ensimmäisenä, mutta voi käydä kuin meikäläiselle:

Vaihdoin Maptunin boksin merkkihuollon pihalla, että saan ajoneston kuitattua samalla (kokeilin boksia kotipihalla eikä auto käynnistynyt).

Sattui kohdalle erinomaisen epäluuloinen asentaja TECH2 kourassa, "miksi vaihdat boksin?", "mistä oot tämän hommannu?", "minkä takia alkuperäinen pitää vaihtaa?" jne... 8O

Liekö laittoi tietokantaan merkinnän vaihdetusta boksista, kirjoitin nimittäin seuraavaan huoltoon viedessäni listan hommista, joita ei tarvitse/saa tehdä:

Tulppien ja raitisilmafiltterin vaihto (juuri vaihdettu itse) yms. sekä maininta, että moottorinohjauksen softaa ei saa päivittää...

...niin mukava hemmo tiskin takana vinoili, että tämähän on se virisoftalla varustettu Saabi :oops:

Eipä tuo haittaa, auto on vuosimallia -98 (170tkm lasissa), niin taidan tehdä määräaikaishuollot jatkossa itse.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Täytynee sitten koittaa :P

Ei kai siinä mikään hajoo jos ei ilman techiä toimi llulisin ainakin.

Akropoo.... Mistä tuo poksi löytyy :oops:
tonnari
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 06, 2005 17:00

viritys

Viesti Kirjoittaja tonnari »

Frostgrey kirjoitti:Yksi vaihtoehto ovat nämä PPC- purkit millä saat itse vaihdeltua viri/vakio softan välillä. Esim. http://www.bsrab.se/

En tiedä miten uudemmissa (02-) matalapaine vehkeissä Aeron boksit toimii, mutta omassa -00 2.3t on ainakin Aeron boksit toimineet hienosti.

Toi PPC vaikuttaa aika pätevältä systeemiltä. Ei taida olla edes kovin vaikea asentaa. Onkohan pitkä toimitusaika, jos tuon tilaa?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aeroilia kirjoitti:
Akropoo.... Mistä tuo poksi löytyy :oops:
Vänkärin puolelta konepellin alta. Seuraa sitä paksua kaapelinippua, joka sukeltaa sen muovisen ilmanottoritilän alle, joka kehystää tuulilasinpyyhkijöitä.

Muoks: Sen kaapelinipun suojalärpäke on kiinni neljällä kymppimillin mutterilla, irroita ja vedä lärpäkettä reilusti taaksepäin. Sitä konehuoneen poikki menevää tiivistekumia pitää löysätä parin kiinnikkeen verran, että saat nostettua muovista ritilää tarpeeksi.
Ritilä kestää taivutusta kyllä, pyyhkimiä ei tartte irroittaa.

Boksin johtonipun liittimessä on sellainen lukituskampi oikealla puolella liitintä, kikkaile se auki, niin saat piuhat pois tieltä.

Itse boksi on kiinni siellä lokerossa kahdella 13 millisellä mutterilla, pultit on aika pitkät, normaali hylsy ei välttämättä yllä muttereihin. :(

Paikka on kohtuullisen ahdas, jos mutteri pääsee irroituksessa tai kiinni laitossa tipahtamaan hylsystä, niin se kolisee tooosi hankalaan paikkaan. Ite olenkin laittanu sinitarraa tai 2-puoleista teippiä hylsyyn, kun olen noita ruuvannu.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Toinen hyvä konsti olla pudottamatta noita muttereita on upottaa sopivasti hylsyyn pieni pala talouspaperia, ja painaa hylsy tämän jälkeen mutteriin. Paperi saa hylsyn istumaan niin tiukasti mutterissa, että irti kierrettyä mutteri on helppo nostaa hylsyllä ylös. :)
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Moi

Ihan tyhmä kysymys (taas), saako vaikka omaan 185hp 2,3t- malliini vaihdettua 220hp 2,3T lastun, sen saban ikioman, ja onko näiden koneiden välillä muita eroja? Tässä iässä kyllä pärjää ihan hyvin tuolla pappalastullakin 8)

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin