Renkaat farkkuun

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Viime elokuussa ostin Marangoni Vantot, ja n. 13 tkm on tullut ajettua. On eri luokkaa aikaisempiin Nokian NRVi:hin verrattuna: Marangonit on huomattavasti hiljaisemmat. Toki V-nopeusluokan renkaat on aina kuluneina äänekkäät, johtuen varmaan jäykästä rungosta. Hyvin ovat toimineet. Suosittelen lämpimästi, asennettuna 205/55R16 oli 350 €
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

kai sitä on sitten vainoharhaiseksi tullut renkaiden suhteen tuon mp:n kanssa, siinä kun ne nakkien ominaisuudet korreloi suoraan jäljellä olevan elämän pituuteen. Autossa sentään peltikoppa ympärillä antaa valheellisen turvallsuuden tunteen.
9-5 painaa kai 1700kg. aerona kulkee abt. 245km/h. tuo yhdistelmä asettaa renkaille aikamoiset vaatimukset verrattuna moneen muuhun autoon. Jos joku haluaa kesälomamatkalla kokeilla saksassa että pysyykö magaroonissa tai herbie hancoockissa kulutuspinta moisessa menossa rattaassa kiinni niin lycka till! minä en uskaltaisi, ihan kaikkea ei yksinkertaisesti tarvitse itse kokeilla :)
Mutta niinkuin sanottu, vainoharhaisia tässä voidaan olla...
9000CS 2,3
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eiköhän näitä halvempia merkkejä ihan esim. saksassakin myydä :wink: ja olen ainakin Barumeilla uskaltanut ihan ilman pelkoja ajaa yli 2markkaa. :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Mä olen nyt ajellut herbie Hänkookilla tuhannen kilsan verran. Olisko ne vähän äänekkäämmät kun vanhat miseliinit, en tiedä. Moottoritie-vauhdissa kulkee ainakin ihan kivasti. Pidosta en tiedä kun Suomessa ei koskaan sada ja sutiminen on poissa muodista.

Täytyy katsoa toi vauhtihomma kun taas pääsee Saksaan. Ei niissä nyt mitenkään vois kuvitella olevan ongelmia yli 200 vauhdeissa. Kai Sauberin oma eleetön kulku kompensoi halpiskiekon mahdolliset vikuroinnit. Toivottavasti seuraava viestini ei tule lasaretin koneelta :cry:
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Jokunen viikko ollut alla Marangoni Vantot 205/55/16V ja ei mitään valittamista. Itsellänikin oli ennen NRVi:t ja niihin verrattuna hiljaiset.
Maksoi rengas-onlinista kotiintuotuna 300egee, eli aika kohtuullinen hinta. Ja joskus TM:n testissä (tosin H-luokka ja kapeampi) sijoittui viidenneksi (mukana 13 eri rengasta), eli melko ok. Itse ajelenkin lähinnä nopeusalueella 0-140km/h, eli en sitten tiedä niiden hyvyydestä nopeuksissa >200km/h...eikä se henk.koht paljon kiinnostakaan.
Restive
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: La Loka 22, 2005 20:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Restive »

Itselläni on tällä hetkellä Aeron farkussa Michelinit alla kokoa 225/45-17 ja seuraavat tullee olemaan samanlaiset tai sitten Nokian Z:t. Olen päässyt ajamaan Nokialaisilla Volvo S60:llä ja Saab 9-3SS:llä ja vaikuttivat vallan mainioilta. Hiljaiset (mitä sillä nyt sitten tarkoitetaankaan tuossa koko luokassa), tukevat ajaa, eivätkä vedelleet urissa - ominaisuuksia mitä itse arvostan.

Kokemuksia on mm. Toyon renkaista, enkä suosittele ellei sitten pääasiassa kurvaile autollaan radalla mihin käyttöön renkaat soveltuvat mainiosti.
9-5 Aero Wagon 2001
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itse olen kanssa pähkäillyt tulevien renkaiden merkkiä aeroon. Michelinit ainakin kestäneet hyvin, alkuperäiset alla ja auton kokonaisajomäärä 65000 ja pintaa vielä kohtuullisesti. Onko kenelläkään kokemusta miten kestää nämä halvemmat kulutusta?
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Itsellä Nokian Z, 225/45-17. Täytyy sanoa, että paras rengas mitä minulla on ollut. Todella hiljainen, pitää, ohjutuu hyvin jne.... En ole tosin ajanut, kuin n. 3500 km (2000 km Xantialla ja 1500km 9-5:llä), niin en tiedä vielä kulutuskestävyydestä, mutta aikaisemmat Nokiat vanheni ennenkuin loppuivat.
Ja en sitten ole Nokian renkailla töissä ja en muutenkaan rengasalalla.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Normaali ajankohta miettiä uusia kesärenkaita tämä lokakuun puoliväli.. ;) No, toinen eturengas meni rikki tänään. Siihen tuli huomattavan iso lommo eli vissiin osunu johonkin terävään. Kaavailin Hankook K105-kumeja seuraavaks. Nyt on 225/45R17 Michelinit ja ne on kyllä hyvät ajaa joskin meluisat, mutta mietin vaan sitä että oliskohan ne mahdollisesti alkuperäiset. Mittarissa on 103tkm. Suomessa noi ainakin näyttävät kuluvan aika nopeasti. Kattoo nyt kun kaupat aukee että mitä sitä tulee osteltua. Saabin vararenkaan kanssa ei huvita paljonkaan ajella ;)

EDIT: Laitoin Michelin Pilot Primacyt tilaukseen Rengas-Onlinestä, jotta niillä mennään jatkossakin..
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Itse tilailin alkuviikosta samaisesta rengas-onlinesta Dunlopin renkaat. Tarkalleen SP Sport Maxx, koko 235/45-17." Testien mukaan pitäis olla hyvät renkaat, hintakin oli kohdallaan, eli 92,20€/kpl. Nyt se on tosin korjattu oikeaksi (141,90€).

Toivottavasti kestää kauemmin kuin Contin SP2, eli yhden kesän.
Ei vieläkään uskaltanu testata noita halvempia renkaita :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

AeroWagonissa oli ostettaessa Dunlopin SportMAXXit ja noin 5mm pintaa suli alle noin 10K matkalla... Kesällä ostin 225/45R17 Michelin PilotSport PS2:set ja eipä ole valittamista. Todella hiljaisetkin ovat verrattuna kuluneisiin Dunloppeihin. Ostin Misukat Jyväskylästä rengasliikkeestä (noin 700e asennettuna), kun RengasOnlinestä olisi tullut melkein saman hintaiseksi, kun huomoidaan asennuskulut...

Eski
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Täällä päin näyttävät maksavan Michelinit 871e asennettuna... Rengas-onlinestä ilman asennusta 666e. Tohon vannetyöt päälle, ni jäänee vielä siihen 700e:n pintaan.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Jompi kumpi noista hinnoista jos riittäis tässä lähellä ko. kumeista maanantai-aamuna ni perun rengas-online -tilauksen.
kuikka10
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Loka 20, 2005 15:13
Paikkakunta: Pori

remkaat farkkuun

Viesti Kirjoittaja kuikka10 »

Olen ajellut toista vuotta kesät makaroni Marangoneilla (17") ja Suomen nopeuksissa ne ovat kelvanneet. Tosin ääriolosuhteet on vielä kokematta. Talvikiekoiksi ostin Dekkpartnereiden kampanjaversion Nokian 2:sta, saas nährä kui käy... Jos tie tuntuu kapealta, niin hiljennetään vauhtia... :?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

9-5T kirjoitti:
karg kirjoitti:Jompi kumpi noista hinnoista jos riittäis tässä lähellä ko. kumeista maanantai-aamuna ni perun rengas-online -tilauksen.
Veikkaan listahinnan olevan n.750 asennettuna. Kaukana ovat mutta jos haluat voin kysyä ma aamulla hinnan sinulle ilman asennusta ja tarvittaessa viedä matkahuoltoon (mh n.25e, veikkaus)
0400-508800 ei sms
Alle tuli aamupäivällä Michelin Pilot Sport 2 -kumit. Hintaa tuli 769e. Ihmeen vaikeeta oli löytää 17-tuumaisia kesäkumeja tähän aikaan.. yks ainoa pulju löyty lähistöltä missä oli hyllyssä valmiina renkaat.
Vastaa Viestiin