Autokuume tapissa, mutta...
Autokuume tapissa, mutta...
...alkaako sama tasapainoakselisekoilu ketjunpoistoineen taas? Olen menossa huomenna katsomaan Saab 9-5 2,0t malli 2002.
Mitä siitä näin maallikon tulisi katsoa erityisesti?
Mitä huoltokirjalta vaaditaan että moottoritakuu (laajennettu?) olisi voimassa?
Uskaltaako näin heikkohermoinen ottaa askeleen 9-5-maailmaan vaan pitäisikö jatkaa sinnikkäästi tonnariluokassa?
Mitä siitä näin maallikon tulisi katsoa erityisesti?
Mitä huoltokirjalta vaaditaan että moottoritakuu (laajennettu?) olisi voimassa?
Uskaltaako näin heikkohermoinen ottaa askeleen 9-5-maailmaan vaan pitäisikö jatkaa sinnikkäästi tonnariluokassa?
Re: Autokuume tapissa, mutta...
Huollot pitää olla tehty huolto-ohjelman mukaisesti, eli 20K tai 1 vuoden välein. Jos ei ole merkkihuollon leimoja, niin pitäisi tarvittaessa jotenkin pystyä todistamaan, että huolto on tehty ohjelman mukaisesti oikeilla osilla ja öljyillä. Kannattaa siis tarkistaa kilometrien lisäksi päivämäärät ja kilometreissä hyväksytään korkeintaan 3000 km ylitys.east kirjoitti: Mitä huoltokirjalta vaaditaan että moottoritakuu (laajennettu?) olisi voimassa?
Eski
Itse mietin ihan samaa kun meni edellinen huolto kuukauden ja yhden päivän yli tuon vuoden aikarajan. Ei siihen täältä eikä merkkiliikkeestä oikein vastausta löytynyt. Kuitenkin huoltokirjan mukaan kumman tahansa rajan täyttyessä (kilometrit tai vuosi) tehdään huolto-ohjelman mukainen seuraava huolto. Sitä aikamarginaalia ei kyllä tosiaan oikein kukaan tuntunut merkkiliikkeessäkään tietävän. Toki sinun tapauksessasi auto olisi varmaan syytä toimittaa sinne huoltoon nyt ensitilassa.
Haulla löytyy varmaan se edellinen topicki tuolta 9-3 puolelta.
Haulla löytyy varmaan se edellinen topicki tuolta 9-3 puolelta.
9-3SC 2.0t Aut. -08
En usko, että se yksi kuukausi on fataalia jos kilometreissäkin on joustoa. Lähinnähän kyse on öljyn ja suodattimen tarpeeksi tiheästä vaihdosta, ja sehän on tosiaan tässä välillä tehtykin. En aio kiirehtiä jo buukattua huoltoa aikaisemmaksi. Jos kävisi niin hullusti, että moottoritakuulle tulisi käyttöä, niin onpahan ainakin tuosta öljynvaihdosta kuitti olemassa kättä pidemmäksi neuvotteluargumentiksi.
-h
-h
-Kolme entistä Saabia, nyt japanilaista
Ihan omien kokemusten perusteella GM:n tuotevastuutoiminnasta (9-3 SS) veikkaan että jos leimat ja kilometrit eivät ole tasan kohdallaan niin joutuu osittain itsekin maksumieheksi. YMMV.hagi kirjoitti:En usko, että se yksi kuukausi on fataalia jos kilometreissäkin on joustoa. Lähinnähän kyse on öljyn ja suodattimen tarpeeksi tiheästä vaihdosta, ja sehän on tosiaan tässä välillä tehtykin. En aio kiirehtiä jo buukattua huoltoa aikaisemmaksi. Jos kävisi niin hullusti, että moottoritakuulle tulisi käyttöä, niin onpahan ainakin tuosta öljynvaihdosta kuitti olemassa kättä pidemmäksi neuvotteluargumentiksi.
-h
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
No joo, toki on niin, että maahantuoja/valmistaja käyttää kaikki olemassa olevat ja keksitytkin keinot vastuun vyöryttämiseksi artistille, ja GM:n kaltainen megakorporaatio on aikamoinen tuulimylly. Toisaalta Saabin moottoriongelmat ovat olleet tapetilla ja asia on siten heille hieman arka, joten ehkä pitävät mieluummin matalan sovintoprofiilin jos tappeluksi menee...
-h
-h
-Kolme entistä Saabia, nyt japanilaista
Tehdas ilmoittaa ;RacerX kirjoitti:Kyselin tänään Metroauton huoltpäälliköltä ja hän sanoi että yhdessä huollossa saa olla 5000 km ylitys jos muut huollot on tehty ajallaan. Eli näillä ehdoilla on täysi takuu hänen mukaansa voimassa.
Tolerans för service är tre månader och 2500 km, dvs max 15 månader och max 22500 km mellan servicetillfällen
pika suomennos:
Huoltojen välinen aika 3kk yli/ali tai 2500 km yli tai ali , eli max 15 kk huoltojen väliä tai max 22500km huoltojen väliä.
Hyvä jos suomessa olisi ruotsia parempi tulkinta kerrankin !!
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Itse en osaa ruotsia kovin hyvin, mutta mitä tarkoittaa tuo lause jossa 25000 mil. Kopiotu Dagens Nyheterin sivuilta.
Vilka får ersättning?
Den som äger en Saab och drabbats av en sådan skada som berott på otillräcklig smörjning ska ta kontakt med sin lokala Saabhandlare och begära ersättning. Enda kravet är att bilägaren kan visa att serviceboken är ifylld.
Den som inte längre äger någon Saab, men tidigare haft skador, ersätts ej.
Motorgarantin betyder att en bil från 1998 har skydd åtta år framåt, till 2006.
- Det här är en unik garanti utan milbegränsning, säger Örjan Åslund och fortsätter:
- Tänk att utfärda garanti för en bil som kanske gått 25.000 mil.
Han lovar att kunderna ska få hundra procents ersättning.
- Kunderna ska hållas skadeslösa, säger han.
Vilka får ersättning?
Den som äger en Saab och drabbats av en sådan skada som berott på otillräcklig smörjning ska ta kontakt med sin lokala Saabhandlare och begära ersättning. Enda kravet är att bilägaren kan visa att serviceboken är ifylld.
Den som inte längre äger någon Saab, men tidigare haft skador, ersätts ej.
Motorgarantin betyder att en bil från 1998 har skydd åtta år framåt, till 2006.
- Det här är en unik garanti utan milbegränsning, säger Örjan Åslund och fortsätter:
- Tänk att utfärda garanti för en bil som kanske gått 25.000 mil.
Han lovar att kunderna ska få hundra procents ersättning.
- Kunderna ska hållas skadeslösa, säger han.
Tehdas ilmoittaa ;
Tolerans för service är tre månader och 2500 km, dvs max 15 månader och max 22500 km mellan servicetillfällen
pika suomennos:
Huoltojen välinen aika 3kk yli/ali tai 2500 km yli tai ali , eli max 15 kk huoltojen väliä tai max 22500km huoltojen väliä.
Hyvä jos suomessa olisi ruotsia parempi tulkinta kerrankin !![/quote]
Mikä on muuten lähde mistä tuo tieto on saatu, onko luettavissa esim netissä?
Tolerans för service är tre månader och 2500 km, dvs max 15 månader och max 22500 km mellan servicetillfällen
pika suomennos:
Huoltojen välinen aika 3kk yli/ali tai 2500 km yli tai ali , eli max 15 kk huoltojen väliä tai max 22500km huoltojen väliä.
Hyvä jos suomessa olisi ruotsia parempi tulkinta kerrankin !![/quote]
Mikä on muuten lähde mistä tuo tieto on saatu, onko luettavissa esim netissä?
Saman kuulin minäkin
Eli kaikkiin moottorin takuukorjauksiin lupa täytyy hakea Saksasta pääkallopaikalata! Suomen päässä tarkastetaan huoltokirja ja kuulin että toleranssi olisi 2000 km huolto-ohjelmasta mutta tätähän jo tuossa aiemmin kammettiin 3000 km:iin.
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#