9-5 Aero ja 95 oktaaninen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
iceman
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 14:57

9-5 Aero ja 95 oktaaninen

Viesti Kirjoittaja iceman »

9-5 Aerossa polttoainesuositus on 98 oktaaninen. Jos 98 oktaanisen sijasta käyttää 95 oktaanista, tehot ilmeisesti jonkin verran putoaa. Onko tietoa, paljonko tehojen lasku käytännössä on?
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Voi siinä muutama humma eroa olla, mutta tuskin sitä edes takapuolituntumalla huomaa. :?
Eikös 9-5 sopeuta automaattisesti toimintansa käytettävään bensalaatuun nähden...(?)
Mahd. lastutuksen jälkeen on sitten "pakko" käyttää vasta 98:ia.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kokemuksen syvä rintaääni puhuu:

Mää sitten vaihdoin 95:n sillä ajeltuani aikani 98:iin. Näin liukkailla ja talvipyörillä (liukkaat kaikilla alustoilla) ei tehoeroa huomaa, mutta kulutuseron huomaa kyllä. Itsellä putosi keskikulutus n. 1l/100 km. Elon ja muidenkin laskuopin mukaan kalliimpi tulee edullisemmaksi.

Ja mikä parasta, maailma pelastuu !

Ja f-19:sta terveisiä.
JK
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jep, olis tehollista menetystä tai ei, niin käytä ihmeessä 98:sia. Se näkyy kulutuksessa positiivisesti ja näin jäät kuitenkin voitolle bensan hinnassa!
STCF #3
Vastaa Viestiin