9-5 Wagon kiikarissa...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 13:17
- Paikkakunta: Vantaa
9-5 Wagon kiikarissa...
Hei
Perheenlisäyksen johdosta olisin kiinnostunut vaihtamaan nykyisen Megane Breakini (vm.-04) Saab 9-5 Wagoniin. Hintapyyntö ei saisi mennä paljonkaan yli kahden kympin, ja olen suunnitellut jotain vuosimallia 2000-2003.
Mitä moottoria suosittelette käyttökuluiltaan ja huolloiltaan (myös korjauksen huomioiden) varmimpana vaihtoehtona. Hintaero ei varmaan 2,0t ja 2,3t välillä ole juuri mitään. Mites kulutus verrattuna tehoon?
Kun 9-5 tuli markkinoille (oliko 1998?), mitä mutoksia siinä on tapahtunut ennen tämän vuotista- mielestäni (maskin kohdalta) epäonnistunutta- mallia? Ainakin mittaristo hieman muutunut 2002?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Perheenlisäyksen johdosta olisin kiinnostunut vaihtamaan nykyisen Megane Breakini (vm.-04) Saab 9-5 Wagoniin. Hintapyyntö ei saisi mennä paljonkaan yli kahden kympin, ja olen suunnitellut jotain vuosimallia 2000-2003.
Mitä moottoria suosittelette käyttökuluiltaan ja huolloiltaan (myös korjauksen huomioiden) varmimpana vaihtoehtona. Hintaero ei varmaan 2,0t ja 2,3t välillä ole juuri mitään. Mites kulutus verrattuna tehoon?
Kun 9-5 tuli markkinoille (oliko 1998?), mitä mutoksia siinä on tapahtunut ennen tämän vuotista- mielestäni (maskin kohdalta) epäonnistunutta- mallia? Ainakin mittaristo hieman muutunut 2002?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 13:17
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos, "9-5T" tiedoista mielenkiintoisista muutoksista vuosimallien myötä!
Täällä pojat näyttävät kovasti haaveilevan nimenomaan 2,3-litran mallista, joten sen täytyy sitten olla haluamisen arvoinen?
Täytynee laittaa hakuun juuri tuo 2,3 Wagon, vm.-02. Sen verran ainakin olen itse huomannut, että turbo-mittari on joisain malleissa vakiona ja joissain ei. Se on varmaan sitten joko tuossa 2,3:ssa aina vakiona tai se tuli 2002 alkaen kaikkiin malleihin? Tuliko tässä 2002 facelitissä muita muutoksia? Avain ainakin muuttui.
Täällä pojat näyttävät kovasti haaveilevan nimenomaan 2,3-litran mallista, joten sen täytyy sitten olla haluamisen arvoinen?
Täytynee laittaa hakuun juuri tuo 2,3 Wagon, vm.-02. Sen verran ainakin olen itse huomannut, että turbo-mittari on joisain malleissa vakiona ja joissain ei. Se on varmaan sitten joko tuossa 2,3:ssa aina vakiona tai se tuli 2002 alkaen kaikkiin malleihin? Tuliko tässä 2002 facelitissä muita muutoksia? Avain ainakin muuttui.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 13:17
- Paikkakunta: Vantaa
Niin, kävin katsomasa autotalli.comista suoritusarvoja:
vm. 2002 2,0t, keskikulutus 9,1 ja kiihtyy 10,2s
2,3t, 9,6 8,8
Näiden arvojen valossa on helppo yhtyä siihen, että 2,3 on taloudellisempi mootori ja kannattavampi ostos- ainakin käytettynä. Uutena siinä taisi olla n. 3.000e eroa hinnassa, joten silloin olisin päätynyt 2,0-litaseen koska ei nuo arvot huonoja ole.
Nahkaverhoilu ois myös kiva olla, ja se on juuri sellainen varuste, jota ei raaski (ainakaan minä) ostaa uuteen autoon, mutta käytettynä nahat eivät merkittävissä määrin nosta auton hintaa.
Täällä kaikki puhuvat jostain 8-vuoden moottoritakuusta mikäli kirja on täynnä "sinisen tiskin" leimoja. Toimiikohan tuo takuu myös käytännössä vai joutuuko asiasta riitetemään?
vm. 2002 2,0t, keskikulutus 9,1 ja kiihtyy 10,2s
2,3t, 9,6 8,8
Näiden arvojen valossa on helppo yhtyä siihen, että 2,3 on taloudellisempi mootori ja kannattavampi ostos- ainakin käytettynä. Uutena siinä taisi olla n. 3.000e eroa hinnassa, joten silloin olisin päätynyt 2,0-litaseen koska ei nuo arvot huonoja ole.
Nahkaverhoilu ois myös kiva olla, ja se on juuri sellainen varuste, jota ei raaski (ainakaan minä) ostaa uuteen autoon, mutta käytettynä nahat eivät merkittävissä määrin nosta auton hintaa.
Täällä kaikki puhuvat jostain 8-vuoden moottoritakuusta mikäli kirja on täynnä "sinisen tiskin" leimoja. Toimiikohan tuo takuu myös käytännössä vai joutuuko asiasta riitetemään?
"Saab Aero: Pilots wanted!"
Autojen kanssa pelehtiminen on vähän sama ku tietokoneiden kanssa pelehtiminen. Halvemmalla saa aina tehottomamman vehkeen, jota voi sit viritellä pienellä tai isolla rahalla. Se joka haluaa viritellä, virittelee ja se joka ei halua viritellä, tyytyy sit vaan siihen mihin on varaa. Kovat jätkät tietty hommaa heti sen kalleimman mallin ja virittää sitä sit niin paljon ettei kukaan uskois. Ja sitten laatikot paukkuu ja emolevyt sulaa 

Jep, asia päätetään aina tapauskohtaisesti Saksassa huoltokirjan perusteella. Käytännössä jos huoltoleimat on kohdallaan, on takuu voimassa. Valitettavan monissa 9-5:ssa huollot on tehty miten sattuu, joten kannattaa olla tarkkana.pehmeä jänis kirjoitti: Täällä kaikki puhuvat jostain 8-vuoden moottoritakuusta mikäli kirja on täynnä "sinisen tiskin" leimoja. Toimiikohan tuo takuu myös käytännössä vai joutuuko asiasta riitetemään?
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Mietin tuossa että paljonkohan 9-5:npainoisessa autossa pitäisi olla tehoa että se edes jollakin tavalla sykähdyttäisi.9-5T kirjoitti:Suosittelen uutena Hirsch palikoilla varustettua 305hv versiota.karg kirjoitti:Jos ei halua/jaksa virittää konetta, niin 2.3 -litrainen on sitten parempi vaihtoehto ainakin tehojensa puolesta.
Veikkaan että itselläni jotain 500-700 heppaa.

EDIT:Oikeasti mulle Riittäisi ihan hyvin 80 heppaa.
9000CS 2,3
Toki diesel-vectoristakin saa normaalia Aeroa kalliimman, kun ymppää siihen varusteita lisää. Se on silti diesel.9-5T kirjoitti:Autoissa tuo ei pidä paikkansa 2.0t vector on kalliimpi kuin 2,3t linearkarg kirjoitti:Autojen kanssa pelehtiminen on vähän sama ku tietokoneiden kanssa pelehtiminen. Halvemmalla saa aina tehottomamman vehkeen,