Kiitos infosta! Olet siis sitä mieltä että vesi tulee tuon harmaan "eristeen", joka on asennettu miten sattuu läpi ovipahviin päin ja kastelee pahvin sisältä. Jos tuon harmaan tiivisteen teippaa ja eristää, niin silloin vettä ei pitäisi oven sisältä päästä pahveille? Auttoiko tuo ilmastointiteippi sinulla eristykseksi?9-5T kirjoitti: Ei verhoilun vaan pellin ja vesieristeen(harmaa joka on tiivistetty suurinpiirtein kittipalolla, vesi vuotaa oven sisältä verhoiluun ei ulko tiivisteiden välistä. Oven pohjassa on vesireiät joista ylimääräinen pääsee ulos. Tiivistytin(takuu) kittipalon kohdat joissa kitti menee pellin pokkauksen yli eikä muuten pysy tiiviisti sikakitillä ja lopuksi teippautin ilmastointiteipilla niin että jos väliin pääsee vettä se valuu teipin alla ihan verhoilun alareunaan asti.
Vesivahinko oikea takaovi
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Nyt on pahvi kuivattu & "korjattu". Päätin korjata pahvin laittamalla siihen ensiksi elastista kosteanpaikan eristettä, jota käyetään mm. kylpyhuoneiden eristämisessä. Tuon pitäisi estää että mahdollinen vesi ei pääse imeytymään pahviin. Tämän jälkeen laitoin lasikuitua, jolla sai pehmenneen pahvin hieman jäykemmäksi. Tämän päälle vielä kerros kosteuseristettä ja takaisin paikalleen. Ihan hyvä tuli, ei uuden veroinen mutta toivottavasti ei tarvitse korjata heti uudelleen. Eristin myös oven harmaan kosteussullun uudelleen.9-5T kirjoitti: Ota huomioon ettet tee isoja vesitaskuja vesieristeen ja pellin väliin. Joskus og900 aikana tehtaalla laitettiin(ainakin oli tarkoitus) kittipalot niin että alimmat kohdat oli reikien kohdalla joista vesi pääsi menemään oven sisälle. Helppoimmin vaivan huomaa kun ovivalot rupee tippumaan pehmenneen reunan takia.
Tein asiasta myös reklamaation GM:n suuntaan, katsotaan mikä on reaktio.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Jaahas, tuli GM:n vastaus asiaan, joka ei kovinkaan paljon yllätänyt:
Kiitos viestistänne koskien Saabianne
GM Finland Oy on myöntänyt ajoneuvollenne 24 kuukauden takuun, kattaen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuuajan jälkeisiin korjauskustannuksiin osallistumistamme käsittelemme tapauskohtaisesti. Näissä nk. Goodwill-päätöksissä otamme huomioon ajoneuvossa olevan vian lisäksi mm. ajokilometrit, ajoneuvon iän ja merkkihuoltohistorian.
Yllämainituista ja takuun loppumisesta johtuen GM Finland Oy ei ole velvollinen osallistumaan autonne korjauskustannuksiin.
----------------
Eli jatkossa kannattaa purkaa koko auto osiin jotta voi varmistua ettei autossa ole mitään rakeenteellista tai kokoonpanon yhteydessä sattunutta virhettä
Auto maksoi uutena vain hieman yli 60 000€ joten kaippa sen kuuluu lahota reilun parin vuoden käytön jälkeen.. Tai jos on varaa ostaa kallis auto, niin pitää olla varaa myös sen ylläpitoon.
Kiitos viestistänne koskien Saabianne
GM Finland Oy on myöntänyt ajoneuvollenne 24 kuukauden takuun, kattaen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuuajan jälkeisiin korjauskustannuksiin osallistumistamme käsittelemme tapauskohtaisesti. Näissä nk. Goodwill-päätöksissä otamme huomioon ajoneuvossa olevan vian lisäksi mm. ajokilometrit, ajoneuvon iän ja merkkihuoltohistorian.
Yllämainituista ja takuun loppumisesta johtuen GM Finland Oy ei ole velvollinen osallistumaan autonne korjauskustannuksiin.
----------------
Eli jatkossa kannattaa purkaa koko auto osiin jotta voi varmistua ettei autossa ole mitään rakeenteellista tai kokoonpanon yhteydessä sattunutta virhettä

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Minusta palautetta tulee laittaa, jos siihen on aihetta. Olisin sitä mieltä että viestiä vain, niin tuleepa GM:lle jonkinlainen käsitys siitä että hommat eivät ole kunnossa ja laadun parantamiseen eteen tulee tehdä työtä ja se tapahtuu mm. kuuntelemalla asiakkaita.luopape kirjoitti:Auttaisikoha asiaa, jos jokainen reklamoisi tästä samasta aiheesta. Ainakin jollakin riittäisi GM:llä hommia kun joutuu vastaamaan näihin reklamaatioihin. Kiusaa se pienikin kiusa...
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Eipähän tuo ole 9-3:sten suhteenkaan mitään auttanut, joten en pidättäisi hengitystäni.eklunto1 kirjoitti:
Minusta palautetta tulee laittaa, jos siihen on aihetta. Olisin sitä mieltä että viestiä vain, niin tuleepa GM:lle jonkinlainen käsitys siitä että hommat eivät ole kunnossa ja laadun parantamiseen eteen tulee tehdä työtä ja se tapahtuu mm. kuuntelemalla asiakkaita.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --