3.0t V6 hihnanvaihto ym.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

3.0t V6 hihnanvaihto ym.

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Harkitsen ajatuksen tasolla tuollaisen 9-5:n ostoa. Mikä mahtaa tuon koneen jakohihnan (vai -hihnojen?) vaihtoväli? Ja mitä tuo huolto kustantaa Suomessa? Kone ilmeisesti on toimiva ja vääntävä eikä maantiellä mahdottomia bensaakaan vie?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

90 000 km tai 4 vuotta (ensimmäinen vaihto 5 vuotta) on vaihtoväli. Itse olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Bensankulutus kohtuullinen, maantiellä pääsee alle kymppiin ajotavasta riippuen, kaupungissa talvella mittasin 13,3 litraa sadalla vain, huom PELKKÄÄ kaupunkiajoa... Niin ja hihnanvaihdon meinaan teettää Opelilla hinnasta johtuen, niillä MV6 Omegalle ohjeaika vain alle kolme tuntia! :lol:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Ok kiitos tiedoista!
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Ei se Saabillakaan mikään paha ole - muistaakseni itse maksoin about 200-250Eur tuosta hihnanvaihdosta (siis pelkästä hihnasta + vaihdosta). Lisäksi vaihdettiin pari hihnapyörää, niin tietty lisäkustannusta syntyi.

V6 kulutus juuri matka-ajossa ei mikään paha.
Itse ajoin Juhannuksena semmosen 1000km:n lenkin, ajonopeudet kaikkea väliltä 90km/h-130km/h -> tankkaamalla mitattu kulutus 7,76l/100km (SID näytti 7,8l/100km). Kaupungissa alkaa sitten viemään "pikkasen" enemmän.
sakkep
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 19:49

Viesti Kirjoittaja sakkep »

ja ne pari hihnapyörää pitää ehdottomasti uusia jos siinä säästää niin se on on väärä paikka säästämiseen.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

LR kirjoitti:Niin ja hihnanvaihdon meinaan teettää Opelilla hinnasta johtuen, niillä MV6 Omegalle ohjeaika vain alle kolme tuntia! :lol:
Onkos se muuten sama kone, mutta ilman turboa?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Samalle pohjalle perustuu, muutoksista en osaa sanoa, tuskin ihan sama on sisuskaluiltaan. :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
turbosaapas
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 21:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja turbosaapas »

Olisko tarkempaa tietoa mitkä hihnapyörät tulisi vaihtaa hihnan kanssa?
On aika pian itellä edessä eka vaihto, enkä ole ajatellut viedä Metroautoon
(olis lähin merkkikorjaamo) kun tässä on ihan kelvollisia ja edullisempia
paikkoja, ei vaan tullut mitkään hihnapyörät puheeksi :?:
Saabismista ei tule krapulaa
Vastaa Viestiin