Turvatyyny deaktivoitu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Turvatyyny deaktivoitu?

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

Auton kanssa tuli kuitti, jossa on selvitys matkustajan (ylimmän) turvatyynyn deaktivoinnista. Se on kuitin mukaan tarkistettu (allekirjoitukset jne) ja tehty Saabin ja Opelin valtuutetussa korjaamossa
Katrienholmissa, Ruotsissa.

Kannattaako luottaa siihen? Itse tulen liikkumaan yksin hirveästi mun 5kk prinsessan kanssa ja en tiedä, kannattaako luottaa tohon yhtään?

Ja autona siis 9-5 vm. 99
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

Mimmi kirjoitti:Minä luottaisin 100%:sesti. Turvatyyny on irtikytketty järjestelmästä ja sen ohjausliittimet on oikosuljettu. Tyynyn saa räjähtämään VAIN jännitettä syöttämällä ko. liittimeen.
Se vastus on vain SRS-boxin huijaamista varten.
Pystyykö sen aktivoimaan ja paljonko ko toimenpide maksaa Suomessa? Ruotsissa deaktivointi oli jtn. 649Sek eli yli 70e
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

Mimmi kirjoitti:Pystyy.
Takaisinaktivointi on karkeasti ohitusvastuksen poisto, tyynyn liittimen takaisinkytkentä ja ohjelmoinnin tarkistus. Lisäksi tulee paperein täyttö.
Kiitos! Nyt voin ajella rauhallisin mielin neidin kanssa :)
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Omalle tehdään huomenna vastaava juttu.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

KARELPA kirjoitti:Omalle tehdään huomenna vastaava juttu.
Ei kun me voidaan vaihtaa automme keskenään, kun olen tulossa joka tapauksessa JKL:ään lähipäivinä ja sun ei tartte deaktivoida sitä. Mun pikkuinen voi olla sitten takapenkillä esim. äidin vieressä. :o


PS. toivot. sunkaan autol ei ole paljoa yli 100 tkm ajettu 8)

t: 9-5 2.3t kuski
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

No niin nyt sitten vihdoin ja viimein on turvis pois pelistä. Täytyy taas iha oikein kehua JKL:n Laakkosen toimintaa. Ihan eka ite mokasin kun vein auton ensiksi viikkoa liian aikaisin. Eli oikea aika oli tän viikon tiistaille. No aika oli klo 8:00 auton ja emännän kanssa oltiin siellä. Auto otettiin vastaan ja lähdin heittämään viimeisimmillään olevaa vaimoani kotiin. No klo 10:00 soitetaan ja kerrotaan, että vertailuvastusta ei olekaan tullut. Ja olin pyytänyt myös paivittämään trionikin ja lootan softat niin nekin kuulemma olivat ajan tasalla ilman päivitystä.(Erikoista koska autoa ei oo juuri merkkihuollossa käytetty.) No eikun ruokiksella hakemaan auto pois.

Keskiviikona tuli ilmoitus, että osa on tullut ja auton voi tuoda Pe eli tänään. Nyt homma tuli kuntoon mutta...
Ensinnäkin auto pyydettiin klo 14:00 paikalle ja näin tein. Aattelin, että kun olis iteltäkin noin 1/2 h homma, niin jäämpä oottelee. Klo 15 auto ei ollut vielä liikkunut parkkiruudusta. Klo 15:30 sen sitten sain takaisin.

Tässä välissä olisin halunnut koeajaan 9-3 Aeron (Vaimo rakas kun haluais wagonin). Niin myyjältä kun kysyin, Skoda myyjä (Saabin myyjä vissiin lomalla) vastas: "Joo mä oon huomannut, että sä oot katellut noita Saabeja, onks sun auto huollossa". Mä vastasin: "Jep" Myyjä:" Käys kattoos onks tuola Mazda myyjää niin se tekee sullee koeajo paperin".
No ei ollut MAZDA myyjää ja tulin takas niin sain vastauksen: "Mulla on tässä nää asiakkaat ja tossa toinen pariskunta oottelee, mut kyl mä tai toi toinen tullaan tekee sulle ne paperit, älä hätäile".

No luin TM:ää ja kun tuli viesti, että auto valmis niin menin kuittaa auton pois. Aeroa ei tarvinnut koeajaa.Sain laskun niin ohjelmien päivityksestä oli velottu 13 ja risat euroo. Mä tietysti sanoin, että ei hän niitä ees päivitety. Vastaus oli ,että mutta kuitenki tarkastettu. No sitten kysyin:" et mites meinaatte hyvittää kun toin sen auton tänne turhaan tiistaina" Niin vastatus oli: " hyvä kun huomasit tässä vaiheessa, kyllä me toi kolmetoista euroo hyvitetään!".

No se vastus ja sen asennus maksoivat 97 eur

Mutta palvelu = TÖRKEETÄ!!!
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

KARELPA kirjoitti:Tässä välissä olisin halunnut koeajaan 9-3 Aeron (Vaimo rakas kun haluais wagonin). Niin myyjältä kun kysyin, Skoda myyjä (Saabin myyjä vissiin lomalla) vastas: "Joo mä oon huomannut, että sä oot katellut noita Saabeja, onks sun auto huollossa". Mä vastasin: "Jep" Myyjä:" Käys kattoos onks tuola Mazda myyjää niin se tekee sullee koeajo paperin".
No ei ollut MAZDA myyjää ja tulin takas niin sain vastauksen: "Mulla on tässä nää asiakkaat ja tossa toinen pariskunta oottelee, mut kyl mä tai toi toinen tullaan tekee sulle ne paperit, älä hätäile".

No se vastus ja sen asennus maksoivat 97 eur

Mutta palvelu = TÖRKEETÄ!!!
Joo, tällasta se on. Ja vastaavan tason palvelun merkkiliikkeitä löytyy ihan pilvin pimein. Joskus vaan ihmetyttää että miten palvelualalla olevat automyyjät voivat käyttäytyä asiakasta kohtaan miten lystää. Ei millään muulla kuin autoalalla tuollainen peli pitkään vetelisi, mutta merkkiliikkeet valitsevatki asiakkaansa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Mimmi kirjoitti:KARELPA: Olikos PCS kiinni?
Sitä vertailu vastusta ei löydy varaosalistoilta. Riku ei pystynyt hommaamaan sitä.

Ja sit vielä katoin laskua niin reilusti oli 20 minuutin työstä oli laskutettu 1 h hinta.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

KARELPA kirjoitti:
Ja sit vielä katoin laskua niin reilusti oli 20 minuutin työstä oli laskutettu 1 h hinta.
tietysti on...laskut menee aina alkavan tunnin mukaan ,vaikka työ kestäis 5min ni siit menee tunnin hinta
BMW 525iA Touring Executive
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Mäksä kirjoitti:
KARELPA kirjoitti:
Ja sit vielä katoin laskua niin reilusti oli 20 minuutin työstä oli laskutettu 1 h hinta.
tietysti on...laskut menee aina alkavan tunnin mukaan ,vaikka työ kestäis 5min ni siit menee tunnin hinta
Ei pitäisi mennä, ainakin itselläni on tuossa lasku missä on laskutettu 42 minuutin edestä. Virallisesta huollosta siis (Satakunnan autotalo).
BMW 320dA Coupe LCI
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kaippa ne jossain sitten noinki ottaa, itelle ei oo viel tullu vastaan, ja mitä tuos viime kesän laskuttajana olin ni aina oli tunti minimi
BMW 525iA Touring Executive
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Oliko niin että parkkipolttimon vaihdosta otettiin tunti? Noin 70e +poltin olis täällä. Ei missään merkkiliikkeessä jossa olen ollut toimi noin. Laskutus alkaa siintä kun asentaja leimaa itsensä työlle. Yleensä polttimon vaihto jos helppo laskutetaan 0,1h ja huollot on kiinteä velotus JOS ei ongelmia. Eli siis tavallaan auton vienti parkkiin ja haku maksaa myös. Ihmettelijöille tiedoksi että he saavat palkkaa myöskin koeajon aikana. Samoin kuin toimisto töissä olevat ihmiset netissä surffatessaan päivän aikana.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

900i kirjoitti:Oliko niin että parkkipolttimon vaihdosta otettiin tunti? Noin 70e +poltin olis täällä. Ei missään merkkiliikkeessä jossa olen ollut toimi noin. Laskutus alkaa siintä kun asentaja leimaa itsensä työlle. Yleensä polttimon vaihto jos helppo laskutetaan 0,1h ja huollot on kiinteä velotus JOS ei ongelmia. Eli siis tavallaan auton vienti parkkiin ja haku maksaa myös. Ihmettelijöille tiedoksi että he saavat palkkaa myöskin koeajon aikana. Samoin kuin toimisto töissä olevat ihmiset netissä surffatessaan päivän aikana.
Tossa toisessa threadissa selitin, että esim. NG900:een sumarin polttimon vaihto länkkärissä on n.80€ ja johtunee siitä, että koko puskuri on ruuvattava irti ja siihen menee melkein tunti.
Vastaa Viestiin