9-5 pölläyttää startissa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pertsa69
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:03

9-5 pölläyttää startissa

Viesti Kirjoittaja pertsa69 »

Apuva

Saab95 -01 2.0 t pölläyttää kylmänä käynnistäessä kunnon usvat pakoputkesta maailmalle, jotka tosin loppuu ajettaessa, auttaisiko tuo huotinsarjan päivityksen laitto asiaan? kannesta tuleva letku oli jo mennyt poikki, joten suuremmat huotukset ilmeisesti menee jo nyt harakoille vai olisko peräti turbo jo finaalissa jos heittää öljyä ahtoilman sekaan..??
nokka ketju ei kolise, mutta öljyä menee jonkun verran.?

Ilmeisesti tuo huohotin päivitys kannattaisi joka tapauksessa tehdä..???

Mikä käytäntö ruotsissa tuos huohotin ongelman kanssa tällähetkellä pitää ilmeisesti itse sieläkin sarja ostaa ja laitattaa kiinni ja kulut omasta pussista.?
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

Juu melko varmasti sulla on edessä molempien vaihto, siis turbon ja huohotus systeemin.
Mulla oli Saabissa oireet vastaavat ja teetin turbon vaihdon ja huohotin päivityksen.
Siihen loppui savutus 8)
janino
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 10:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja janino »

Mulla pölläytteli 9-3 -01 startatessa noin vuoden verran, kunnes tuli viimenen iso pölläytys ja turbo oli sitten kaput. Turbon vaihdon jälkeen ei ole savuja näkynyt.
R.I.P. 9-5 2.3T Aero-01
pertsa69
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:03

Viesti Kirjoittaja pertsa69 »

Öljyn löytyminen ahtoilmalauhduttimestalauhdttimesta taitaa olla, aika varma merkki siitä, että turbo olisi finaalissa.?
samiko
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Loka 07, 2004 17:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja samiko »

isäukon 2.0t on pölläytellyt ainakin pari vuotta enemmän tai vähemmän, mutta mitään ei ole tehty, eikä vie öljyäkään.
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

9-5T kirjoitti:Musta= esim. takaiskuventtiili päivitys tekemättä
Harmaa=kannentiivistevuotaa
Sininen= öljyä, turbo, huohotin yms.
Aina oppii uutta :D . Onneksi tehtiin oikeansuuntainen homemade diagnoosi ja omaan kärryyn toinen turbo ensi viikolla....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Mites venttilinvarren tiivisteet?
Oma auto pöläyttää harvakseltaan ja mitä kuumempi kone/keli sen varmemmin tulee savua seuraavassa startissa. Talvella en ole nähnyt savua kertaakaan. Turbolta lähtevät putket on käytetty auki ja kuivat ja siistit ovat. Tiedä sitten mistä tulee...... :roll: Voisiko tukkoinen huohotussysteemi kuljettaa öljyä väärään suuntaan koneen sammutuksen jälkeen. Se on vielä tutkimatta. Ei oikein ole vielä inspistä tutustua tuohon pönikkään.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
samivirta
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Joulu 17, 2004 09:42

Viesti Kirjoittaja samivirta »

Onko arviota; paljonko huohotin+turbo päivitys keventää pankkitiliä?
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

e0000333 kirjoitti:Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan...
Juuri kyselin herttoniemen länkkärin tiskiltä ko päivitystä ja hinta asennettuna reilu 200€ sisältäen uuden öljyloukon(?) ja muut tilpehöörit. Aikaa menee n1,5h. Letkut olisi löytynyt hyllystä 8O . Auto oli siis 9-3 johon kyselin mutta lieneekö eroa 9-5:een.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Psychocowboy kirjoitti:
e0000333 kirjoitti:Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan...
Juuri kyselin herttoniemen länkkärin tiskiltä ko päivitystä ja hinta asennettuna reilu 200€ sisältäen uuden öljyloukon(?) ja muut tilpehöörit. Aikaa menee n1,5h. Letkut olisi löytynyt hyllystä 8O . Auto oli siis 9-3 johon kyselin mutta lieneekö eroa 9-5:een.

Tuskinpa mitään ratkaisevaa eroa löytyy. Osanumeroista ei ole tietoa.
Hiukan pääsee säästämään, kun itse asentelee.
Aikaa kyllä menee taas se yksi iltapäivä ammattimieheen verrattuna.
Täytyy vissiin puuhata ylä- ja alakautta, että purnukan ja letkut saa paikoilleen.... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

e0000333 kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
e0000333 kirjoitti:Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan...
Juuri kyselin herttoniemen länkkärin tiskiltä ko päivitystä ja hinta asennettuna reilu 200€ sisältäen uuden öljyloukon(?) ja muut tilpehöörit. Aikaa menee n1,5h. Letkut olisi löytynyt hyllystä 8O . Auto oli siis 9-3 johon kyselin mutta lieneekö eroa 9-5:een.

Tuskinpa mitään ratkaisevaa eroa löytyy. Osanumeroista ei ole tietoa.
Hiukan pääsee säästämään, kun itse asentelee.
Aikaa kyllä menee taas se yksi iltapäivä ammattimieheen verrattuna.
Täytyy vissiin puuhata ylä- ja alakautta, että purnukan ja letkut saa paikoilleen.... :roll:
No nyt löyty soittelemalla koko setti. Tarkoitus olisi vaihtaa samalla henkäyksellä turbon kanssa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

On se toisaalta kumma. Jos auton mukana toimitettu toimimaton huohotinsysteemi ja sitten tehdas saa kehitettyä systeemin, mikä toimii, niin auton omistaja joutuu sen maksamaan. Kyllä tuo enemmänkin takuuhommalta tuntuu.
9-5 2.3 MY2008
pertsa69
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:03

Viesti Kirjoittaja pertsa69 »

Oliskohan tuollainen 9-5 Aero ja 9-3 Viggenin, ahdin hyvä päivitys alkuperäisen turbo tilalle ilmeisesti MHI TD04HL-15T?, sopiiko ns. heittämällä vai pitääkö hirveästi sorvata että saa sopimaan 2.0 t 95 -01 ja saakohan tuota suoraan saabin tiskiltä.? hintaan..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mitsu maksaa Saabin tiskillä alle 900 euroa, joka on yllättävän edullinen hinta, kun monet turbohuollot pyytävät samasta ahtimesta 1000-1600 euroa...

Tässä jotain juttua vaihdosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5845

Eski
Vastaa Viestiin