lampunpesimen sulka+hohotinpäivitys
Tuo uusin huohotinpäivitys 55561200 on tullut tänä keväänä. Tietääkseni moottoritakuu ei ole muuttunut. PCS:llä setti maksoi noin 50 euroa ja kyllähän sen asentaa itsekin, jos vain pääsee jotenkin auton alle vaihtamaan öljyloukon.artako kirjoitti: Onko viime kesän jälkeen tullut uusi huohotinpäivitys? Ja onko GM:n moottoritakuut muuttuneet?
Tässä vielä todiste, että valot irtoaa ilman puskurin irroitusta:
Eski
Onnistuu tuo öljyloukon irroitus myös yläkautta.Eski kirjoitti:Tuo uusin huohotinpäivitys 55561200 on tullut tänä keväänä. Tietääkseni moottoritakuu ei ole muuttunut. PCS:llä setti maksoi noin 50 euroa ja kyllähän sen asentaa itsekin, jos vain pääsee jotenkin auton alle vaihtamaan öljyloukon.artako kirjoitti: Onko viime kesän jälkeen tullut uusi huohotinpäivitys? Ja onko GM:n moottoritakuut muuttuneet?
Tässä vielä todiste, että valot irtoaa ilman puskurin irroitusta:
Eski
Yksi juttu vielä. Noissa kuvissakin hyvin näkee, kuinka äänimerkit asennettu ilmavirran eteen. En itse ehtinyt kunnolla mittailemaan F1-kilpailun takia, mutta epäilen, että voisi pudottaa joko alemmaksi puskurin taakse tai kääntää 90 astetta, että saisi paremman virtauksen jäähdyttimille.
9-5 2.3 MY2008
No niin...
Auto kävi huollossa ja sain uudet letkut ja DI-poksin. Kun kyselin sytkän kampanjasta, sanoivat että saa unohtaa jos ei kirjettä ole jo kuulunut. Vaadin tarkastamaan, onko kasetti vaihdettu eikä ollut joten vaihtoivat sittenkin uuden.
Koneen ja laatikon välistä vuotaa hiukan öljyä, joka oli huollon pääasiallinen aihe (kampiakselin stefa kai). Tälle ei tehty mitään kun meinasivat että huohotinpäivitys korjaisi vian???
Täytyy nyt katsella ja pistää vaihtoon jos vielä tiputtaa.
Otin lisäksi lampun irti ja laitoin pyyhkijän moottorin paloiksi. Mystinen juttu:
Auto antaa virrat oikein moottorille. Rataslaatikossa oleva sähkömoottori toimii normaalisti kun antaa 12V suoraan. Ratasmekanismissa ei mitään vikaa. Kun pistää kiinni omaan pistokkeeseensa, toimii puoli sekuntia ja hyytyy. Lämpökytkin?
Onko se sellainen neliön muotoinen pikkulevy pyyhkijän moottorin sisässä kosketuspintojen välissä? Kun ohitettiin se niin paloi sulake.
Ei ummarra
Uusi moottori Metroautolla n. 335 euroa. Ostaakko vai eikö ostaakko.
PS. Tietääkö kukaan mistä saisi halvalla takatuulenohjaimen wagoniin? Saabilla maalauksen kera kuulemma n.1000 ecua!
Auto kävi huollossa ja sain uudet letkut ja DI-poksin. Kun kyselin sytkän kampanjasta, sanoivat että saa unohtaa jos ei kirjettä ole jo kuulunut. Vaadin tarkastamaan, onko kasetti vaihdettu eikä ollut joten vaihtoivat sittenkin uuden.
Koneen ja laatikon välistä vuotaa hiukan öljyä, joka oli huollon pääasiallinen aihe (kampiakselin stefa kai). Tälle ei tehty mitään kun meinasivat että huohotinpäivitys korjaisi vian???
Täytyy nyt katsella ja pistää vaihtoon jos vielä tiputtaa.
Otin lisäksi lampun irti ja laitoin pyyhkijän moottorin paloiksi. Mystinen juttu:
Auto antaa virrat oikein moottorille. Rataslaatikossa oleva sähkömoottori toimii normaalisti kun antaa 12V suoraan. Ratasmekanismissa ei mitään vikaa. Kun pistää kiinni omaan pistokkeeseensa, toimii puoli sekuntia ja hyytyy. Lämpökytkin?
Onko se sellainen neliön muotoinen pikkulevy pyyhkijän moottorin sisässä kosketuspintojen välissä? Kun ohitettiin se niin paloi sulake.
Ei ummarra
Uusi moottori Metroautolla n. 335 euroa. Ostaakko vai eikö ostaakko.
PS. Tietääkö kukaan mistä saisi halvalla takatuulenohjaimen wagoniin? Saabilla maalauksen kera kuulemma n.1000 ecua!
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
1) Oiskohan ne niin ovelia, että jos kasetti on kertaalleen vaihdettu, eivät lähetä kirjettä?TUOMASP kirjoitti:No niin...
Kun kyselin sytkän kampanjasta, sanoivat että saa unohtaa jos ei kirjettä ole jo kuulunut. Vaadin tarkastamaan, onko kasetti vaihdettu eikä ollut joten vaihtoivat sittenkin uuden.
Auto antaa virrat oikein moottorille. Rataslaatikossa oleva sähkömoottori toimii normaalisti kun antaa 12V suoraan. Ratasmekanismissa ei mitään vikaa. Kun pistää kiinni omaan pistokkeeseensa, toimii puoli sekuntia ja hyytyy. Lämpökytkin?
2) Aikani mietin mitä omalle lampun pesurille tekisi, ja jatkan miettimistä edelleen. Otin sulakkeen irti kun pesurit sattuivat olemaan perusasennossa. Enää ei tule ajettua pimeällä tihkusateessa, joten ei ole ollut tarvettakaan koko pesureille.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29737
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Irrotin edellisestä Ng 900:sta ensin maskin ja sitten vilkut ja sitten lamput,9-5:stä pitäisi kyllä lähteä samalla lailla.
Kannattaa kysellä vaikka purkaamoista moottoreita.Alkuperäisenkin voi purkaa ja yrittää huoltaa,mutta lopputulos on aina epävarma. Omissani oli keskellä oleva nailonratas turvonnut ja jumittunut paikoileen.siihen saattaa pieni sorvaus auttaa.
Kannattaa kysellä vaikka purkaamoista moottoreita.Alkuperäisenkin voi purkaa ja yrittää huoltaa,mutta lopputulos on aina epävarma. Omissani oli keskellä oleva nailonratas turvonnut ja jumittunut paikoileen.siihen saattaa pieni sorvaus auttaa.
mitä tohon huohotin päivitykseen tulee, niin eipä taida sokea kana (saab) vielä olla jyvää löytänyt, ainakin jos on uskominen svedu-boardiin. Useampi autoo safkaa öljyä edelleen, siin ämissä vanhalla modilla. Toki öljyä voi hukkua moneen paikkaa ja olisikin kiva jos joku jolla syöntiongelma on vaihtaa tuon uuden systeemin ja laittaa kerääjän ennen turbon imuputkea. Jos litkua kertyy kerääjään ei ongelma ole poistunut.
Suurempi syönti koskee etupäässä B2X5R koneita ja viritettyjä LPT malleja joissa huomattavasti enemmän imua kompuran edessä.
Suurempi syönti koskee etupäässä B2X5R koneita ja viritettyjä LPT malleja joissa huomattavasti enemmän imua kompuran edessä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: lampunpesimen sulka+hohotinpäivitys
Omassa 9-5:ssa oli sama ongelma vasemman silmän pesimen kanssa, purin koko moottorin alkutekijöihin, ottamalla ankkurin irti ja putsasin sitten kollektorin välit, nyt toimii hienosti. Vaatii vähän näpertämistä. Uuden hinta taisi olla yli 300 Euroa.
Maski, vilkku ja lamppu irti, lähtee nätisti. Ainoa murhe voi tulla siinä vaiheessa, kun pitää löytää puretulle moottoripaketille oikea asento kasattaessa, kannattaa laittaa ehdottomasti muistiin, vaikka ottamalla kuvia kohteesta, siinä kohdassa itse tein virheen, mutta sain kuitenkin oikeaan asentoon lopulta.
[quote="TUOMASP"]vasemman silmän vaaputin on joka päivä eri asennossa
Voiko sitä itse fiksata vai meneekö koko pyyhkimen moottori tms uusiksi?
Maski, vilkku ja lamppu irti, lähtee nätisti. Ainoa murhe voi tulla siinä vaiheessa, kun pitää löytää puretulle moottoripaketille oikea asento kasattaessa, kannattaa laittaa ehdottomasti muistiin, vaikka ottamalla kuvia kohteesta, siinä kohdassa itse tein virheen, mutta sain kuitenkin oikeaan asentoon lopulta.
[quote="TUOMASP"]vasemman silmän vaaputin on joka päivä eri asennossa
Voiko sitä itse fiksata vai meneekö koko pyyhkimen moottori tms uusiksi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Hassua on myös että saman ketjun (länkkäri herttoniemi/varisto) eri toimipisteet myy ja asentaa eri huohotin päivityksiä .Vigge kirjoitti:mitä tohon huohotin päivitykseen tulee, niin eipä taida sokea kana (saab) vielä olla jyvää löytänyt, ainakin jos on uskominen svedu-boardiin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....