9-5 Aero 00-02

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

9-5 Aero 00-02

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Huomenta, mitä muutoksia on tapahtunut Aero mallissa 00-02 välillä.

Onko kukaan tuontiautona hommannut ko Aeroja ?

Mihin hintaluokkaan menee veroineen ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jatketaan sivuvilkkujen väri ja vanteet.

http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aerowagon.htm

Veroja voi tiirailla: http://www.ottoauto.de

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kiitos, tosi hyviä linkkejä on. Aika yllättävä tuo 9-5:n aerojen verotus vs. 9000 aeron...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Verot -00 wagonissa 68tkm (?) n, 9500 eur 08/2005.

OSTA sellainen missä moottoritakuu voimassa. Mulla n, 6500eur remontti menossa Stuttgartissa kun kone hajosi eikä takuuta koska öljynvaihtovälit liian pitkät.

Ilman Saabia olen ollut 10/2005 alkaen ja nyt näyttäisi että se tulee ehjäksi 1kk:n sisällä.

Maksumiehenä toimii sivuunkirjoittanut, jos ei muuta enää keksitä :lol: :lol: . Loput löpinät löytyy mun tapauksesta yleiseltä puolelta.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Startin13 kirjoitti:Verot -00 wagonissa 68tkm (?) n, 9500 eur 08/2005.

OSTA sellainen missä moottoritakuu voimassa. Mulla n, 6500eur remontti menossa Stuttgartissa kun kone hajosi eikä takuuta koska öljynvaihtovälit liian pitkät.

Ilman Saabia olen ollut 10/2005 alkaen ja nyt näyttäisi että se tulee ehjäksi 1kk:n sisällä.

Maksumiehenä toimii sivuunkirjoittanut, jos ei muuta enää keksitä :lol: :lol: . Loput löpinät löytyy mun tapauksesta yleiseltä puolelta.
Ohhoh, tupipas hintaa remontille, tuliko kiertokanki haukkaamaan happea lohkon kyljestä tms, vai vaihtavatko muuten vaan suosioilla koko moottorin?

Eikös tuolla koneella pitäisi nyt olla sitten 8 vuoden takuu? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tuo Stuttgartin 6500€ remppahinta kuulostaa aika rajulta. Joskus aikanaan kun Laakkoselta kyselin, niin ilmoittivat noinnoin saman korjauksen hinnaksi vähän reilut 2000€, muistaakseni. Onko tästä kellään kokemusta paljon korjaus tulee Suomessa maksamaan jollei motoritakuu ole enää voimassa?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eiköhän se riipu siitä mitä sinne laitetaan. Öljyt vähissä niin öljypumpusta lähtien kun ruvetaan laittamaan niin eiköhän hintaa tule. Tasapainkoakselit ,nokka akselit.. Liekö koko kone uutenakaa niin paljon ..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Etuiskarit on 02-mallissa erilaiset, kuten myös pyörän napa-asetelma. Tänään tuli vertailtua uusia paketista otettuja -01 ja 02-> etuiskareita. Uudemmassa jousijalan alakiinnityspisteet on isommalla välillä. Luultavasti kallistuksen vaimentimet ja puslatkin on muuttuneet erilaisiksi.
02 mallisessa Aerossa takajarrut on myös jäähdytetyt.
-02 mallia on alettu valmistaa jo 09.01 eteenpäin.

PVI
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

tami kirjoitti:Tuo Stuttgartin 6500€ remppahinta kuulostaa aika rajulta. Joskus aikanaan kun Laakkoselta kyselin, niin ilmoittivat noinnoin saman korjauksen hinnaksi vähän reilut 2000€, muistaakseni. Onko tästä kellään kokemusta paljon korjaus tulee Suomessa maksamaan jollei motoritakuu ole enää voimassa?
Omaani kysyin kustannusarviota ja samoissa hinnoissa oltiin ~6000 euroa. Puolimoottorin olisi joutunut laittamaan.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

tevisu kirjoitti:
tami kirjoitti:Tuo Stuttgartin 6500€ remppahinta kuulostaa aika rajulta. Joskus aikanaan kun Laakkoselta kyselin, niin ilmoittivat noinnoin saman korjauksen hinnaksi vähän reilut 2000€, muistaakseni. Onko tästä kellään kokemusta paljon korjaus tulee Suomessa maksamaan jollei motoritakuu ole enää voimassa?
Omaani kysyin kustannusarviota ja samoissa hinnoissa oltiin ~6000 euroa. Puolimoottorin olisi joutunut laittamaan.
Jep, eli miten päin vaan, on jokatapauksessa sikakallista. Ei pääse sitten Suomessa Stuttgartia halvemmalla. Kiitos vastauksista.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse tehtynä koneremppa n. 1200€ :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Joo suomessa puolimoottori kaikkine kilkkeineen kustannusarviolta n. 7000 eli selvää säästöä Stuttgartissa,,,,!

En tiedä vielä mitä siihen menee, turbo on ehjä jne,,,

Itse tehtynä koneremontti 0euroa jos itse tekis vielä kaikki osat, sais just sellaisen kuin sattuis tulemaan. 8O 8O
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Itse tehtynä koneremppa n. 1200€ :wink:
Sitä luokkaa itsellänikin, mutta jos joutuu ruveta kampiakselia ja lohkoa + runkolaakeripukkeja koneistamaan, öljypumppua vaihtamaan, etsimään kiertokankia tai uusia nokka-akseleita, mäntiä, kantta jnejne, niin tuleehan sitä hintaa kun tuntityönä tekevät. Muistaakseni puolimoottorin hinta taisi olla jotain 3500e.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Startin13 kirjoitti:Verot -00 wagonissa 68tkm (?) n, 9500 eur 08/2005.
69tkm ajetussa -02 Aero Wagonissa verot n. 10000e ja ajankohta 10/2005.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Kannattaa tuoda 03, siinä on pienempi veroprosentti kuin 02.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin