2.0 t bensankulutus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

2.0 t bensankulutus

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Kertoisitteko keskimääräisiä kulutuslukemianne 9-5 2,0t.

Itselläni Wagon malli kuluttaa 11,6-12 l / 100km (Manuaali, Nastarenkaat)

Ajo sujuvaa kaupunkiliikennettä n.60 % välillä moottoritietä n.30 %(Espoo-Helsinki)

Auto on lohkolämmittimessä aamuisin 1,5h.

Itse olen yllättynyt kulutuksen suuruudesta, millaisia lukemia teillä on.

Autoni menee huomenna LänsiAutoon tarkastukseen ja mielelläni kuulisin

onko autoni janoinen verrattuna muihin. Mainitsetteko myös kori-vaihteis-

to ja rengastyypin. 95-oktaanista olen tankannut.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Kuten kysyjä jo tietääkin (vaihdoimme aiheesta muutaman yksityisviestin jo aiemmin), minulla on 02-mallinen 2,0t Wagon ja keskikulutus auton oman näytön mukaan karkauspäivästä alkaen (silloin nollasin mittarin) näyttää nyt 8,6 litraa.

Minulla ajo on ehkä toisin päin eli enemmän kehäteitä ja moottoritieajoa, mutta nyt on pisin reissu ollut Hyvinkäälle ja takaisin, joten lyhyehköä pätkää pääkaupunkiseudulla kuitenkin keskimäärin. Ja aamuruuhkassa joutuu kyllä jonottelemaan Kehä I:llä ihan tyypillisesti.

Olen kyllä aika rauhallinen kuski eli en juuri revittele, mutta silti pidän yli 11 litran keskikulutusta melko korkeana. Tosin Saabit ovat aina olleet hyvin herkkiä ajotavalle eli jo 99-ajoista muistan, kun autolehdet moittivat korkeaa kulutusta (11-12 litraa) ja siihen aikaan isäni ajeli samanlaisella vähän yli 8 litralla (hänellä oli aina kyllä enimmäkseen maantieajoa).

Joten enpä ihmettelisi, vaikka autossasi olisi jotain pielessä vähintäänkin säätöjen osalta.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Autotalli.com kertoo autolle kulutusarvoiksi 7,0 9,2 12,8(maantie, yhdistetty, kaupunki) eli toi ilmottamasi keskikulutus kuulostaa aika normaalilta, kun ajat enemmän kaupungiajoa kuin maantieajoa. Olen käsittänyt, että yhdistetyssä kulutuksessa painotetaan enemmän maantieajoa :roll:

Itsellänikin menee varmaa 15l/100km, jos nollaan sidin keskellä Helsingiä ja oma autoni kuitenkin painaa paljon vähemmän.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Kaikki kuluu

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

2.0T Wagon -03, 215/55-16 Hkpl neloset. Tehtaan virisarja siis ja ysikasia tankissa. Matkapainotteisessa ajossa 7.5 litraa sataselle. Mittaus sekä tietsikan mukaan että tankkauksista noin 11.000 km:n matkalta marraskuu-03-maaliskuu-04. Mittarivirhettä ei huomioitu.

Lapin talvilomareissu boxi katolla (kahdeksat sukset, sauvat ja monot), kaksi täysi-ikäistä ja kaksi teiniä, viikon lomavarustus tavaratilassa. Kulutus 8.2 l/100 km.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

9-5 2,0t wagon automaatti -02
Neljä ihmistä, boksi katolla, ilmastointi päällä, nastat alla.

Maantiellä: nopeusmittari 90km/h, keskikulutus 7,2l/100km
Moottoritiellä: nopeusmittari 110km/t keskikulutus 8,0l/100km

Tasaista ajoa, ei turhia ohituksia ja muutenkin leppoisa meininki. :wink:
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Kyllä te aikalailla pienempiin kulutuksiin pääsette kiistämättä. Esim.päivä ajot on nopeasti käyty läpi.

1) Autoa roikasta irti ajo noin2,5 km koululle, sammutus.
2) Käynnistys lähtö tarhalle noin 1,5 km.Sammutus.
3)Ajo I-Väylää noin 2km sitten Tartsaa noin 5km.
Kaupunki liikenteen mukana vielä noin 7km, mistä matka jatkuu kotiinpäin iltasella. Samat pysähdykset ja käynnistämiset ja lisäksi vielä kauppareissu.

Elikkä minun autoni keskikulutusta 11,6 l selittänee nämä lukemattomat käynnistykset ja lyhyehköt ajomatkat. Maantiellä sidin saa nollaamalla laskemaan mukaviin lukemiin jopa seiska- alkuisiin.

Nimenomaan käynnistysten jälkeen Sidi näyttää 40l kulutusta, onneksi se siitä laskee nopeahkosti . Mutta varmasti merkitys on huomattavasti keskiarvokulutusta nostava.

Jos vielä jotain ajatuksia herää , niin vastailkaa.

Ja kertokaa toki jos on vinkkejä järkevään ajotapaan turbo-autolla. Ei sitä vinkkiä missä kumi palaa vaan se toinen :)
Viimeksi muokannut 95-03, Ti Maalis 30, 2004 17:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
Need 4 Speed
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Need 4 Speed »

Jaaha...

1. Käynnistys (näillä keleillä ilman roikkaa..)
2. ajo päiväkotiin 500m
3. 15 km ajoa keskinopeudella 65km/h :oops:
4. 10 km ajoa moottoritiellä keskinopeudella 120km/h :twisted:

Tämä kaikki sisältäen muutamia G-force kiihdytyksiä :twisted:

Aero vakiona keskikulutus 10,8l/100km, BSR viriviriboxin jälkeen 10,4l/100km...
Volvo V50 T5
Vastaa Viestiin