
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Saabissa on aina huoltokirja. Kuullostaa meriselitykseltä. Itse en ostaisi, paitsi jos hinta on TODELLA kohdallaan. Kuten varmaan tiedät Saabin moottori on tarkka siitä että öljyt on vaihdettu ajallaan. Jos näin ei ole, niin riski moottorin ennen aikaisesta rikkoontumisesta on suuri.sarvis kirjoitti:Onko normaalia ettei USA:sta tuodusta muuttoautosta löydy huoltokirjaa? Vain kuulemma joku raportti. Auto on ollut ensin leasing-autona ja sen jälkeen sen on ostanut kaveri joka toi sen suomeen muuttoautona. Nyt tarkoitus olisi ostaa se liikkeestä. Kuitteja kyllä kuulemma löytyy huolloista, onkohan tässä nyt koira haudattuna?
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Älä ostasarvis kirjoitti:Onko normaalia ettei USA:sta tuodusta muuttoautosta löydy huoltokirjaa? Vain kuulemma joku raportti. Auto on ollut ensin leasing-autona ja sen jälkeen sen on ostanut kaveri joka toi sen suomeen muuttoautona. Nyt tarkoitus olisi ostaa se liikkeestä. Kuitteja kyllä kuulemma löytyy huolloista, onkohan tässä nyt koira haudattuna?
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Kuullostaa vieläkin tuo tietoturvaan vetoaminen kummalliselta. Luulis että myyjä osaa irroittaa Saabin huoltokirjassa ekalla sivulla liimalla olevan ensimmäisen omistajan tietoja sisältävän osuuden? (Omassa autossani siinä ei lue kuin nimi.) Ja jos se ei onnistu, niin poistaa koko sivunTex Willer kirjoitti:Sanoisin että nykyisin ei useinkaan ole sitä paperista huoltokirjaa mukana. Kauppiaat selittävät syyksi sen että niissä on yleensä edellisen omistajan nimi, osoite ja puhelinnumero ja niitä ei tietoturvasyistä saa levitellä. Tai sitten he vain eivät halua että entiseen omistajaan otetaan yhteyttä. Oli syy kumpi vaan niin lopputulos on sama eli huoltokirjaa ei hanskalokerosta löydy, varsinkaan jos kyse on tarkemmasta autokauppiaasta.
Onko jallu9-5:llä tarkempaa tietoa juuri kyseisestä sarviksen mainitsemasta jenkkituonnista? Taustat huoltohistoriasta jäi hieman minullakin vaivaamaan, kun juttelin aamulla kauppiaan kanssa..jallu9-5 kirjoitti:Laitoin YV:tä
Kyllähän se voi olla tyypillistä autokauppiaan puhetta. En tietenkään voi sanoa mitään ko auton kunnosta mutta huoltovihkon puuttumista en pitäisi minään kriteerinä tai toisaalta jos sellainen olisi sen merkintöihin paljoa uskoisi. Moni tuskin jaksaa kerätä leimoja määräaikaishuolloista vihkoon. Itseasiassa kävin omasta 99 vuoden vihkosta nyt katsomassa että siinä ei ole yhtään leimaa vaikka huollosta annettu tulostus kertoo huollot tehdyn merkkiliikkessä. Ilmeisesti vihkoa ei ole edes tapana leimata. Kaikki työt mukaanlukien takuukorjaukset ja takaisinkutsut kirjataan paljon tarkemmin Saabin omaan systeemiin ja sieltä otetusta tulosteesta niitä on helpompi selata. Joten vastauksena alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että on normaalia että huoltokirjaa ei ole.eklunto1 kirjoitti:Kuullostaa vieläkin tuo tietoturvaan vetoaminen kummalliselta.
Ainakin yhden maahantuojan autot menivät lunastukseen Turussa ja puristimeen menivät kaikki. Aika hieno kone muuten millä autoja puristetaan kasaan...9-5T kirjoitti:Samoin täällä ja ensin keksittiin valehdella että ne lähtee tehtaalle takaisin korjattavaksiTex Willer kirjoitti:. Viime vuonna jäi Louisianassa kymmeniä tuhansia autoja tulvien alle, kokonaisia jälleenmyyjän uusien autojen varastoja, ja jonnekin ne autot ovat hävinneet. Ilkeät kielet sanovat että ulkomaille "varaosiksi".