Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
USAsta muuttoautona tuotu Saab
USAsta muuttoautona tuotu Saab
Onko normaalia ettei USA:sta tuodusta muuttoautosta löydy huoltokirjaa? Vain kuulemma joku raportti. Auto on ollut ensin leasing-autona ja sen jälkeen sen on ostanut kaveri joka toi sen suomeen muuttoautona. Nyt tarkoitus olisi ostaa se liikkeestä. Kuitteja kyllä kuulemma löytyy huolloista, onkohan tässä nyt koira haudattuna? 
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Re: USAsta muuttoautona tuotu Saab
Saabissa on aina huoltokirja. Kuullostaa meriselitykseltä. Itse en ostaisi, paitsi jos hinta on TODELLA kohdallaan. Kuten varmaan tiedät Saabin moottori on tarkka siitä että öljyt on vaihdettu ajallaan. Jos näin ei ole, niin riski moottorin ennen aikaisesta rikkoontumisesta on suuri.sarvis kirjoitti:Onko normaalia ettei USA:sta tuodusta muuttoautosta löydy huoltokirjaa? Vain kuulemma joku raportti. Auto on ollut ensin leasing-autona ja sen jälkeen sen on ostanut kaveri joka toi sen suomeen muuttoautona. Nyt tarkoitus olisi ostaa se liikkeestä. Kuitteja kyllä kuulemma löytyy huolloista, onkohan tässä nyt koira haudattuna?
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: USAsta muuttoautona tuotu Saab
Älä ostasarvis kirjoitti:Onko normaalia ettei USA:sta tuodusta muuttoautosta löydy huoltokirjaa? Vain kuulemma joku raportti. Auto on ollut ensin leasing-autona ja sen jälkeen sen on ostanut kaveri joka toi sen suomeen muuttoautona. Nyt tarkoitus olisi ostaa se liikkeestä. Kuitteja kyllä kuulemma löytyy huolloista, onkohan tässä nyt koira haudattuna?
Kyseessä 9-5 vm. -99, ajettu 102000km
Ainakin Volvolla on todella tarkat merkkiliikkeet meren toisella puolella
Sieltä löytyy ihan täys huoltohistoria, ja mikä parasta, lähettävät sen suomeen ilman kustannuksia.
Ja ainakin teksasissa sanoivat ihan suoraan mikä on Volvossa vikana ja lupasivat korjata ihan kaiken takuuseen, mutta sitä ennen Volvo lähti Suomeen, jossa onkin taisteltu takuiden kanssa
Eli vaikka koskee Volvoa, niin uskon saman koskevan Saabia. Osta
mieluummin Euroopasta, sillä halvimmat menee itänaapuriin
Viimeksi muokannut Rommitommi, Pe Elo 11, 2006 07:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Tex Willer
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
- Paikkakunta: Teksas
Sanoisin että nykyisin ei useinkaan ole sitä paperista huoltokirjaa mukana. Kauppiaat selittävät syyksi sen että niissä on yleensä edellisen omistajan nimi, osoite ja puhelinnumero ja niitä ei tietoturvasyistä saa levitellä. Tai sitten he vain eivät halua että entiseen omistajaan otetaan yhteyttä. Oli syy kumpi vaan niin lopputulos on sama eli huoltokirjaa ei hanskalokerosta löydy, varsinkaan jos kyse on tarkemmasta autokauppiaasta. Jobbarit eivät varmaan asiasta välitä ja niiltä papereita voi löytyäkin jos ne ovat entiseltä omistajalta autoon jääneet.
Saabilla on omassa systeemissään kaikki Saabilla tehdyt huollot ja korjaukset ylhäällä ja sen historian huoltopäälliköt näyttävät tai printtaavat auton omistajan pyynnöstä VIN-numeron perusteella. Suomesta käsin tuon historian pyytäminen voi olla hankalaa muttei mahdotonta. Auton nykyinen omistaja voi yrittää vaikka soittaa jollekulle jälleenmyyjälle tai maahantuojalle USA:han ja yrittää pyytää sieltä, varsinkin jos voi papereilla todistaa omistavansa auton.
Saabilla on omassa systeemissään kaikki Saabilla tehdyt huollot ja korjaukset ylhäällä ja sen historian huoltopäälliköt näyttävät tai printtaavat auton omistajan pyynnöstä VIN-numeron perusteella. Suomesta käsin tuon historian pyytäminen voi olla hankalaa muttei mahdotonta. Auton nykyinen omistaja voi yrittää vaikka soittaa jollekulle jälleenmyyjälle tai maahantuojalle USA:han ja yrittää pyytää sieltä, varsinkin jos voi papereilla todistaa omistavansa auton.
Kuullostaa vieläkin tuo tietoturvaan vetoaminen kummalliselta. Luulis että myyjä osaa irroittaa Saabin huoltokirjassa ekalla sivulla liimalla olevan ensimmäisen omistajan tietoja sisältävän osuuden? (Omassa autossani siinä ei lue kuin nimi.) Ja jos se ei onnistu, niin poistaa koko sivunTex Willer kirjoitti:Sanoisin että nykyisin ei useinkaan ole sitä paperista huoltokirjaa mukana. Kauppiaat selittävät syyksi sen että niissä on yleensä edellisen omistajan nimi, osoite ja puhelinnumero ja niitä ei tietoturvasyistä saa levitellä. Tai sitten he vain eivät halua että entiseen omistajaan otetaan yhteyttä. Oli syy kumpi vaan niin lopputulos on sama eli huoltokirjaa ei hanskalokerosta löydy, varsinkaan jos kyse on tarkemmasta autokauppiaasta.
Luulis että seuraavan omistajan on helpompi päästä selville auton historiasta, jos paperivihko on olemassa.
Itse en ainkaan ostaisi kallista autoa ilman historiatietoja. Ja varsinkaan jos auton aikoo Suomessa myydä joskus eteenpäin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Onko jallu9-5:llä tarkempaa tietoa juuri kyseisestä sarviksen mainitsemasta jenkkituonnista? Taustat huoltohistoriasta jäi hieman minullakin vaivaamaan, kun juttelin aamulla kauppiaan kanssa..jallu9-5 kirjoitti:Laitoin YV:tä
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
-
Tex Willer
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
- Paikkakunta: Teksas
Kyllähän se voi olla tyypillistä autokauppiaan puhetta. En tietenkään voi sanoa mitään ko auton kunnosta mutta huoltovihkon puuttumista en pitäisi minään kriteerinä tai toisaalta jos sellainen olisi sen merkintöihin paljoa uskoisi. Moni tuskin jaksaa kerätä leimoja määräaikaishuolloista vihkoon. Itseasiassa kävin omasta 99 vuoden vihkosta nyt katsomassa että siinä ei ole yhtään leimaa vaikka huollosta annettu tulostus kertoo huollot tehdyn merkkiliikkessä. Ilmeisesti vihkoa ei ole edes tapana leimata. Kaikki työt mukaanlukien takuukorjaukset ja takaisinkutsut kirjataan paljon tarkemmin Saabin omaan systeemiin ja sieltä otetusta tulosteesta niitä on helpompi selata. Joten vastauksena alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että on normaalia että huoltokirjaa ei ole.eklunto1 kirjoitti:Kuullostaa vieläkin tuo tietoturvaan vetoaminen kummalliselta.
Jos auton historia kiinnostaa niin jotain vinkkiä saa tarkistamalla CarFaxista tai AutoCheckistä VIN:n perusteella mitä merkintöjä löytyy. Yleensä noiden myymästä raportista näkee missäpäin auto on ollut rekisterissä ja milloin se on vaihtanut omistajaa. Samon niistä pitäisi nähdä jos auto on vakavan kolarin tai vaikkapa tulvavahingon takia lunastettu. Mitä vähän tuon auton historiasta täällä on kerrottu ei siinä ole mitään mikä vaikuttaisi oudolta. Sen sijaan jos se olisi jonkun jobbarin tuoma auto olisin aika tarkkana. Viime vuonna jäi Louisianassa kymmeniä tuhansia autoja tulvien alle, kokonaisia jälleenmyyjän uusien autojen varastoja, ja jonnekin ne autot ovat hävinneet. Ilkeät kielet sanovat että ulkomaille "varaosiksi".
Ainakin yhden maahantuojan autot menivät lunastukseen Turussa ja puristimeen menivät kaikki. Aika hieno kone muuten millä autoja puristetaan kasaan...9-5T kirjoitti:Samoin täällä ja ensin keksittiin valehdella että ne lähtee tehtaalle takaisin korjattavaksiTex Willer kirjoitti:. Viime vuonna jäi Louisianassa kymmeniä tuhansia autoja tulvien alle, kokonaisia jälleenmyyjän uusien autojen varastoja, ja jonnekin ne autot ovat hävinneet. Ilkeät kielet sanovat että ulkomaille "varaosiksi".
Sikäli oli sääli, että autoissa oli kaikki radiot jne. paikoillaan ja niitä ei missään nimessä saanut irroittaa (vakuutusyhtiö vaati).