Pölykapseleiden hinta ja talvirenkaat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Trooper_75
"Turbo"

Pölykapseleiden hinta ja talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Pitäis ehkä ostaa 15" vanteisiin kapselit, jollei sopivia 16" aluja löydy ennen talvea. Mikä mahtaa olla nykyisin noiden kapseleiden hinta ja mistä niitä halvimmillaan saa?

Ja jos 15" talvirenkaaseen on tyytyminen, olisiko 205/65 suositeltava vaihtoehto minulle, joka haluan jämäkän renkaan, joka keventää ohjaustuntumaa mahdollisimman vähän verrattuna kesärenkaaseen? Continentalin nastarengasta olen ajatellut...
jala 9-5
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Ratkaisin saman oloisen ongelman ensitalvea ajatellen ja soitin haaparantaan KM-dackiin. Tilasin 16" Bridgestonen kitkarenkaat ja Bsa 239 Sygnus vanteilla. Jos Oulussa asustat ja kelpaa muutkin kun alkuperäiset vanteet niin tuolta saa aika edullisesti paketin. Tosin rengasmerkit on Michelin, Bridgestone, Hankook. Joten Contista en sitten osaa sanoa löytyykö sieltä.
Niin mulla oli viime talvena 15" peltivanteet ja Nokian Q kitkat ja ensitalvelle tarvii jokatapauksessa renkaat uusia joten haaparannasta löytyy ainakin minulle sopiva paketti. Ja kokemukset liikkeestä ihan hyvät, hain sieltä myös vuosi sitten kesärenkaiksi Devinon 602, 17" vanteilla olevat Pirellin renkaat.
JouniH
"Aero"

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Löytyy kaikkia renkaita, mutta niissä ei ole niin hyvät alennukset. Yleensä pitää tilata.
Audi A4 2.0TFSIq
Trooper_75
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

jala 9-5 kirjoitti:Ratkaisin saman oloisen ongelman ensitalvea ajatellen ja soitin haaparantaan KM-dackiin. Tilasin 16" Bridgestonen kitkarenkaat ja Bsa 239 Sygnus vanteilla. Jos Oulussa asustat ja kelpaa muutkin kun alkuperäiset vanteet niin tuolta saa aika edullisesti paketin. Tosin rengasmerkit on Michelin, Bridgestone, Hankook. Joten Contista en sitten osaa sanoa löytyykö sieltä.
Kiitos tiedosta. Sopiiko kysyä, mitä lysti maksoi :) ? Ei mulla merkillä sinällään olisi muuten väliä, mutta tärkeitä ominaisuuksia ovat nimenomaan jämäkkyys ja hiljaisuus. Aiempiin autoihin ostamiini, testeissä kyllä pärjänneisiin, Uniroyalin ja Gislavedin nastarenkaisiin olen pettynyt etenkin jämäkkyyden suhtee. Ohjauksesta on tullut niin älyttömän kevyt, etenkin tonnarissa ja kyllä uudehko Audi A6:kin menetti hyvin paljon tuntumaa ja suuntavakautta Uniroyalin kumeilla...
jala 9-5
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Joo unohtui tuossa mainita hinta. Eli vertailin muutamia suomen hintoja haaparannan hintoihin ja suomessa 16" vanteet/renkaat on pyöreästi 1000-1100€ hinnoissa. Oulusta ja Raahesta tarjouksia, haaparannasta haen vastaavan paketin n. 740€ hintaan, joten näillä hinnoilla jo ajaa ulkomailtakin hakemaan renkaita. Vanne ei sinänsä ole halvempi sielläkään, mutta renkailla säästää huomattavasti.
Bridgestonen blizzak ws50 kitka pitäisi... siis pitäisi olla hiljainen, omaa kokemusta kun ei vielä ole niin kokeillaan nyt jokatapauksessa näitä muutama talvi. Ensi viikolla käyn reissun hakemassa parit renkaat, työkaveri tilasi myös samaan kyytiin renkaat talveksi, Michelinin nastoilla hintaa n.800€
Vastaa Viestiin