Harmaa Usva ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
puisja
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 17, 2006 20:09
Paikkakunta: SÖÖRMARKKU

Harmaa Usva ?

Viesti Kirjoittaja puisja »

Heips !

Tuleeko jollakin muulla käynnistettäessä kun on seissyt päivän paikallaan eli käynnistää kylmänä kauhea harmaa usva pakoputkesta? Meillä on farkku malli turbo 2,0. Voisiko johtua kondensoituneesta vedestä katalysaattoriin vai mistä ? :cry:
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

Oire voi hyvinkin olla siitä, että turbon loppusuora on alkanut.
puisja
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 17, 2006 20:09
Paikkakunta: SÖÖRMARKKU

Viesti Kirjoittaja puisja »

autolla on ajettu vain 70000 km ei kai turbo vielä voi hajota.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos alkuperäinen garretti niin kyllä suurin osa hajonnut alle 100tkm ajettuna.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

puisja kirjoitti:autolla on ajettu vain 70000 km ei kai turbo vielä voi hajota.
Edellinen 9-5 pöllytteli 60.000 km:n jälkeen :(

Siinä oli naapurilla naurussa pitelemistä kun vajaa 2 vuotta vanha Saabbi pöllytteli usvat aamuisin :lol:
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mutta kun autoja päivät rassailee niin kyllä on naurussa pitelemistä kyllä muillakin merkeillä. Vai mitä sanotte vaikkapa 20tkm ajettu eräs preemium auto jonka oven tiivisteet roikkuu maassa. Nekun on liimattu paikalleen eikä kiinnikkeillä. Kyllä kestää. Mutta minä en luovu saabista.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Tai voi sitä käydä niinkuin kaverilleni, joka osti erään saksalaisen auton viime syksynä Volvon tilalle, kun piti saada dieselkone. Tänä kesä rupesi sitten ihmettelemään, miksi matot olivat märkiä vaikkei ollut satanut muutamaan viikkoon. Eipä ollut laitettu tehtaalla ilmastoinnin kondessivesiputkia paikalleen..... Ja on siinä muutakin pikku oiretta ollut.
Kaikki autot ovat tänä päivänä yhtä laaduttomia/laadukkaita.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Mulla oli vuosi sitten samanlaisia oireita (päivän seisomisen jälkeen pöllytteli). Putsasin huohotus systeemin, jossa olikin tukos siinä venakopalta lähtevässä letkun pikkuhaarassa. Haku toiminnolla löytyy huohotuksesta ja pölläyttelystä paljon asiaa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
puisja
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 17, 2006 20:09
Paikkakunta: SÖÖRMARKKU

Viesti Kirjoittaja puisja »

joo soittelin satakunnan autotaloon ja samaa juttua nekin huohotinta meinas. tiistaina huoltoon viedään niin sitten se nähdään.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mikä vuosimalli? Jos on 1998-2003, niin kannattaa asennuttaa uusin huohotinpäivitys, kun viet auton huoltoon... (jos eivät huollossa tiedä mikä se on, niin löytyy osanumerolla 55561200). Lisätietoa löytyy tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15138

Eski
puisja
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 17, 2006 20:09
Paikkakunta: SÖÖRMARKKU

Viesti Kirjoittaja puisja »

auto on 2002 vm.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eli kuuluu ns. huohotinongelmaisten joukkoon...

Eski
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

puisja kirjoitti:joo soittelin satakunnan autotaloon ja samaa juttua nekin huohotinta meinas. tiistaina huoltoon viedään niin sitten se nähdään.
Pidetään peukkuja, et selviäisit sil huohotin päivityksellä, mutta ei se loppupelissä hirviän kalliiksi tule vaiks se turbokin uusiks menis.
Nimim. kokemusta on
Ja lippu korkealle onhan sulla sentään SAAB !
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Just eilen kävin paikallisessa Saab-huollossa näyttämässä omaa pirssiäni, kun jakopää helisee. Vaihtoon menee ja saabin piikkiin. Samalla kysyin kuitenkin tuosta uudesta huohotinpäivityksestä ja ainakin tuon liikkeen vastaus oli, että vedetty pois markkinoilta - syy: ei toimi.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Siis tuo uusin huohotinpäivityskö (nro. 55561200) on vedetty pois markkinoilta? Eipä ole vielä muualta kuulunut moista. Liekkö tuossa perää vai onko huollon pojat ajantasalla :?:
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin