Saab-huollon hintapolitiikka

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Saab-huollon hintapolitiikka

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Tästä aiheesta on aiemminkin väännetty peistä, mutta senverran sieppaa tuo hinnoitelu tuoreeltaan että otan taas asian puheeksi.Kävin siis pyytämässä Saabhuollosta apua SIDin tsekkaamiseen testerillä ja vikakoodin lukua/poistoa ! Homma hoitui pihalla alle 10min ajassa ja hinta 40euroa ! Oli kuulemma tulleet uudet ohjeet,että jokaisesta testerin käyttökerrasta veloitetaan tuo 40e per laaki. Mitkä ovat muualla kokemukset olen aiemmin kuulut jostain 20e hinnasta, mutta 40e on jo mielestäni törkeä hinta..hipoo riistämistä :evil:
Näitä testereitä ei taida löytyä kuin valtuutetuista Saab huolloista..vai kuinka ?
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Sehän on niin että kaikilla monopoleilla taipumus muuttua ihmisen hyväksikäytöksi kun ahneus tavoittaa. Ja tuo mainitsemasi esimerkki on sentään todella kilttiä vielä siihen nähden mitä noissa oikeasti rahastetaan.
Eipä tuohon taida paljoa muuta olla kuin teettää mahdollisimman paljon muualla ja menee merkkihuoltoon vain viimeisessä hädässä. Sittenkin ottaa etukäteen selvää kaikesta niin paljon kuin mahdollista. Puree hammasta ja vannoo että sitten kun oikeata kilpailua tulee alalle niin ei koskaan enää, kertaakaan. Eihän tarvitse itsellä olla edes rahasta kiinni, periaatteeessa vain raivostuttaa. Yksi hyvä konsti on kun on 2 autoa mutta tarvitsee päivittäin vain yhtä. Ei ole pakko korjauttaa heti hinnalla millä hyvänsä.
Itselläni on kyllä käynyt mielessä sekin että saisiko EU:n puuttumaan jotenkin noihin pahimpiin härskiyksiin. Meillähän on se autoilijan paras ystävä Ari Vatanen siellä. Pitäiskö laittaa aloitetta peliin että saataisiin säädettyä jotkut hintakatto-direktiivit autokorjaamoille.
Nykytilanne on kieltämättä aika kammottava. Kun ajattelee sitäkin Rovaniemen tapausta jossa Volvon korjaamo yritti laskuttaa 20t euron sen vanhan rieskan korjaamisista (joka ei edes tullut kuntoon) ja ainoa mitä ihminen suunnilleen voi tehdä on lähteä oikeuteen.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, To Elo 24, 2006 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

On niitä Techejä muillakin kuin merkkiryöstämöillä, kuten PCS:llä. Onpa niitä joskus ollut myynnissä tämän foorumin myyntipalstallakin...

Eski
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Länsiautossa

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Länsiautossa Olarissa velottivat testerin käytöstä 26€
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Länsiautossa

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Saabisti -77 kirjoitti:Länsiautossa Olarissa velottivat testerin käytöstä 26€
Ai sekin sitten noussut siitä 16 eurosta. "Indeksikorotus", "hinnan tarkistus".
9000CS 2,3
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...tosi on kusetusta joissakin paikoissa kyllä. Täällä foorumilla kun menee kehumaan jotta missä virallisessa huollossa mahdollisesti saa halvemmalla, niin joku kantelee kuitenkin konsernijohdolle, ja kohta soi puhelin tuolla liian halvalla palveluita tarjonneessa paikassa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Muutama viikko sitten Turun Metro-Autossa testerin käyttö tuli lopulta maksamaan 22,50€. Yrittivät ensin lskuttaa tunnin työstä, mutta kun ilmoitin, että eka puoli tuntia meni laitteen opetteluun (huollon kaveri opetteli laitteen käytön) :lol: niin en myöskään maksa, kuin puolet laskusta. Kaveri suostui tähän mukisematta. Tarkkana kannattaa olla, eikä suostua maksamaan ihan mitä tahansa laskussa lukee.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ahtopaine kirjoitti:...tosi on kusetusta joissakin paikoissa kyllä. Täällä foorumilla kun menee kehumaan jotta missä virallisessa huollossa mahdollisesti saa halvemmalla, niin joku kantelee kuitenkin konsernijohdolle, ja kohta soi puhelin tuolla liian halvalla palveluita tarjonneessa paikassa.
Ja ei tarvii edes kertoa, riittää kun lukee. Kyllä varmaan joku GM Finland Oy:n työntekijöistä seuraa tätä palstaa ihan työnantajan pyynnöstä
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

JKen kirjoitti: Ja ei tarvii edes kertoa, riittää kun lukee. Kyllä varmaan joku GM Finland Oy:n työntekijöistä seuraa tätä palstaa ihan työnantajan pyynnöstä
Kokemuksesta tiedän että seuraavat ja ahkerasti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eikä haittaa pätkän vertaa vaikka seuraavatkin. Toivottavasti oppivat näitä lukemalla myös korjaamaan autojen vikoja.
Yhtä selvää on että helposti saavat tongittua kirjoittajien oikeat nimet esiin jos haluavat, ainakin jäsenien osalta. Eikä haittaa sekään ainakaan minua. Tyhjästä en ole mielestäni vielä kertaakaan valittanut täällä enkä reklamoinut korjaamolla. Sietänyt jopa vaikka mitä kun koko ala nyt on mitä on.
Suuri julkisuus se on millä yritykset saadaan ruotuun loppujen lopuksi tekosistaan. Mutta kun hoitaisivat hommat hyvin niin kyllä sitä osattaisiin kehuakin julkisesti.

Vakavasti puhuen näissä laskutuksissa on sellaisia juttuja, sekä itselle sattuneita että muiden kokemuksia luettuna että saattaisi olla tutkintapyynnön paikkakin joskus. Ihan mitä vaan ei voi laitttaa vahingonkaan piikkiin.
9000CS 2,3
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ikävää on että eivät tajua mikä ero on netin sanalla verrattuna 10-15v sitten kun negatiivisesta jutusta kuuli vain n.100 ihmistä nykyisin taitaa luku olla 10000:ssa. Joten ikävä viesti saa paljon enemmän kuulijoita. Eivätkä tee asian korjaamiseksi mitään, hintaa nostetaan mutta työn ja osien laatu laskee. Tämä ei ole vain tämän kyseisen merkin ongelma vaan kaikissa merkiessä sama juttu.

Poikkeuksiakin on esim. Oulun alueella hyvin vähän kuuluu negatiivista Toyotan huollosta? Merkin määrä alueella on kuitenkin suuri ja firmassakin niitä on paljon liisareina joten mahiksia negatiisen viestin kuulemiseen olisi.

Virheitähän sattuu sille ei voi mitään mutta monesti asia saataisiin korjattua mutta asenteissa on ISO vika eli koitetaan kaikin mahdollisin keinoin vierittää asiaa asiakkaan maksettavaksi (esim. korjaamo ja takuu asioiden kanssa) ja ylen katsomista.

Hyvä esimerkki oli kun kýsyin autoa koe-ajoon (Saab) niin mitään reaktiota ei tapahtunut enne kuin "ärhähdin" ja vaikka siinä maili/soittojen
sumassa sitten sovittiin että kun se kyseinen auto saapuu niin asiasta kerrotaan. No eipä ole jaksanut itseään tyrkyttää enään kun sieltä ei ole 8kk mitään kuulunut. Kaipa se kauppa käy tällä merkillä niin hyvin ettei tarvi merkin omistajaa juuri palvella.

Vuodatus loppu, anteeksi!

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

näin,
toivon ja luulen että joku Saab myyjä/maahantuoja/huoltopäällikkö seuraa Saab Klubin kirjoittelua,
mielestäni tämä foorumi tarjoaa heille, jotka haluavat tehdä parhaansa, oivan ja tarpeellisen paikan seurata merkkiuskollista ja myös varsin kokenutta asiakaskuntaa.
Mielestäni se olisi iso askel myynnin kasvulle sekä huolto, varaosa että uusille/käytetyille autoille.

Jos omassa työssäni tai palvelussani saisi tälläisen paikan seurattavaksi, tekisin kaikkeni että lukemiseni ymmärtäisin ja kääntäisin sen asiakkaiteni eduksi sekä yllättäen myös omaksi eduksi.

Toivotaan näin, se on kuitenkin noin helppoa.

Kohta tulen Suomeen, ja saa nähdä miten suomenkieltä puhuvassa Saabhuollossa/korjaamossa pärjään ... :lol: :lol:
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Oma toivomus myös, että lukisivat liikkeessä foorumia. Täällä korjataan autoja tieto-taidolla ja kokemus pohjalta, eikä millään hämärillä rahastus visioilla mitkä on ravistettu hiasta perk..... :evil: :evil: :evil:
Eli
Huohotus "vika"=Venttiilinvarren kumit rikki
Asentoanturi rikki=Ruiskuboxi hajalla
Limp home(1 kerta)=Läppäkotelo entinen>vaihtoon
Aurauskulmat kusee, (lopullinen syy puslissa, mitkä piti olla ehjiä)=Ei me tiietä???

Kaikkee ne jaksaa yrittää tiskillä. En taivu.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
HemmoPaskiainen
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 07:07

110tkm huolto

Viesti Kirjoittaja HemmoPaskiainen »

110 000 kilsan huolto lähestyy. Parit kymysykset:
Mitä normaali huoltohinta sisältää? Vain pelkän kurkistuksen pellin alle, vai tuleeko jotain osiakin hintaan?

Mitä huolto normaaleine asiaankuuluvine tarkistuksineen noin yleensä kestää?

vm. 2001 2.0t wagon
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Isoin huolto tuo on. Sis moniurahihnan vaihto.

http://www.saab9-5.com/tech_service.htm Tuolta voit katsoa
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin