Pakosarjan pultti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Pakosarjan pultti

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Moi.
Katkes sitten pakosarjan pultti kanteen,ihan omia aikojaan,kun sormilla vetämällä lähti irti.Vinkkejä korjaukseen,vai haittaako tuo mitään,kun ei näytä vielä vuotavan.vai rasiintuuko esim. turbo? SAAB 9-5 2,3 T VM.-99
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

Katkenneen pultin irroitus-sarja.
Minä käyttäisin sellaista. :wink:
Siinä porataan reikä katkenneeseen pulttiin käyttäen sovitin holkkia. Sitten tehdään väärän kätiset kierteen porattuun reikään, johon väänetään pultti ja tsadaa katkennut pultti poistui. Ongelmia voi aiheutua jos katkennut pala on niin lyhyt ettei siihen voi porata. Mutta luulen että puolisenttiä riittää. Ruosteenirroitinta ja leikkuunestettä käyttäen.
Tai sitten voit antaa vain olla, mutta luulen että yksikään pultti pakosarjassa ei ole turha.

PS. Jos poraat, niin varo ettei mene koko moottorista läpi :lol:
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Moi,
Sama juttu mulla. Huomattiin vesipumppua vaihdettaessa että yksi pakosarjan pultti oli katkennut. Apukuskin puolelta yläkulmasta. Onkohan tämäkin ’ominaisuus’. Vuotoa ei vielä havaittavissa. Halkeaakohan pakosarja jos vain ajelee, kunnes alkaa vuotamaan?
________________
9-5 2,3t -98 330tkm
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Taitaa olla saapin tyyppivika, 9-3: sta oli kans mennyt reunimmainen kuskin puolelta itsestään :?
Ja tiedän että muiltakin on mennyt...
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

pultti

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Moi.
No täytyypi mennä ostamaan "korjaus-sarja"näin perjantain ratoksi,ja ratkoa pultti ongelmaa.vai olisikohan viisainta viedä merkki huoltoon korjattavaksi? :lol:
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

mites sit

Viesti Kirjoittaja mestari »

kun sisässä on sekä rahat että kanki... kannattaa miettiä varauksella sitä vastakierretappi sarjaa..meinaan joku on onnistunut katkaisemaan sen sinne reikään ja kovametalliahan on tunnetusti kiva ottaa pois reiästä.
kyllähän se oikealla vehkeellä lähtee mut koneen nosto aarporan pöydälle on isompi juttu..

suosittelen alussa tuurnalla koputtelua..siis kunnollisella tuurnalla. yleensä lähtee helposti.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

heh just eilen lamppua vaihtaessa kuskinpuolelle huomasin että pakosarjasta puuttui pultti 8O

93t sport kirjoitti :
Taitaa olla saapin tyyppivika, 9-3: sta oli kans mennyt reunimmainen kuskin puolelta itsestään
Ja tiedän että muiltakin on mennyt...
jos tuo on ns. tyyppivika niin mitenköhän tuo menis takuuseen??
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Kurkkasin oman autoni pakosarjaa ja mutterihan sieltä puuttui pultin päästä 8O

Onneks ei ollu vuotanut vielä. Ei varmaan ole kuitenkaan turha mutsku.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos toimii niin ei kandee yleensä tehdä mitään, ainakaan amatöörin.
En suosittele noita ns. vastakierretappeja , minusta ne ovat liian kartiokkaita, eivät ota kunnon otetta pitkältä matkalta ja kartiokkuus painaa materiaalia entistä tiukemmin kiinni suualueelta, ne soveltuvat vain suht vapaasti liikkuvalle kierteelle. Ja karkaistun palikan kun katkaisee reikään niin siellähän pysyy, siihen ei pure enää kotikonstit.
Puhtaalla kierrepinnalla voipi toimiakin, mutta ei jumittuneella.
Minä olen aina porannut kierretapin keskiön sopivasti pois ja ja vetänyt uuden kierteen. pitää olla laatuporat ja tapit, ei mitään halpiskamaa.
jos meinaa soveltaa uloskiertotappeja niin suosittelen ammattilaislaatua, niillä on sentään joku mahis onnistuakin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin