Pakosarjan pultti
Pakosarjan pultti
Moi.
Katkes sitten pakosarjan pultti kanteen,ihan omia aikojaan,kun sormilla vetämällä lähti irti.Vinkkejä korjaukseen,vai haittaako tuo mitään,kun ei näytä vielä vuotavan.vai rasiintuuko esim. turbo? SAAB 9-5 2,3 T VM.-99
Katkes sitten pakosarjan pultti kanteen,ihan omia aikojaan,kun sormilla vetämällä lähti irti.Vinkkejä korjaukseen,vai haittaako tuo mitään,kun ei näytä vielä vuotavan.vai rasiintuuko esim. turbo? SAAB 9-5 2,3 T VM.-99
Katkenneen pultin irroitus-sarja.
Minä käyttäisin sellaista.
Siinä porataan reikä katkenneeseen pulttiin käyttäen sovitin holkkia. Sitten tehdään väärän kätiset kierteen porattuun reikään, johon väänetään pultti ja tsadaa katkennut pultti poistui. Ongelmia voi aiheutua jos katkennut pala on niin lyhyt ettei siihen voi porata. Mutta luulen että puolisenttiä riittää. Ruosteenirroitinta ja leikkuunestettä käyttäen.
Tai sitten voit antaa vain olla, mutta luulen että yksikään pultti pakosarjassa ei ole turha.
PS. Jos poraat, niin varo ettei mene koko moottorista läpi![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Minä käyttäisin sellaista.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Siinä porataan reikä katkenneeseen pulttiin käyttäen sovitin holkkia. Sitten tehdään väärän kätiset kierteen porattuun reikään, johon väänetään pultti ja tsadaa katkennut pultti poistui. Ongelmia voi aiheutua jos katkennut pala on niin lyhyt ettei siihen voi porata. Mutta luulen että puolisenttiä riittää. Ruosteenirroitinta ja leikkuunestettä käyttäen.
Tai sitten voit antaa vain olla, mutta luulen että yksikään pultti pakosarjassa ei ole turha.
PS. Jos poraat, niin varo ettei mene koko moottorista läpi
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999
mites sit
kun sisässä on sekä rahat että kanki... kannattaa miettiä varauksella sitä vastakierretappi sarjaa..meinaan joku on onnistunut katkaisemaan sen sinne reikään ja kovametalliahan on tunnetusti kiva ottaa pois reiästä.
kyllähän se oikealla vehkeellä lähtee mut koneen nosto aarporan pöydälle on isompi juttu..
suosittelen alussa tuurnalla koputtelua..siis kunnollisella tuurnalla. yleensä lähtee helposti.
kyllähän se oikealla vehkeellä lähtee mut koneen nosto aarporan pöydälle on isompi juttu..
suosittelen alussa tuurnalla koputtelua..siis kunnollisella tuurnalla. yleensä lähtee helposti.
heh just eilen lamppua vaihtaessa kuskinpuolelle huomasin että pakosarjasta puuttui pultti
93t sport kirjoitti :
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
93t sport kirjoitti :
jos tuo on ns. tyyppivika niin mitenköhän tuo menis takuuseen??Taitaa olla saapin tyyppivika, 9-3: sta oli kans mennyt reunimmainen kuskin puolelta itsestään
Ja tiedän että muiltakin on mennyt...
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
jos toimii niin ei kandee yleensä tehdä mitään, ainakaan amatöörin.
En suosittele noita ns. vastakierretappeja , minusta ne ovat liian kartiokkaita, eivät ota kunnon otetta pitkältä matkalta ja kartiokkuus painaa materiaalia entistä tiukemmin kiinni suualueelta, ne soveltuvat vain suht vapaasti liikkuvalle kierteelle. Ja karkaistun palikan kun katkaisee reikään niin siellähän pysyy, siihen ei pure enää kotikonstit.
Puhtaalla kierrepinnalla voipi toimiakin, mutta ei jumittuneella.
Minä olen aina porannut kierretapin keskiön sopivasti pois ja ja vetänyt uuden kierteen. pitää olla laatuporat ja tapit, ei mitään halpiskamaa.
jos meinaa soveltaa uloskiertotappeja niin suosittelen ammattilaislaatua, niillä on sentään joku mahis onnistuakin.
En suosittele noita ns. vastakierretappeja , minusta ne ovat liian kartiokkaita, eivät ota kunnon otetta pitkältä matkalta ja kartiokkuus painaa materiaalia entistä tiukemmin kiinni suualueelta, ne soveltuvat vain suht vapaasti liikkuvalle kierteelle. Ja karkaistun palikan kun katkaisee reikään niin siellähän pysyy, siihen ei pure enää kotikonstit.
Puhtaalla kierrepinnalla voipi toimiakin, mutta ei jumittuneella.
Minä olen aina porannut kierretapin keskiön sopivasti pois ja ja vetänyt uuden kierteen. pitää olla laatuporat ja tapit, ei mitään halpiskamaa.
jos meinaa soveltaa uloskiertotappeja niin suosittelen ammattilaislaatua, niillä on sentään joku mahis onnistuakin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00