130 tkm huolto treella

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Arcer kirjoitti:
mikan kirjoitti: DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?
Vilkasen onko muutoslaatan ruudussa B1 merkintä, jos on niin kasetti on vaihdettu. Jos ei ole niin kassua ei ole vaihdettu tai on unohdettu merkitä...
Muutoslaatan???

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Konepellin alta löytyy ruudukko, jossa on pystyrivilla kirjaimia ja vaakarivillä numeroita. Sama löytyy myös huoltokirjan ensimmaiselta sivulta. Mulla merkittiin kasetin vaihto myös siihen.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

24.8. laitoin hieman reklamaatiota tuosta huollosta ja sen hinnasta. Katsotaan koska tulee vastaus ja minkälainen. Sinänsä harmillista tälläinen, kun olen kuusi vuotta käyttänyt Saabiani tuolla huollossa ja ollut tyytyväinen. Hommaan tosin saattoi nyt vaikuttaa se, että paikalla oli eri huoltopäällikkö kuin normaalisti.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

Itse käytän Saabin täällä.
Autokorjaamo Hilvola & Salminen Ky
Sammonkatu 64
33540 TAMPERE
Puh. 03 2552491

Aina saabeja rukanneet ja niihin perehtyneet. Maksoi muuten 459€ jakopään hihnan ym. hilppeet vaihto v6:seen. Metrossa olis varmasti maksanu vähintäänkin n. 1000 €.

Juuri tänäään oli puhetta yhen Volkkariukon kanssa siitä että Laakosella maksaa jakopään remmin vaihto KOME KERTAA ENEMMÄN kuin eräällä yksityisellä messukylässä. ETTÄ ei se MERKKI"huolto" aina halvin paikka olekaan.
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

pajunen3 kirjoitti:Juuri tänäään oli puhetta yhen Volkkariukon kanssa siitä että Laakosella maksaa jakopään remmin vaihto KOME KERTAA ENEMMÄN kuin eräällä yksityisellä messukylässä. ETTÄ ei se MERKKI"huolto" aina halvin paikka olekaan.
Isän Transporter (-99) kävi Ikaalisten Laakkosella jakopäänhuollossa, kun eräs tuttu sitä suositteli. Puhetta oli vaihtaa standardipaketti, eli myös ruiskupumpun hihna. No se jäi kuitenkin vaihtamatta kun oli kuulemma kesäpoika tekemäs huoltoa (sitä paremmalla syyllä pitäis kyllä seurailla jonkun kokeneemman vierestä, että mitä oikein tehdään). Loppulasku kuitenkin ilman tätä ruiskupumpun hihnaa 695e 8O
Ja juuri tämä hihna on se heikompi lenkki, Volvolla saman koneen huolto-ohjelmassa se vaihdetaan useimmin kuin jakopäänhihna. Törkeen hintasia noi osat kyllä oli merkkiliikkeessä, esim. vesipumppu 175e, kun Motonetissa veloittavat 42e "HD-versiosta."

Täytyy vielä vääntää kättä Laakkosen kanssa, kun velottaisivat tuosta ruiskupumpun hihnanvaihdosta 200e jälkikäteen tehtynä :?



PS. täytyypä pistää tuo paikka korvantaakse, jahka hihnanvaihto tulee Saabbiin eteen (45tkm pitää vielä ajella).
BMW 320dA Coupe LCI
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Viikko vierähti, eikä Metro-Autosta ole tullut minkäänlaista vastinetta. Muistutin asiasta, joten odotellaan taas...

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

Huolsin Saappaani itse, mutta softa-päivityksen kävin noutamassa metrosta. 85€
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Jos kasetti on mennyt rikki ja itse hullon joutunut maksamaan, kannattaa pyytää seuraavassa huollossa hyvityslasku. Kaverille noin ainaskin kävi.

Tai kait te tuon jo tiesittekin :roll:
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

mikan kirjoitti:Viikko vierähti, eikä Metro-Autosta ole tullut minkäänlaista vastinetta. Muistutin asiasta, joten odotellaan taas...

t. Mika

Neljäs muistutus tuotti tulosta. Olivat kyllä minulle soittaneet, mutta ilmeisesti olin ollu varattu. Tietämätön huollon kaveri ei ollut nollannut laskulta työrivejä niinkuin olisi pitänyt. Sovittiin että työtunnin tarkistetaan ja metro-auto hyvittää laskulle kuulumattomat. Joten kaikki on taas ihan ookoo. Harmi vain että tässä joutui kuukauden päivät levittämään "bad-williä" aivan turhaan.

t. Mika
Viimeksi muokannut mikan, To Syys 28, 2006 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

do niin, auton 130 tkm huolto tehty MTakalalla Nokialla. Moottoriöljyä+suodatinta ei vaihdettu.
Perushuollon lisäksi tekivät:
- käsijarruvaijerien suojakumien (8954455) vaihto,
- huohotinsysteemiin vaihdettiin uusi takaiskuventtiili (9399973)
- vas.puol. vaihdettiin pit.hela takatukiv. (5236633)
kuvassa nro 11 http://www.thesaabsite.com/shop/search.php ja sitten tietysti 4-pyörä säätö.

Autoon on tehty jossain vaiheessa huohotinpäivitys, putsattiin ventt.kopasta huohotinputket(?) 2 kpl,
joista toinen oli täysin tukossa.
DI-kasetista en muistanut mainita, en sitten millään. Sen voi onneksi itse tarkistaa.
Palvelu oli mielestäni hyvää. Soittivat tunnin päästä noista rikkinäisistä k-vaijerin suojakumeista ja rikkinäisestä helasta. Autoa haettaessa näyttivät vielä rikkinäiset osat.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
freddy
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 08:28

Re:

Viesti Kirjoittaja freddy »

pajunen3 kirjoitti:Itse käytän Saabin täällä.
Autokorjaamo Hilvola & Salminen Ky
Sammonkatu 64
33540 TAMPERE
Puh. 03 2552491

Aina saabeja rukanneet ja niihin perehtyneet. Maksoi muuten 459€ jakopään hihnan ym. hilppeet vaihto v6:seen. Metrossa olis varmasti maksanu vähintäänkin n. 1000 €.

Juuri tänäään oli puhetta yhen Volkkariukon kanssa siitä että Laakosella maksaa jakopään remmin vaihto KOME KERTAA ENEMMÄN kuin eräällä yksityisellä messukylässä. ETTÄ ei se MERKKI"huolto" aina halvin paikka olekaan.
Mitähän maksaa jakopään remmin vaihto V6: seen vuonna 2008, onko tiedossa pääkaupunkiseudulla "merkkihuoltoa" edullisempaa korjaamoa?
freddy
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 08:28

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja freddy »

Mäkelän Auto Oy: 480 euroa.
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: 130 tkm huolto treella

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

RS Huolto Konalassa (Konalan Shellin yhteydessä) on 500 € hintaluokkaa. Jos vain pää kestää käydä Opelin merkkihuollossa 8O
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Vastaa Viestiin