Kiihdytyksessä nykii aina välillä....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Kiihdytyksessä nykii aina välillä....

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Jos kiihdyttää esim. 80 -> 100 km/h niin saattaa esiintyä nykimistä riippuen miten pohjaan kaasua painaa... :lol:

Ja toinen mikä on kiinnittänyt huomiota on aika kovat äänet kiihdytyksessä jotka tulevat pakoputken suunnalta, mutta kun putki ei ainakaan vuoda niin missä sitten olisi vika?

Ja auto siis 2.3t koneella oleva automaattilaatikolla varustettu 9-5

EDIT: Takimmainen äänenvaimennin vaihdettu alta puolivuotta sitten ja DI-kasetti vuosi sitten ja käynti ei muutenkaan ole mitään vaikeata niin ei taida vika olla DI-kassussa...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Oletko käynyt luettamassa vikakoodit ? ? ?
Sieltä kautta varmaan ainakin jotakin selviää... Voi tehdä esim. polttoaineen syöttö katkoja.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Oletko katsonut, ettei hukkaportin tanko kanita ? Ja, että alipaineletkut ovat kunnossa.
Minulla kärry nyki kiihdytyksessä ja silloin perussyynä oli ilmeisesti lievästi kanittava hukkaportin tangon nivel.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

koistha kirjoitti:Oletko katsonut, ettei hukkaportin tanko kanita ? Ja, että alipaineletkut ovat kunnossa.
Minulla kärry nyki kiihdytyksessä ja silloin perussyynä oli ilmeisesti lievästi kanittava hukkaportin tangon nivel.
Pitänee tutkia asiaa.... :?

Tuo nykiminen on mielestäni kiinni kaasupolkimen asennosta eli jos hiukan reippaammin painaa niin nykii, mutta jos rauhallisesti painaa niin ei nyi.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Nesteen skeida tankissa :?: on aiheuttanut nykäisyn ohitukseen lähtiessä joka kerta, kun sitä on joutunut tankkaamaan. TBn 98 ja V-power kuljettaa nykimättä.
Tuota nesteen kuraa saa monelta kylmältä asemalta, ja sen huomaa parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen.

Pakomurinoita lähtisin metsästämään downpipen jälkeisestä joustoliittimestä.

Autona vakiohko 9-5 Aero M00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ansis kirjoitti:Nesteen skeida tankissa :?: on aiheuttanut nykäisyn ohitukseen lähtiessä joka kerta, kun sitä on joutunut tankkaamaan. TBn 98 ja V-power kuljettaa nykimättä.
Tuota nesteen kuraa saa monelta kylmältä asemalta, ja sen huomaa parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen.

Pakomurinoita lähtisin metsästämään downpipen jälkeisestä joustoliittimestä.

Autona vakiohko 9-5 Aero M00
Tuota 9-5 on tankattu Raumalla ja Eurassa ABC-huoltamoilla ja Säkylän TB:llä.

Jos Downpipessa on reikä niin eikös se tee huonoa katille???? :?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kannattaa käyttää tankkauksen aikana akun kaapeli irti ja tankattua polkea kolmosella väli 1500-5000 rpm muutamaan kertaan, täällä tavalla saat selville parhaiten toimivan polttoaineen.

Katti tykkää kyttyrää liian rikkaasta seoksesta, jenkeissä pumpataan jopa ilmaa downpipeen katin toiminnan parantamiseksi kylmässä moottorissa.
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Vaihda tulpat!

Mää ajelin 1000 kilsaa takuuhuoltoon edestakas ja tuluppavikahan se oli. Eli nyki kanssa kun veti sinkkiä piukalle
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Vastaa Viestiin