Tyhjäkäynti hävisi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
samppe
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 11:24
Paikkakunta: Kaustinen

Tyhjäkäynti hävisi

Viesti Kirjoittaja samppe »

Sabistamme hävisi sitten peiri päivää sitten tyhjäkäynti. Auto sammui kun oli käymässä pihalla. Sai sahata käyntiin aika kauan ja lähti vasta kun antoi kunnolla kaasua. Auto siis -99 9-5 230tkm. CE valo palaa myös.
Lahtee siis käyntiin mutta ei käy tyhjäkäyntiä tai käy hyvin heikosti.
Pari kolme kertaa on viimeisen vuoden sisällä nykinyt tasakaasulla ajettaessa. Muuten pelannut meillä hienosti. (3v 50tkm)
Ei taida auttaa kun viedä kärry pajalle ja pistää piuhan perään.
Onkos kellään hyviä avauksia mitä on hajalla?
9000 CD 2.0i -95
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tyhjäkäynnin katoaminen siis johtuu siitä auto on ns. suojamoodissa (LIMP HOME). On tuolloin melko hankala ajettava kun ei käy tyhjää. Ei muuta kuin huoltoon ja Techin perään niin selviää mitä vikakoodia antaa ja missä syy.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Veikkaan kaasuläppää. Tuoretta keskustelua muunmuassa kaasuläpästä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=44586

Täällä oli taannoin samanlaiset oireet, paitsi että tyhjäkäynti hävisi kaupan parkkiksella ryömintänopeudella.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
samppe
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 11:24
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja samppe »

Käyty lukemassa vikakoodit paikallisella pajalla ja löyty seuraavaa: P1230, P1231 ja P1261. Onko nuo kaikki kaasuläppäkoteloon viittavia?
Lisäksi läppäkotelosta putsattu paskaa pois. Nyt käy tyhjäkäyntiä mutta turhan korkeaa. CE valo sammu, mutta sytty uudelleen kun lähti liikenteeseen. Onnistuko tuo läppäkotelon resetointi helposti?
Kuullostaa tuo uusi läpäkotelo aikas suolasen hintaselta.
9000 CD 2.0i -95
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Läppäkotelon resetoinnista on ohjeita, haulla löytyy. Samoin miten kotelo vaihdetaan. Jos tekee itse, niin 400€, jos viet huoltoon, niin 1200€.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
farkkupoika
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 11:52
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja farkkupoika »

No jopas on hinta noussut! Helmikuussa 2005 kotelon vaihto töineen oli melkein tasan 800€ Uudenkaupungin merkkikorjaamossa.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

P1230, P1231 ja P1261. Onko nuo kaikki kaasuläppäkoteloon viittavia?

Samat koodit sain omastani Limb Home -tilassa. Tuossa läppäkotelon resetoinnin ohje:



http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... _reset.jpg
Saabiton
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Läppäkotelon tämänhetkinen hinta on muistaakseni 858 euroa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
samppe
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 11:24
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja samppe »

Nyt läppäkotelo resetoitu ja akunkenkä 15 min irti. Tyhjäkäynti normaali ja CE valo sammu. 25 km ajoa eikä mitään ongelmia. Nyt sitten seurataan jännityksellä pelittääkö kuinka kauan.
9000 CD 2.0i -95
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

itse jaksoin temppuilla vajaan vuoden, ja lopulta oli pakko vaihtaa uusi kotelo (6 limp home- tilaa aina tihentyvin välein). uusi osa maksoi rahteineen 435€ Partsforsaabilla, ja paikallinen uusi merkkiliike veloitti 71€ työstä ja uudesta O-renkaasta.

nyt pelittää taas kivasti :D
kyllä Saabilla on kiva ajaa, kunhan lompakossa vaan olisi enempi pätäkkää ylläpitokuluihin :(

Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin