Moottorivaurion reklamointi
Moottorivaurion reklamointi
Olisi vielä laajennettua moottoritakuuta jäljellä ja huollotkin on tehty riittävän tiheään. Aikaisemmin ei ole moottori oireillut. Nut kuitenkin ohitustilanteessa paukahti.... Komian savupilven sai Avensiskuski silmilleen . Noh joka tapauksessa, auto on nyt menossa pajalle. Alustava diagnoosi oli turbon paukahtaminen, mutta toisaalta epäilivät myös tuota huohotuspuolen ongelmaa.
Itsekin haluaisin uskoa tuohon jälkimmäiseen. Savutus meinaan on riippuvainen öljyn määrästä, lisäsin sitä nilkuttaessani kotio ja lisäyksen jälkeen savutus vain lisääntyi. Noh huomenna saadaan "tuomio".
Jos nyt kävisi niin onnellisesti että saataisiin edes osa korjauksesta takuun piikkiin, niin kenelle reklamoida. Onko se Länkkäri Auto, mistä kiesi on ostettu vai paikallinen Saab-liike vai suoraan GM:lle. Olisi mukava myös kuulla kokoemuksia, miten suhtautuvat ja kuinka pompottavat pientä Saabistia Kenraali Moottorin byrokratian syövereissä . Jo jos jollain on tiedossa jotain yksityiskohtia mitkä saattaisivat nousta ratkaisevaan asemaan, niin please share...
Itsekin haluaisin uskoa tuohon jälkimmäiseen. Savutus meinaan on riippuvainen öljyn määrästä, lisäsin sitä nilkuttaessani kotio ja lisäyksen jälkeen savutus vain lisääntyi. Noh huomenna saadaan "tuomio".
Jos nyt kävisi niin onnellisesti että saataisiin edes osa korjauksesta takuun piikkiin, niin kenelle reklamoida. Onko se Länkkäri Auto, mistä kiesi on ostettu vai paikallinen Saab-liike vai suoraan GM:lle. Olisi mukava myös kuulla kokoemuksia, miten suhtautuvat ja kuinka pompottavat pientä Saabistia Kenraali Moottorin byrokratian syövereissä . Jo jos jollain on tiedossa jotain yksityiskohtia mitkä saattaisivat nousta ratkaisevaan asemaan, niin please share...
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Vaadi avaamaan öljypohja, niin näkee onko kone mönjässä. Myös tasapainoakselihässäkkä kannattaa tutkia, se ja koko jakopää kuuluu moottoritakuuseen. Jos autossasi oli alkuperäinen GT17, niin tuskin sitä saa mihinkään takuuseen, ellet ole ostanut autoa alle 6 kk sitten liikkeestä... ja kannattaa vaihtaa nyt suoraan Mitsun TD04 tilalle.
Eski
Eski
Jep, varasinkin korjauksen niin, että tarkastetaan nuo hommat ensin, ja vasta sitten turbon tilanne, tekevät öljyloukkopäivityksen samalla. Turboon eivät saa koske muten kuin todentaakseen sen toiminnan/toimimattomuuden. Koitan löytää turbon itse, jos se on paukahtanut. Sain juuri eräältä romikselta tarjouksen 9-3 2.0T turbosta, käyköhän tuo? Eikö 2.0 koneet ole samoja 9-5:ssa ja 9-3:ssa, eli olisi varmaankin Garretin GT-17
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Sattuneesta syystä piipahdin länkkärillä myös(mulla ei siis ollut konevikaa), ihan asiallinen suhtautuminen tuohon mahdolliseen konerikkoon - ota huoltokuitit mukaan, chekkaa että öljynvaihtokuiteissa on pvm:t ja kilometrit. Ei tuntunut olevan ongelma jos öljyt vaihdettu muualla kuin merkkihuollossa, ihan jees meininki, päätökset korjauksista tehdaan vaan Saksassa, faxattujen huoltokirjojen ja länkkärin esitutkimusten perusteella.
9-5 2.3tA -98
Re: Moottorivaurion reklamointi
Tässä tilanteessa onneksi on vielä moottoritakuu voimassa. Alkoi askarruttamaan että entäpä jos ei olisikaan tuuria matkassa ja takuu ehtinyt jo raueta. Kuinka paljon tälläisessa tapauksessa liikkeet veloittavat koneen korjaamisesta? Onko kukaan joutunut omasta pussista tuollaisia operaatioita maksamaan?luopape kirjoitti:Olisi vielä laajennettua moottoritakuuta jäljellä ja huollotkin on tehty riittävän tiheään. Aikaisemmin ei ole moottori oireillut. Nut kuitenkin ohitustilanteessa paukahti....
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Tuolla on ollut keskustelua ainakin turbon paukahtamisesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35274
Noista muista vaurioista en tiedä, saappa nähdä, tänään pitäisi tulla tuomiota.....
Noista muista vaurioista en tiedä, saappa nähdä, tänään pitäisi tulla tuomiota.....
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Pyysin selvittämään meneekö takuuseen, joten voinen olettaa että tutkivat voitelukanavat?Eski kirjoitti:Turboja on vaihdettu moottorivaurion yhteydessä, eli jos koneessa on öljyliete tukkinut voitelukanavat. Jos kone on muuten kunnossa, menee turboremontti omaan piikkiin...
Eski
Jos menee omaan piikkiin niin hinta-arvio oli kilo euron luokkaa.
Terv.
Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010