Moottorivaurion reklamointi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Moottorivaurion reklamointi

Viesti Kirjoittaja luopape »

Olisi vielä laajennettua moottoritakuuta jäljellä ja huollotkin on tehty riittävän tiheään. Aikaisemmin ei ole moottori oireillut. Nut kuitenkin ohitustilanteessa paukahti.... :( Komian savupilven sai Avensiskuski silmilleen :). Noh joka tapauksessa, auto on nyt menossa pajalle. Alustava diagnoosi oli turbon paukahtaminen, mutta toisaalta epäilivät myös tuota huohotuspuolen ongelmaa.

Itsekin haluaisin uskoa tuohon jälkimmäiseen. Savutus meinaan on riippuvainen öljyn määrästä, lisäsin sitä nilkuttaessani kotio ja lisäyksen jälkeen savutus vain lisääntyi. Noh huomenna saadaan "tuomio".

Jos nyt kävisi niin onnellisesti että saataisiin edes osa korjauksesta takuun piikkiin, niin kenelle reklamoida. Onko se Länkkäri Auto, mistä kiesi on ostettu vai paikallinen Saab-liike vai suoraan GM:lle. Olisi mukava myös kuulla kokoemuksia, miten suhtautuvat ja kuinka pompottavat pientä Saabistia Kenraali Moottorin byrokratian syövereissä :roll: . Jo jos jollain on tiedossa jotain yksityiskohtia mitkä saattaisivat nousta ratkaisevaan asemaan, niin please share... :)
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaadi avaamaan öljypohja, niin näkee onko kone mönjässä. Myös tasapainoakselihässäkkä kannattaa tutkia, se ja koko jakopää kuuluu moottoritakuuseen. Jos autossasi oli alkuperäinen GT17, niin tuskin sitä saa mihinkään takuuseen, ellet ole ostanut autoa alle 6 kk sitten liikkeestä... ja kannattaa vaihtaa nyt suoraan Mitsun TD04 tilalle.

Eski
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja luopape »

Jep, varasinkin korjauksen niin, että tarkastetaan nuo hommat ensin, ja vasta sitten turbon tilanne, tekevät öljyloukkopäivityksen samalla. Turboon eivät saa koske muten kuin todentaakseen sen toiminnan/toimimattomuuden. Koitan löytää turbon itse, jos se on paukahtanut. Sain juuri eräältä romikselta tarjouksen 9-3 2.0T turbosta, käyköhän tuo? Eikö 2.0 koneet ole samoja 9-5:ssa ja 9-3:ssa, eli olisi varmaankin Garretin GT-17
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos se 9-3 on Trionic7, niin on GT17, vanhemmassa on T25M. Täällähän joku kauppasi äskettäin käytettyä Mitsuakin tuolla myyntipalstalla.

Eski
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

Sattuneesta syystä piipahdin länkkärillä myös(mulla ei siis ollut konevikaa), ihan asiallinen suhtautuminen tuohon mahdolliseen konerikkoon - ota huoltokuitit mukaan, chekkaa että öljynvaihtokuiteissa on pvm:t ja kilometrit. Ei tuntunut olevan ongelma jos öljyt vaihdettu muualla kuin merkkihuollossa, ihan jees meininki, päätökset korjauksista tehdaan vaan Saksassa, faxattujen huoltokirjojen ja länkkärin esitutkimusten perusteella.
9-5 2.3tA -98
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja luopape »

Koskas tuo 9-3 Trionic7 tuli markkinoille. Turbo on 4tkm ajetusta 2003 mallista. Myyjän mukaan "SAAB 9-3 VER 2" 8O
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sitten se on 9-3SportSedan. Trionic7 tuli 9-3:n 2001, mutta joissakin M2000 on jo T7.

Eski
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Moottorivaurion reklamointi

Viesti Kirjoittaja tami »

luopape kirjoitti:Olisi vielä laajennettua moottoritakuuta jäljellä ja huollotkin on tehty riittävän tiheään. Aikaisemmin ei ole moottori oireillut. Nut kuitenkin ohitustilanteessa paukahti.... :(
Tässä tilanteessa onneksi on vielä moottoritakuu voimassa. Alkoi askarruttamaan että entäpä jos ei olisikaan tuuria matkassa ja takuu ehtinyt jo raueta. Kuinka paljon tälläisessa tapauksessa liikkeet veloittavat koneen korjaamisesta? Onko kukaan joutunut omasta pussista tuollaisia operaatioita maksamaan?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja luopape »

Tuolla on ollut keskustelua ainakin turbon paukahtamisesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35274
Noista muista vaurioista en tiedä, saappa nähdä, tänään pitäisi tulla tuomiota.....:)
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Moro,

kuinka kävi?

Perjantaina töistä lähtiessä käynnistäessä puski huomattavan sinisen pilven taivaalle. Vein auton Olarin Länkkäriin tutkittavaksi. Onko turboja korjattu takuuseen, jos huoltokirja on ollut ok?

terv.

Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Turboja on vaihdettu moottorivaurion yhteydessä, eli jos koneessa on öljyliete tukkinut voitelukanavat. Jos kone on muuten kunnossa, menee turboremontti omaan piikkiin...

Eski
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Eski kirjoitti:Turboja on vaihdettu moottorivaurion yhteydessä, eli jos koneessa on öljyliete tukkinut voitelukanavat. Jos kone on muuten kunnossa, menee turboremontti omaan piikkiin...

Eski
Pyysin selvittämään meneekö takuuseen, joten voinen olettaa että tutkivat voitelukanavat?

Jos menee omaan piikkiin niin hinta-arvio oli kilo euron luokkaa.

Terv.

Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Artistihan sen sitten kuinka ollakaan joutui itse maksamaan. Eli 1300€ on kohta kuivempi.

Lienee turha mainita että syö miestä rotan lailla.

Terv.

Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Vastaa Viestiin