ng900aero kirjoitti:Eikös tuollaisen totalschadenin kohdattua kannattaisi vaihtaa hyväkuntoinen alakerta esim. lyhytlohkoisesta 2.3-tonnarista, nehän eivät maksa juuri mitään ja niitä löytyy vähän joka kulmalta verrattuna noihin b2x7:hin?
Lopputulos olisi varmasti alkuperäistä kestävämpi? Vaikka uudet laakerit alakertaan ja tasapainoketju mäelle. Kansi ja öljypohja sitten vanhasta koneesta (tai jos ö-pohja ei ole hitsauskelpoinen niin sitten toinen käytetty tilalle.
Kunhan ehdotin, itse tuskin laittaisin alkuperäisen kaltaista alakertaa enää uudestaan.
Pelkkää spekulaatiota:
Onkohan tontun ja vitosen kannen mitat samat eli minkähän koneen nokkaketju tuommoseen sekoitukseen mahtais sopia? En tiedä onko tuota harrastettu. Vitosen öljypohjan ja vaihdelaatikon sopiminenkin tontun lohkoon voi olla niin ja näin. Ehkä sumplimiselta säästyy jos vaihtaa vain tontun kampiakselit ja männät ehjään vitosen alakertaan?
EDIT: Näyttäis sama ketju käyvä nkaikkiiin koneisiin:
9000 B234
9000 B202, B234
900
9-3
9-5