Käyntihäiriö

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

9-5 jätti tielle.
Jonkin aikaa tuntui, että auto ei kiihdytyksissä vastaa
kunnolla kaasuun. Auto kyllä kiihtyi hyvin
(ok, kaikkien mielestä 2.0t ei kiihdy :D), mutta normaalipotkua ei ollut.
Ei merkkivaloja. Pari sataa metriä ennen sammumista kiihdytyksessä
kuului moottoritilasta jotain ääntä, niinkuin ilmavirran suhinaa.
Auto nykäisi muutaman kerran, ajoin heti tien sivuun, auto sammui
samantien. Moottorissa ja moottoritilassa ei päällisin puolin mitään ongelmaa,
ei DI-kasetin käryä. Yritin käynnistää pari kertaa, auto käynnistyy,
nostaa kierrokset 2000-3000, sammuu 5-10 sekunnin kuluttua,
ei merkkivaloja.

Vihjeitä mistä alkaa vikaa etsiä?

Auto 2002-vuosimallin 2.0t.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tonnarista saatujen kokemuksien perusteella epäilisin ilmavuotoa. En niin tuota 9-5:sen rakennetta tunne, mutta letkuja ja niiden kiristimiä tarkistamalla vian luulisi löytyvän...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Myös kampiakselin asentoanturi voi aiheuttaa ihme vikoja ilman, että CE-valo syttyy.

Haulla löytyy lisää em. asiasta :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Varmaan joku ahtoputki lähtenyt irti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Frostgrey kirjoitti:Myös kampiakselin asentoanturi voi aiheuttaa ihme vikoja ilman, että CE-valo syttyy.

Haulla löytyy lisää em. asiasta :wink:
Muistaakseni noissa asentoanturivioissa auton käynnistyksen
kanssa on ollut ongelmia, tämä sensijaan starttaa ok.
Mutta tämän perusteella asentoanturivikaa ei varmaankaan
voi pudottaa syntilistalta...
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Yleisön pyynnöstä tässä tarinan loppuosa:
auto hinattiin merkkiliikkeeseen perjantai-iltana.
Seuraavalla viikolla auto piuhoihin, jolloin viaksi selvisi
imuvuoto. Imusarjan (tai siihen johtavan putken)
päällä on reikä, joka on suljettu läpällä. Läpässä on 2
anturia ja se on kiinni yhdellä pultilla. Imuvuodon syynä oli se, että
pultti kadoksissa ja läppä irti. Virhekoodin luku, uusi pultti
ja vähän työtä, yhteensä 50 euron paikkeilla.

Tuon olisi korjannut tien päällä itsekin, jos olisi
vain älynnyt kurkistaa oikeaan kohtaa. Ja sopivan kokoinen
pultti olisi löytynyt verkkareiden taskusta.

Jos kuuluu ylimääräisiä suhinoita, niin tarkistakaa tuon läpän
kiinnitys.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Vastaa Viestiin