vakionopeudensäädin jälkiasennuksena
vakionopeudensäädin jälkiasennuksena
Onko kellään kokemusta/tietoa mitä kustantaa asentaa cruise jälkiasennuksena? Ilman muuta kyseeseen tulisi Saabin alkuperäinen yksilö.
9-5 W, 2.0t, -01
Mulla kustansi 40e . Eli romikselta vilkkuviiksi, jossa on cruisen napit. Maptunin boksissa oli cruisekin valmiiksi aktivoitu, ei tarvinnut edes huollossa käyttää. Asennuksessa meni ehkä 5 minuuttia.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ainakin -02 malliin (original) riitti vain viiksen vaihtaminen. Ei mitään ohjelmointeja tai kytkimien lisäämistä polkimille.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Ja romiksella 50e, luultavasti postikulujen verran tinkivaraa, ainakin itse onnistuin tuon verran tinkaamaan.
http://lyhytlinkki.net/?ize6lmwl
Sori 9-5T
http://lyhytlinkki.net/?ize6lmwl
Sori 9-5T
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kummallista ??saab900turbo kirjoitti:Itse laitoin jälkikäteen omaan peliini(-98) kruisen. Jouduin myös laittamaan jarru- ja kytkinpolkimeen anturit, koska niitä ei tossa vanhuksessa ollut. Sen jälkeen pelitti hyvin
Pojan vm-98 toimi heti kun vain vaihdettiin viiksi.
Myös kahteen 2002:seen on tullu laitettua ja kummatkin toimi heti.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
viiksen vaihto pitäis riittää
valtteri kirjoitti:Kummallista ??saab900turbo kirjoitti:Itse laitoin jälkikäteen omaan peliini(-98) kruisen. Jouduin myös laittamaan jarru- ja kytkinpolkimeen anturit, koska niitä ei tossa vanhuksessa ollut. Sen jälkeen pelitti hyvin
Pojan vm-98 toimi heti kun vain vaihdettiin viiksi.
Myös kahteen 2002:seen on tullu laitettua ja kummatkin toimi heti.
Pitäisi kyllä toimia pelkällä viiksen vaihdolla.
"The control module is programmed for cruise control even if cruise control is not fitted as original equipment. Retrofitting is therefore simple."
Ja poljinkatkaisijoiden kohtalosta seuraavaa:
"The pedal switches are works-fitted on all cars with manual gearbox, even those without cruise control."
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Saahan sitä merkkihuoltoa tukea rahallisesti, ei siinä mitään .rauman kirjoitti:Jeps. Merkkihuollossa ottavat 180 euroa paikalleen asennettuna. Ehkä sitten seuraavan huollon yhteydessä ensi vuonna. Kyllä cruise kätevä olisi, kun tulee tuota maantieajoa tulevaisuudessa jonkin verran.
Tuon cruisen asennus -01 vuosimalliin menee kuitenkin tyyliin =>
3 Torx - kantaista ruuvia auki, että saa rattiakselin alapuolen peitemuovin irti. Viiksi irti nyppäämällä, samoin viikseen kiinnitetty moninapaliitin =>
liitin takaisin kiinni "cruiseviikseen", viiksi naksautetaan paikalleen ja peitemuovi takas paikalleen niillä kolmella ruuvilla.
Onnistuu, jos osaa käyttää ruuvimeisseliä tai pientä räikkää . Meikäläisellä ensikertalaisella tuohon upposi aikaa se n. 5 minuuttia.
Kustantaa tuon myynnissä olevan viiksen,
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46793
+ mahdollisesti Torx T20 (ulkomuistista) kärjen, oisko euron-pari.
Säästöä toistasataa eikä tartte lisääntynyttä ajomukavuutta odotella kuukausitolkulla.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ja tähänkään ruuvarinkärkeen ei tarvi tuhlata kun marssii takakontille ja ottaa auton mukana vakiona tulleen oman ruuvari/torx -setin hommaa helpottamaan.Termos kirjoitti:+ mahdollisesti Torx T20 (ulkomuistista) kärjen, oisko euron-pari.
Säästöä toistasataa eikä tartte lisääntynyttä ajomukavuutta odotella kuukausitolkulla.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Ketähän tässä ois uskominen. Soitin äskettäin paikalliseen saabin merkkiliikkeen huoltopuolelle ja siellä kerrottiin että pelkkä viiksen vaihtaminen ei riitä. Myös polkimille pitäis laittaa kytkimet ja ohjelmoida uudelleen, hinta about 250,- osineen ja töineen. Auto 9-3 vm. 2002...Toki jos romikselta hakee viiksen a' 50 € ja kokeilee niin eipä tuo paljoa maksa.
9-3:sta en tiedä, mutta kaveri kehui, että sille pistettiin 2002 9-5:een PCS:ssä pelkkä viiksi kiinni ja eikun menoksi.Nappula kirjoitti:Ketähän tässä ois uskominen. Soitin äskettäin paikalliseen saabin merkkiliikkeen huoltopuolelle ja siellä kerrottiin että pelkkä viiksen vaihtaminen ei riitä. Myös polkimille pitäis laittaa kytkimet ja ohjelmoida uudelleen, hinta about 250,- osineen ja töineen. Auto 9-3 vm. 2002...Toki jos romikselta hakee viiksen a' 50 € ja kokeilee niin eipä tuo paljoa maksa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei tohon PCS:ää tarvita jos ruuvari vähäkään pysyy kädessä.peinu kirjoitti:9-3:sta en tiedä, mutta kaveri kehui, että sille pistettiin 2002 9-5:een PCS:ssä pelkkä viiksi kiinni ja eikun menoksi.Nappula kirjoitti:Ketähän tässä ois uskominen. Soitin äskettäin paikalliseen saabin merkkiliikkeen huoltopuolelle ja siellä kerrottiin että pelkkä viiksen vaihtaminen ei riitä. Myös polkimille pitäis laittaa kytkimet ja ohjelmoida uudelleen, hinta about 250,- osineen ja töineen. Auto 9-3 vm. 2002...Toki jos romikselta hakee viiksen a' 50 € ja kokeilee niin eipä tuo paljoa maksa.
Termos kirjoitti hyvän ja yksinkertaisen ohjeen joka pätee kaikkiin 9-5:siin ainakin vm.2004 asti, toisaalta ensikertalaiselta voi mennä 10 min asennukseen
Tuon cruisen asennus -01 vuosimalliin menee kuitenkin tyyliin =>
3 Torx - kantaista ruuvia auki, että saa rattiakselin alapuolen peitemuovin irti. Viiksi irti nyppäämällä, samoin viikseen kiinnitetty moninapaliitin =>
liitin takaisin kiinni "cruiseviikseen", viiksi naksautetaan paikalleen ja peitemuovi takas paikalleen niillä kolmella ruuvilla.
Onnistuu, jos osaa käyttää ruuvimeisseliä tai pientä räikkää . Meikäläisellä ensikertalaisella tuohon upposi aikaa se n. 5 minuuttia.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Turhia epäröimättä ruuvari käteen ja hommiin. Maanantaina ko. operaatio tehty. Aikaa meni ~ 5 min ja todellakin vaan viiksen vaihto riitti. Aineella yritti tosiaan väittää, että pitäis laittaa myös poljinkatkaisijat, mutta eipäs tarvinnut
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
Aineelta minäkin sain samanlaisen vastauksen mutta osaako kukaan sanoa eroaako 9-3 ja 9-5 tässä tapauksessa toisistaan?Janihe kirjoitti:Turhia epäröimättä ruuvari käteen ja hommiin. Maanantaina ko. operaatio tehty. Aikaa meni ~ 5 min ja todellakin vaan viiksen vaihto riitti. Aineella yritti tosiaan väittää, että pitäis laittaa myös poljinkatkaisijat, mutta eipäs tarvinnut