Kaasua, tai sitten ei

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
isi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 17:31
Paikkakunta: Tuusula

Kaasua, tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja isi »

Pitkään foorumia seuranneena täytyy nyt itsekin liittyä avunpyytäjien joukkoon. Kakkosella kunnon kiihdytys kuormurin ohi, seurauksena kunnon nykäisy ja sen jälkeen normaali kiihdytys. Kymmenen kilometrin päästä piti koittaa samaa uudelleen josko nykäisy toistuisi. Nyt seurauksena nykäisyn lisäksi kaasun hirttäminen kiinni ja paniikissa painoa jarrun päälle, virrat pois ja tien sivuun. Startatessa joka toinen kerta tyhjäkäynti niin olematon ettei pysy käynnissä ja joka toinen kerta täyskaasu päälle ja kierrokset punaiselle. Haku ehdottaa läppäkotelovikaa tuon tyhjäkäynnin puuttumisen vuoksi mutta en vielä löytänyt keneltäkään havaintoja täyskaausta. Ei vikailmoitusta SIDiin koko aikana. Auto on perus 2,0t. Pitääkö äänestää läppäkotelon puolesta vai löytyykö muita hyviä ehdokkaita vian lähteeksi?
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Voisi olla kampiakselin asentoanturi joka sekoilee. Palaako moottorin vikavalo? Jos läppäkotelo menee virhetilaan, niin moottoria kaasutetaan vaijeri kaasulla. Jos taas vaijeri jumittaa, niin se saattaisi selittää kaasun jumittamisen. Sama tapahtuu jos läppäkotelon läppä jää jumiin. Kannattaisi kurkata läppäkotelon kurkkuun ja katsoa onko siellä paljon karstaa, joka jumittaisi läpän.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
isi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 17:31
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja isi »

Lähdin tutkimaan läppäkoteloa mutta löytyikin heti näkyvä vika. Imusarjassa kuskin puolella oleva muovinippa, josta lähtee kaksi pientä letkua, oli hukannut kiinnityspulttinsa ja roikkui letkujensa varassa. Siis ilmavuoto suoraan imusarjaan ja säädöt tietysti sekaisin. Uuden pultin jälkeen näyttäisi toimivan taas normaalisti.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Oho. Erikoinen vika. Hyvä että selvisi!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Taitaa olla sama vika, josta kirjoittelin jokunen viikko sitten, aihe "Käyntihäiriö"!

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Onneksi helppo tarkistaa/korjata :lol:
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Vastaa Viestiin