automaatista
automaatista
Hommasin tässä pari päivää sitten 9-5 Aeron -00 vm 83 tkm.
-95 tonnari meni puoli ilmaiseksi vaihdossa.
Vaihdekepin juuressa oleva valo ei pala (P,R,N. jne)
Mistä kautta pitäisi ruveta purkamaan.
Lisäksi ihmettelen .Huollot tehty merkkiliikkeessä
mutta laatikossa liikaa öljyä (73 tkm huolto) jonkin verran yli
maximin kylmänä.´7-9mm.
-95 tonnari meni puoli ilmaiseksi vaihdossa.
Vaihdekepin juuressa oleva valo ei pala (P,R,N. jne)
Mistä kautta pitäisi ruveta purkamaan.
Lisäksi ihmettelen .Huollot tehty merkkiliikkeessä
mutta laatikossa liikaa öljyä (73 tkm huolto) jonkin verran yli
maximin kylmänä.´7-9mm.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
sen mustan muovikannen alla on polttimot.
ng900 on 2 kpl ja se joka on heti muovikannen alla on helppo vaihtaa, jos ei omaa suuria sormia
äkistään näyttää samalta 9-5
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/446koko.jpg
ng900 on 2 kpl ja se joka on heti muovikannen alla on helppo vaihtaa, jos ei omaa suuria sormia
äkistään näyttää samalta 9-5
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/446koko.jpg
Re: automaatista
Muistaakseni vaihteiston öljy tulee tarkistaa 20 asteen lämmössä, jolloin määrän tulisi olla tikun mukaan oikein. Meillä vanhemmassa autossa on sama tilanne, jos kone on kylmä, niin öljyä tikun mukaan liikaa.jarkar kirjoitti: Lisäksi ihmettelen .Huollot tehty merkkiliikkeessä
mutta laatikossa liikaa öljyä (73 tkm huolto) jonkin verran yli
maximin kylmänä.´7-9mm.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Itse asiassa ei neuvota, jotta koneen pitäisi olla käynnissä.Eski kirjoitti:Jep, automaatin öljyntarkastus pitää vielä tehdä niin, että käyntilämmintä konetta käytetään asennossa D ja sitten R ja lopuksi P olikohan se noin 20 sek joka asennossa ja sitten koneen käydessä tarkistetaan öljymäärä. Homma on yllättäen neuvottu auton käyttöohjekirjassa...
Eski
Pitääkö olla. Tosin ei manuskassa sanota erikseen, että sammuta kone noitten ohjeiden jälkeen missä käydään vaihteet läpi.
Automaatissa pitää virta-avaimen olla käännettynä jotta vaihteita saa laitettua päälle vaihdekepistä eli melkein sama että sen koneen kuuluu käydä silloin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.