No ilmankos täälläkin koeajettavana ollut Hirsch-Aero tuntui melkein samalta kuin normaali - lukuunottamatta pakoputken pörinää. Höh.Eski kirjoitti:Siis tuollahan oli M2006 Aerosta mitattu 246hv/354Nm. M2000 Aerosta 221hv/332Nm (automaatista 207hv/300Nm). 305Hirsch 268hv/403Nm.
Eski
AEROSTA
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Juuri päin vastoin nuo SAE ja DIN, eli SAE teho isompi samasta moottorista ja DIN pienempi. Amerikkalaiset käyttivät SAE tehoa, apulaitteita ei ollut kiinni, eurooppalaiset käyttivät DIN tehoa, siinä kaikki tarvittavat apulaitteet kiinni. Japsit käyttivät aluksi SAE tehoa, mutta sittemmin heille tuli JIS teho mittaus. Se on ilmeisesti tuosta väliltä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Hirschin sivulta löytyy mittauksia (305hv Aero sedan manuaali):jmarin kirjoitti: No ilmankos täälläkin koeajettavana ollut Hirsch-Aero tuntui melkein samalta kuin normaali - lukuunottamatta pakoputken pörinää. Höh.
0-100kmh 6,4sek (vakio Saabin mukaan 6,9s)
0-200kmh: 24,2sek (Saab ei ilmoita),
60-100 4vaihde: 5,1sek (vakio Saabin mukaan 6,5sek)
80-120 5vaihde: 7,3sek (hohhoijaa, kas kun eivät pakilla ole mitanneet..)
Olisi kiva tietää nuo arvot 3 vaihteella...?
BSR ilmoittaa samat arvot kaikille vakio-Aeroille (eli ovat mitanneet yhden, olisi kiva tietää minkä vuosimallin):
80-120 3vaihde, vakio 4,5sek (BSR 289hv steg3: 3,4sek)
80-140 4vaihde, vakio 9,7sek (BSR 289hv steg3: 7,5sek)
100-150 4vaihde, vakio 7,6sek (BSR 289hv steg3: 6,5sek)
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
TM mittasi 2000 vuoden alussa Wagon aeron manuaalilla ja muistelen että 0-100 km meni 7,3s ja sitkeysarvoista ainoastaan mielikuva, että parhaimillaan alitettiin yli sekunnilla tehtaan arvot. Oli muistaakseni 3 tai 4 numero, meni muutossa paperinkeräykseen se vuosikerta.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Itsellä kun on tuota hirschin kamaa, ja kaverilla vakio aero, niin suurin ero on keskikierrosalueella, eli 2500 - 4000 välillä. Oma ottaa helpommin kierroksia, voimaa enemmän eli vääntöä. Valitettavasti kaverilla 00 vm ja itsellä 02 vm joten vuosimalli erotkin voivat vaikuttaa asiaan, molemmat manuaaleja. Ja kyllähän kiihtyvyys on hyvä myös alle 2000 rpm jos ajellaan normaalissa liikennevirassa.Olen ajannut myös automaatti aerolla ja tuntuma on kyllä erillainen, automaatti lähtee tiukemmin alhaalta eli helppo kiihdyttää kenen vaan, manuaalissa joutuu keskittymään tosissaan, jos meinaa kiihdyttää alhaalta kunnolla.
Ajelin muuten tuossa V70 volvon vapari 170 hp ja tuntui, että onko autossa moottoria ollenkaan eli kyllä tuohon alhaalla olevaan voimaan tottuu nopeasti.
Ajelin muuten tuossa V70 volvon vapari 170 hp ja tuntui, että onko autossa moottoria ollenkaan eli kyllä tuohon alhaalla olevaan voimaan tottuu nopeasti.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447