Ajoin ensimmäisillä liukkailla keleillä pienen kolhun. Auto jatkoi suoraan ja renkaat vasemmalle kääntyneenä oikea etupyörä otti vastaan jalkakäytävän reunakiven. Auto oli korjaamolla, en ihan tarkkaan tiedä, mitä tehtiin (noin 1000 remontti, lasku vakuutukseen), mutta etupäästä tukivarsia ym. jouduttiin uusimaan.
Heti tapahtuman jälkeen katsoin etupäätä. Autossa on rungon suuntaiset holkit, joihin kiinnittyy tukivarsi eturekaille alas. Oikea tukivarsi oli juuresta asti kiinni holkissa, mutta vasemmalla näkyi muutaman sentin rako ja sen jälkeen jonkinlainen stopparilevy. Ajattelin, että tämä systeemi oli mennyt vinoksi eli oikean etypyörän pysähtyessä vääntö olisi napannut vasenta systeemiä ulospäin tuon raon verran. Nyt kun auto tuli huollosta niin sama ero on näkyy edelleen.
Onko tuo vasemmanpuoleisen muutaman sentin rako joku säätövara vai pitäisikö tuon stopparilevyn olla holkin/putken päässä asti kiinni. En viitsisi mennä tyhmänä epäilemään korjaamolle, että eivät ole tuota huomanneet, jos asia onkin ihan ok.
Pyydän samalla anteeksi tietämättömyyttäni oikeista osien nimistä. Jos tuosta kuitenkin ymmärrätte mitä yritin kysyä.
Tukivarsikysymys
Tukivarsikysymys
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
kiitos 9-5T:lle.
Vasemmanpuoleinen kuva on vähän tärähtänyt, kun otin kuvan renkaan takaa puoliksi sokkona T-paita ja kalsarit päällä ja oli vähän kylmä, enkä tarpeeksi hyvin katsonut tarkennusta. Kun tuota vasemmanpuoleista kuvaa katsoo, niin tangonpätkä näyttää kuluneelta, eikä se olisi ulospäin liukunut eli mitään kirkastumaa siinä tangossa ei näy. On silti varmaan kiinni syvemmällä holkissa.
Vasemmanpuoleinen kuva on vähän tärähtänyt, kun otin kuvan renkaan takaa puoliksi sokkona T-paita ja kalsarit päällä ja oli vähän kylmä, enkä tarpeeksi hyvin katsonut tarkennusta. Kun tuota vasemmanpuoleista kuvaa katsoo, niin tangonpätkä näyttää kuluneelta, eikä se olisi ulospäin liukunut eli mitään kirkastumaa siinä tangossa ei näy. On silti varmaan kiinni syvemmällä holkissa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)