Itte käväsin tuossa päivällä testimässä tuon Chervolet Epican. Auto oli varustettu sillä paremmalla LT-varustelutasolla.. pakettiin sisältyi mm. nahkapenkit, 17 tumaset vanteet ja automaatti. Kahden litran rivikutonen kehräsi kyllä kuin singeri kun kojepellin aukasin ja varsin kattelin ja kuuulostelin.
Nahkasisustus vaikutti ihan asialliselta ja todnäk hyvin kuosinsa pitävältä... vaikkakin jossain väitettiin tuossa käytetyn kustannusedullista kovemman luokan nahkoja. Ihan mukavalta se minusta kuitenkin takapuolen alla tuntui... Nahkissiä kehiin niin pehmiää entisestään
Kuskin sähkösäätösestä penkistä sai nopeasti hyvän asennon ja rattia pystyi säätämään niin korkeus kuin syvyyssuunnassakin... kojelaudan ja sisustan yleisilme oli mielestäni vähintäänkin siisti / laadukas. Sisätilat olivat muuten kauttaaltaan väljät, mutta takapenkillä yli 180senttisen kaverin pää alkaa ottamaan laskeutuvaan kattolinjaan... onneksi tuo katto on aika hyvin pehmustettua materiaalia. Jalkatilat takana olivat todella mainiot... kokeilin tuossa koeajun päätteksi istahtaa 9-3SC:n takapenkille, mutta se ei mulle vaan yksinkertaisesti onnistunut tilan puutteen vuoksi. Tuo oli kyllä todella suuri yllätys/pettymys. Ois vissiin pitäny heittäytyä poikittain makuulle...
Epiccaan konttitila näytti yllätteen kohtuullisen vaatimattomalta.. erityisesti rengaskoteloiden väli kontissa on tuon kokoluokan autolle käsittämättömän pieni... no kyllä kai tuonne kamat kuitenkin kohtuudella mahtuu. CS-tontussa tilaa kyllä selvästi enemmän.
Maantiellä auto kulki vakaasi ja mukavasti.. talvirenkaista tuli jonkun verran jyrinää lävitte. Nelilovinen automaatti arpoi jonkun verran tuon kakslitrasen padan kanssa... ja joissain vaihdoissa tuntui selvä nykäys. Kaupungissa terävät jää/lumimöykyt tien pinnassa tulivat aika selvästi alustasta lävitte... mutta toisaalta alusta tuntui sitten kohtuu jämäkältä.
ESP:tä ei Epikseen vielä saa... ilmeisesti olisin tuota tarvinnut, kun auto meinasi lähtä lapasesta. Kokeilin autoa vemputtaa edestakaisin tuossa hiljaisella tieosuudella ehkä n. 30-40km/h vauhdissa ja saada renkaita hieman irtoamaan pinnasta. Tien pinta oli kauttaaltaan jäässä, jonka päällä vettä... uudet Contin Vinterviking 2 testivoittajanastarenkaat eivät meinanneet irrota millään. No sittehän ne irtosivat aivan yht´äkkiä totaalisesti ja auton perä lähti voimakkaaseen sivuluisuun... nopealla korjausliikkeellä auto kuitenkin oikeni het. Mielessä ehti vilahtaa jo näky koivun ympärille kääritystä Epikkaasta. Siihen loppu leikkimiset ja loppumatka sujuikin sitten rauhallisemmissa merkeissä...
Ihan kohtuu hyvä kuva autosta jäi... keväällä turbodiesel ja ESP tulee tarjolle, niin alkaa olla aika houkutteleva paketti. Taksitolpilla noita tullaan varmasti näkemään melkoisesti. Vielä kun tulisi tuosta farkkumalli tai muuten konttia kasvattaisivat niin alkaisi olla aika hyvin alueella tuo värkki.
PS. Konepellin alla luki het siinä tyrkyllä notta GM DAEWOO ...Aeroflotilla ajelin sitten kotio ja äkkiä Epicas jo unhottus
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)