9-5 tuulilasi
9-5 tuulilasi
Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen asiaan että ysivitkan tuulilasin alareuna vääristää? Eli esim. tiemaalaukset "juostessaan" taittuvat n. 3 cm:n päässä lasin alareunasta ikävästi. En aiemmassa yksilössä tätä huomannut. Nyt se on alkanut ärsyttää.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
- Paikkakunta: Kerava
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
- Paikkakunta: Kerava
Mulla on myös sama ongelma 04 -mallissa, ainakin tuulilasin keskellä alaosassa sen huomaa, takapenkillä istujat sen ovat helposti noteeranneet. Ajaessa se ei osu näkökenttään eikä ole häirinnyt.
Mikäli käyt reklamoimassa asiasta niin ilmoittelepa sen tulos tänne foorumille niin käyn sitten mahdollisesti itsekin samoilla asioilla...
Mikäli käyt reklamoimassa asiasta niin ilmoittelepa sen tulos tänne foorumille niin käyn sitten mahdollisesti itsekin samoilla asioilla...
Katsoin aamulla itse asiaa ihan vartavasten, kun tuo havaintosi tuntui niin kummalliselta!
Minulla ilmiö on vain aivan lasin alareunassa ihan mustan rasterin vieressä noin sentin matkalla ja osuu normaalisti näkökenttään niin, että näen sen osan läpi lähinnä vain omaa konepeltiäni. Joudun siis selkeästi kumartumaan ennen kuin näin tuon vääristävän osan läpi katua/tiemerkintöjä! Eli ainakaan itselläni ei haittaa käytännössä mitään.
Minulla ilmiö on vain aivan lasin alareunassa ihan mustan rasterin vieressä noin sentin matkalla ja osuu normaalisti näkökenttään niin, että näen sen osan läpi lähinnä vain omaa konepeltiäni. Joudun siis selkeästi kumartumaan ennen kuin näin tuon vääristävän osan läpi katua/tiemerkintöjä! Eli ainakaan itselläni ei haittaa käytännössä mitään.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vääristymistä en ole huomannut, mutta kolhuja (=kiven/nastaniskemiä) on tullut aivan älyttömästi. Mittarissa just 40 tuhatta ja valkoisia täpliä on ilmaantunut kuin sieniä sateella. Käytännössä jokainen äänekäs napsahdus jättää selvän jäljen. Edellisellä autolla, tai kulkuneuvolla(Tohota) ajelin satatuhatta eikä ruudussa ollut kuin pari näkyvää jälkeä.
Mistähän se johtuu että tähän lasiin tulee jälkiä herkemmin? Onko siinä jokin pinnoitus esim. UV/IP suodatusta varten? (olen huomannut että lasin läpi paistava aurinko ei kuumenna samalla lailla kuin edellisessä menopelissä)
ps. en ole niitä jotka roikkuu aina edellisen auton perseessä - jos mennään ohi, silloin ehkä ahdistellaan, muuten ajellaan reilun matkan päässä paitsi kehäteillä jossa kunnon välien pitäminen on mahdotonta.
Mistähän se johtuu että tähän lasiin tulee jälkiä herkemmin? Onko siinä jokin pinnoitus esim. UV/IP suodatusta varten? (olen huomannut että lasin läpi paistava aurinko ei kuumenna samalla lailla kuin edellisessä menopelissä)
ps. en ole niitä jotka roikkuu aina edellisen auton perseessä - jos mennään ohi, silloin ehkä ahdistellaan, muuten ajellaan reilun matkan päässä paitsi kehäteillä jossa kunnon välien pitäminen on mahdotonta.
Jon & 9-5 2.0TW -02
Samoja havaintoja kuin Jonilla, itsekkin olin tosi hämmästynyt kun "pehmeähköstä napsahduksesta" tuli vekki lasiin
Ajoin aikaisemmalla autolla Ford Mondeo-98 noin 90 000km ilman iskeymän jälkeäkään. Nyt 19 000km ajetulla autolla taitaa olla lasinvaihto edessä. Yksi aikaisemmin tullut huonosti korjattu osuma suoraan näkökentässä.
Samaa "jälkiherkkyyttä" olen kyllä huomannut myös auton konepellissä. Onko auton muoto otollinen iskeymille?? Vai onko nämä nykyiset lasit ja maalit näin heikkoja?
Ajoin aikaisemmalla autolla Ford Mondeo-98 noin 90 000km ilman iskeymän jälkeäkään. Nyt 19 000km ajetulla autolla taitaa olla lasinvaihto edessä. Yksi aikaisemmin tullut huonosti korjattu osuma suoraan näkökentässä.
Samaa "jälkiherkkyyttä" olen kyllä huomannut myös auton konepellissä. Onko auton muoto otollinen iskeymille?? Vai onko nämä nykyiset lasit ja maalit näin heikkoja?
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Joo mulla on toi tuulilasi 68000km ajetussa autossa aivan vaihtokunnossa ja konepellissä on parikymmentä pientä kohtaa joista on maali lähtenyt ja heti tuulilasin yläpuolella on 3*3mm maaliton alue ja myös A-pilariin on jokin osunut ja maali lähtenyt95-03 kirjoitti:Samoja havaintoja kuin Jonilla, itsekkin olin tosi hämmästynyt kun "pehmeähköstä napsahduksesta" tuli vekki lasiin
Ajoin aikaisemmalla autolla Ford Mondeo-98 noin 90 000km ilman iskeymän jälkeäkään. Nyt 19 000km ajetulla autolla taitaa olla lasinvaihto edessä. Yksi aikaisemmin tullut huonosti korjattu osuma suoraan näkökentässä.
Samaa "jälkiherkkyyttä" olen kyllä huomannut myös auton konepellissä. Onko auton muoto otollinen iskeymille?? Vai onko nämä nykyiset lasit ja maalit näin heikkoja?
Olen alkanut epäilemään vahvasti tuon alkuperäisen maalauksen laatua.
Kaverin 130tkm ajetussa Volvossa vastaavia jälkiä ei pahemmin näy, tai pieniä painaumia näkyy, mutta ei ole maali niistä lähtenyt kuin maksimissaan parista kohdasta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaavaa tuulilasin pehmeyttä oli havaittavissa jo edellisessä autossani, vm -01 9-3:ssa. Pyyhin kerran pehmeällä ja joustavalla jääskraballa tuulilasiin tarttuneen huurteen pois kevyellä kädellä ja siitä huolimatta tuulilasiin tuli heti kymmeniä pieniä naarmuja, jotka näkyivät aina vastavaloon ajaessa. Sen jälkeen en koskenut tuulilaasiin lumi- tai pesuharjaa kovemmalla välineellä. Ja kysehän ei ole tuulilasiin skrabasta irronneesta muovista, sillä ne ei lähteneet mihinkään millään puhdistusaineilla tai kovemmallakaan hankaamisella.
Tapauksen jälkeen olen katsellut suorastaan kauhulla parkkipaikalla ihmisiä, jotka suorastaan "hakkaavat" skraballa irti tuulilasiin satanutta ja könttääntynyttä alijäähtynyttä vettä.
Kaiken järjen mukaan lasin ei pitäisi olla moksiskaan pehmeän muoviskraban kosketuksesta. Lieneekö tosiaan uudemmissa Saabin tuulilaseissa jokin pehmeä kalvo pinnalla? Vanhemmissa Saabinkaan tuulilaseissa ei ole kyllä vastaavaa naarmuuntumisherkkyyttä ilmennyt.
Tapauksen jälkeen olen katsellut suorastaan kauhulla parkkipaikalla ihmisiä, jotka suorastaan "hakkaavat" skraballa irti tuulilasiin satanutta ja könttääntynyttä alijäähtynyttä vettä.
Kaiken järjen mukaan lasin ei pitäisi olla moksiskaan pehmeän muoviskraban kosketuksesta. Lieneekö tosiaan uudemmissa Saabin tuulilaseissa jokin pehmeä kalvo pinnalla? Vanhemmissa Saabinkaan tuulilaseissa ei ole kyllä vastaavaa naarmuuntumisherkkyyttä ilmennyt.