Missä mahtaa olla ongelma kun nykii silloin kun lyö tallan pohjaan? Eli heti kun ahtopaineet menee punaiselle niin nykiminen alkaa. Ja vaihteen vaihdon jälkeen kun nostaa kytkimen ja antaa kaasua niin siinäkin tapahtuu pieni nykäisy. Onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia?
Haulla jo etsin vastausta mutta huomasin että monella ollut nykimisen ohella myös ahtopainemittarin "vaeltelua"; sitä ongelmaa mulla ei ole?
Onko autoosi uusittu DI- kasetti asiakastyytyväisyyskampanjan puitteissa?
Itselläni vähän samaa vikaa.. hyvin lievää nykimistä tosin. Joku täällä puheli että viallinen DI- kasetti saattaa tehdä tuota. En ole vieläkään ehtinyt vaihdattaa DI- kasettia omaani...
Kiitos "turpo"! Aero mulla vasta kolmatta päivää niin ei vielä tiedä kaikkia niksejä. Tiesin kyllä aeron voiman mutta enpä odottanut luistonestoa enää 80 km/t nopeudessa kun lähtee ohittaa kolmosvaihteella.
Edellisessä autossa (9-5 2.0t) tollasia "vikoja" ei ilmennyt.
Mulla esiintyi pientä nykimistä, kun löi lapikkaan lattiaan ja kierrokset nousi tarpeeksi, eli ns. moottoritien rampilla kiihdytys.
DI-kasetin vaihdon jälkeen tuo pieni nykiminen on pysynyt poissa.
Tuo sutimisenesto on ihan tuttu homma myös
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02