V6TID kirjoitti:Näyttää olevan niin että aina muut kuin ko.moottoriversiolla ajavat tietävät asiat parhaiten ja osaavat neuvoa "oikeaan" suuntaan.( ei pidä provosoitua)
Joten jos olet kiinnostunut etsi ns. suomi -auto ja täydellisellä huoltokirjalla niin ei pitäisi olla huolen häivää.
Suomi-auto syystä että, täällä ei normaalisti ajeta kylmää konetta heti talla pohjassa ( Autoban) ja sammuteta tuli kuumana joka saattoi olla yksi syy ongelmiin saksassa. Suomeenkin myytiin jonkin verran ko.moottori versiota mutta liikkeissä niitä ei näy vaan lähes kaikki ovat ajossa kuten omakin ja jos 3,0 saisi vielä vaihtaisin todennäköisesti edelleen samaan.
No ei ainakaan allekirjoittanut neuvo ketään mihinkään, mutta minusta olisi tyhmää olla etsimättä tietoa jostain lähteestä ennen auton ostoa. Tottakai autojen omistajat ovat parhaita kommentoimaan auton kestävyyttä jne. Ongelma vaan on se, että noita V6-dieseleitä on myyty melko vähän täällä päin eli kokemukset koneesta ovat melko suppeita.
Nuo Saksan keskustelupalstat ovat autonostajalle minusta siinä hyviä tiedonlähteitä, koska sieltä näkee miten autot kestävät kovassa ajossa ja otanta on suurempi (toki ongelmatapauksiakin on enemmän). Kesto Saksassa kertonee kuitenkin jotain myös kestosta täälläpäin isommilla kilometreillä. Vanhemmassa 2.2tid:ssä ei suuria ongelmia ole paljon esiintynyt, mutta eipä noita suorituskyvyn ja äänen puolesta oikein sovi verrata. Näyttäisi siltä, että Saksan ajo-olosuhteissa hyvin harvoin on ajettu 3.0tid:llä yli 200tkm ensimmäisellä moottorilla. Mutta Saksassakin Saab näyttäisi vastaavan hyvin moottorivaurioista. Jos sattuisi löytämään auton, jossa on juuri vaihdettu kone, niin sittenhän sillä ainakin parisataa tuhatta painaisi huoletta menemään

Noita pumppuja kyllä menee useimmista nykydieseleistä (MB, BMW jne.) aina silloin tällöin.
Itseäkin huvittaisi silti kovasti vaihtaa 9-5 V6-bensa V6-dieseliin, piru kun uskaltaisi
