Mutta jotain tarttis saada tilalle ennen pakkasia. Mitäs maksaa laittaa lohkolämmitin? Entäs onko muita varteenotettavia moottorinlämmitystapoja tyyliin lämpöpeite päälle ja hiustenkuivaaja moottoriin
Eberi hajosi taas, mitäs tilalle?
Eberi hajosi taas, mitäs tilalle?
Meikäläisen 9-5:ssa on Eberin bensalämppäri, mutta se on niin hankalassa paikassa ettei sinne pääse käsiksi ellei pura autoa pari tuntia. Viime vuonna vaihdettiin hehkutulppa, hinta 400e töineen ja nyt ei taaskaan lähde käyntiin ja en kyllä enää maksa moista summaa jos tässä vaihtaa tuoreempaan parin vuoden sisään, joten olkoon sitten rikki.
Mutta jotain tarttis saada tilalle ennen pakkasia. Mitäs maksaa laittaa lohkolämmitin? Entäs onko muita varteenotettavia moottorinlämmitystapoja tyyliin lämpöpeite päälle ja hiustenkuivaaja moottoriin
? Hinta olisi syytä olla edullinen, mutta sähkökulutuksella ei ole niin väliä, eikä käyttömukavuudella koska eipä Tampereella autoa tarvi lämmitellä kovin usein ja töissä on lämmin talli.
Mutta jotain tarttis saada tilalle ennen pakkasia. Mitäs maksaa laittaa lohkolämmitin? Entäs onko muita varteenotettavia moottorinlämmitystapoja tyyliin lämpöpeite päälle ja hiustenkuivaaja moottoriin
9-5 Aero -02
900 Aero -89
900 Aero -89
Lohkolämmittimen asennus + sisähaara noin kaksi tuntia ja osat abaut reilu 200 euroa sisähaaroituksen kera. Eli asennuksineen pyörii reilussa kolmessa sadassa. Sisälämmitin vielä noin 40 siihen päälle.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Kyllä, juurikin tuota kautta sinne kuulemma Eberin kaverit pääsivät käsiksi, mutta laskuttivat silti muutaman tunnin hehkutulpan vaihdosta. Hmm, pitäisiköhän ensi kerralla olla itse paikalla ja katsoa mihin tunteja muka menee niin paljon.9-5T kirjoitti:En tiedä mitä kautta olet yrittänyt eberiä ulos mutta Aerossa 02-03 irroitetaan puskurin kuori muutamalla ruuvilla jolloin eberi on näkyvillä.
9-5 Aero -02
900 Aero -89
900 Aero -89
Kuulostaa aika halvalta, yleensä on ollut n. 400€ autosta riippumatta sisälämppärin asennus ja lohkolämppärin asennus.LR kirjoitti:Lohkolämmittimen asennus + sisähaara noin kaksi tuntia ja osat abaut reilu 200 euroa sisähaaroituksen kera. Eli asennuksineen pyörii reilussa kolmessa sadassa. Sisälämmitin vielä noin 40 siihen päälle.
Tietty esim. Volvoissa on säteilylämmitin, jonka asentaminen vie vähemmän aikaa kuin tavallisen lohkolämppärin asennus ja tietysti sitten on nykyään vag:ssa näitä vesilämppäreitä, mutta ne nyt voi heittää roskiin samantien
Itse kyllä suosittelen Lämpimästi webastoa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Ja minä suosittelen Eberiä jo pelkästään hinnan takia.
Onhan se kustannus kysymys, mutta kyllä lohkolämmitin on ihan paska tämän kokoisessa autossa, ihan vitsi. Eberillä saa lämpöviisarin melkein vaakatasoon näillä keleillä (15 min lämmitys) ja perinteisellä se hyvä kun jaksaa nousta 2h:n jälkeen. Onhan toi teho ero VAAN tommosen 4,5kW.
Onhan se kustannus kysymys, mutta kyllä lohkolämmitin on ihan paska tämän kokoisessa autossa, ihan vitsi. Eberillä saa lämpöviisarin melkein vaakatasoon näillä keleillä (15 min lämmitys) ja perinteisellä se hyvä kun jaksaa nousta 2h:n jälkeen. Onhan toi teho ero VAAN tommosen 4,5kW.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business