Läppäkotelosta ja kierrosten noususta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Läppäkotelosta ja kierrosten noususta

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Pamahti läppäkotelovika päälle äsken sportilla ajettaessa.
Jousi leikin ja sulakkeen irroituksen jälkeen tulikin eri vika kuin ennen. Kun vikavalo syttyi yli 3000rpm:n kiihdytyksessä ei tyhjäkäynti tippunut vaan se nousi n.1400rpm:ään. Eli onko tämä nousu normaali? Kaikissa luetuissa jutuissa se on tippunut liian alas, kuten itselläkin ensin.

Läppä puhdas, letkut puhtaat ja ahtimen tanko liikkuu hyvin.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Itselläni moottorin vikavalon sytyttyä moottori sammui mutta lähti uudestaan käyntiin ja huollossa ilmoitti läppävikaa, joka johtui huohottimen tukossa olemisesta. Korjattu uudella huohotin päivityksellä. Myöskin tyhjäkäynti jäi sinne 1500 paikkeille(siis ennen huoltoo).
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Aamulla kävin huollossa resetoimassa vian. Vikakoodia vaan ei enää ollut. Moottorinohjauksen sulake oli irti yön yli n.14h ja tämä ilmeisesti riitti muistin tyhjentämiseen.

Taas Saabi kukkuu ja kiekuu toistaiseksi...
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Vastaa Viestiin