9-5 versus A6

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Jos perheautoa hakee niin:

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.1620048

Tuossa autossa on se etu, että sen jälkeen perhe asuu todennäköisesti toisessa osoitteessa, joten kuljetustilan kanssa ei tule ongelmia. Tehojakin on välttävästi ihan vakiona. :) Neliveto löytyy ja koetaulukin on A3:sesta revitty, joten sukulaisnäköä A6:seen pitäisi olla. :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Jos on oma korjaamo ja värkätä haluaa niin ehdottomasti audi, jos ei niin varmasti halvemmaksi tulee saabi. Serkkupoika audilla töissä ja totesi, että kun tavalliseen audiin pannaan uutta osaa niin kerrotaan 2 sella saabin osa hinta ja erikois audeihin vielä 2 kertaa lisää noin karrikoiden. Audi 2,7 biturbossa Aut 02 vm lukemat: 184 kw ja 350 Nm o-100 7,6 ja 243 km huiput eli lähtökohdat melko samat airon kanssa paitsi neliveto. Itselle kyllä nuo hirschin lisät riittävät hyvin Suomen oloissa käyttöautossa mutta makujahan riittää, ja airon vakioalusta on jopa mukava. Joo hyvät henkivakuutukset kannattaa ottaa. :( :(
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Enpä Audin varaosahinnoista tiedä, mutta VW:llä taas tuntuvat olevan 50% Saabin hinnoista. Esim. Transporteriin sai öljyn-, ilman- ja raitisilmansuodattimen halvemmalla kuin Saabiin raitisilmansuodattimen. Tottakai jotkut osat on sielläkin kalliita, mutta tuollainen vaikutelma on jääny.
BMW 320dA Coupe LCI
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

A6n etupenkillä kävin koeistumassa, menin takapenkille mutta ei sielläkään selvinpäin viihtynyt. Pienessä pöhnässä sai sitten selän kipeäksi :evil:

Eikä matkakaan ollut kuin Epsoosta Nääsvilleen ja takasin.
AeroWagonilla tuli taas ajettua kahtena päivänä 1380 km ja ainoastaan muutama pöljä kanssa-autoilija meinasi ottaa pattiin, kun Aeron välityksillä pitää ajaa nelosella alle 80 kmh vauhdissa. Onneksi kuitenkin pääsee hyvin ohi :wink:
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

AC kirjoitti:Enpä Audin varaosahinnoista tiedä, mutta VW:llä taas tuntuvat olevan 50% Saabin hinnoista. Esim. Transporteriin sai öljyn-, ilman- ja raitisilmansuodattimen halvemmalla kuin Saabiin raitisilmansuodattimen. Tottakai jotkut osat on sielläkin kalliita, mutta tuollainen vaikutelma on jääny.
Ei ne audin varaosahinnat nyt ihan pakettiautotasoa kuitenkaan ole :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

osta Audi.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

2.2TiD kirjoitti:osta Audi.
Vahvaa argumentointia 2,2TID :)

Hieman mietityttää.. Kaveri joka ajaa vanhalla 9-3:sella ja pitää mahdollisesti korjaamoa / on ko alalla töissä + perheen koko on kasvamassa + asuu pääkaupunkiseudulla. Niin millähän matematiikalla sitä ostaa Audi A6:sen ja virittää sen 400HP. Arvioisin että kyseessä on vähintään 45 000€ hankinta ja vanhasta saa max 10 000€ "vaihdossa". Kyllähän pankista rahaa saa ja haaveillakin kyllä saa..
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

No bemari sitte... :)
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

2.2TiD kirjoitti:No bemari sitte... :)
Perustelut?
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Kyllä minäkin Audin ottasin. :twisted:

http://www.ajovalo.net/uudet_isot.htm
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

eklunto1 kirjoitti:
2.2TiD kirjoitti:osta Audi.
Vahvaa argumentointia 2,2TID :)

Hieman mietityttää.. Kaveri joka ajaa vanhalla 9-3:sella ja pitää mahdollisesti korjaamoa / on ko alalla töissä + perheen koko on kasvamassa + asuu pääkaupunkiseudulla. Niin millähän matematiikalla sitä ostaa Audi A6:sen ja virittää sen 400HP. Arvioisin että kyseessä on vähintään 45 000€ hankinta ja vanhasta saa max 10 000€ "vaihdossa". Kyllähän pankista rahaa saa ja haaveillakin kyllä saa..
Noh, ihan selvennykseksi (vaikkei siitä olekkaan kyse), omaa korjaamoa ei mulla ole, vain talli ja keskivertokorjaamon verran työkaluja. Alallakaan en enään työskentele, firman toimiala on it puolella. Tosin autoihini teen kaiken itte, ilman Techiäkin pärjää, näkee ne vikakoodit muillakin lailleilla. Noi A6:n hinnat näyttää pyörivän siinä 35t hujakoilla ja vanhasta luulisi saavan sen 10t vaihdossa. Jäävä 25t ei tosiaankaan nyt mikään mahdoton ole, jos ei kaikkea löydy lompasta, kävästään pankissa, helppoa ja yksinkertaista.

Tän jälkeen on sitten aihio hommattu josta on mukava alkaa rakentelemaan sellaista kun sen pitää olla. Ei tuo tehopuoli ole ainoa mikä tarvitsee parannusta, alusta, jarrut, kaikkihan sitä pitää pitää läpikäydä. Mutta mikäs sen mukavenpaa, pitäähän sitä perheelliselläkin olla harrastuksia, eikös?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Jaa perusteluja...

Bemari olis takavetoinen ja jos tehoja kerta haluaa niin eikös takavetoinen siihen olisi sopivampi aihio... Ja toisaalta Bemun ajettavuus on tunnetusti hyvä (ainakin kesällä)... :)

Saabi puolestaan on yhtä urheilullinen kuin sarvikuono esteradalla... Mutta ne arvot Saabilla ovatkin ilmeisesti enemmän tuohon turvallisuuteen painottuneet ja muotoiluun...

No Audi ihan vaan sen takia että se painii laadullisesti eri sarjassa ja pitää arvonsakin paremmin. No tämähän oli vaan henkilökohtainen mielipide.

Älkää vetäkö hernettä nenään... Vapaa maahan tämä on ja mielipiteitäkin löytyy joka lähtöön... No, ehkä osa olisi parempi pitää omana tietona, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin kun kerta kysyttiin... :wink:
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Tuon 500 sarjan bemarit jätin jo tuumailuista alkumetreillä pois, ei oikein vaparit kiinnosta. Koska sen enempää en bemarin tekniikasta tiedä, mitens viritys tapahtuu kun puhaltimet puuttuu. En tiedä löytyykö M5:sta farkkuna ja toisaalta taitaa hinnatkin pyyhkiä ihan toisia sfäärejä alta satkun ajettuna. Mitä pitää bemarissa olla että päästään tuonne 400+ hv tasolle?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

2.2TiD kirjoitti:osta Audi.
Meinasitko itsekin vaihtaa?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=49876
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Siriam kirjoitti:Kyllä minäkin Audin ottasin. :twisted:
Ainakin se ketjun alussa ollut Audi on niin karmean näköinen, että heikottaa. Onko se ammattikoulun lasikuituompelijalinjan oppilastyö? ;-) No, ehkä minä olen vaan niin vanha..

Audi-liikkeessä kävin ennen uuden Aeron tilaamista, mutta kun A6:n penkitkin tuntuivat puujakkaroilta, mikään autossa ei oikein säväyttänyt eikä kukaan halunnut myydä minulle mitään, niin pitäkööt tunkkinsa.

4-vetoinen dieselbemari Aeron teholuokassa vaikutti muuten kivalta, mutta hintaa varusteineen kertyy melkein kahden Aeron verran. Tosin kun tämä uusi Aero on joiltakin osin pettymys, niin Bemaria voi joutua harkitsemaan vakavastikin. En voi käsittää, miksi Saab karsii huippumallinsa varustelua ja säästää kenties jonkun kympin - nostaisivat hintaa tai laittaisivat edes lisävarustelistalle ne asiat, jotka ovat olleet aikaisemmin vakiona.

Että piti mennä ostamaan HUONOMPI auto kuin entinen oli. Argh.
Vastaa Viestiin